چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

اخباروگزارشات کارگری27 تیر1395

یورش شبانه به تجمع کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد وزخمی شدن  وبازداشت تعدادی ازکارگران!

درپی عدم تحقق وعده‌های مسئولین،کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد برای چندمین بار دست به تجمع اعتراضی مقابل استانداری لرستان زدند.

کارگران معترض از صبح روز شنبه 26 تیرماه در این مکان حضور داشتند و به گفته خودشان بنا بود تا زمانی که به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌کنند به تجمع خود ادامه دهند.

 اما در ساعت 20 دقیقه بامداد روز27تیرماه،نیروهای آتش‌نشانی با ریختن آب بر روی آن‌ها سعی در متفرق کردن کارگران کردند که سبب درگیری و زخمی شدن برخی از کارگران شد و برخی از کارگران با دنده شکسته راهی کلانتری شدند.

به گزارش 27تیرتسنیم کارگران کارخانه پارسیلون خرم‌آباد ۳۰ ماه حقوق معوقه دارند و در راستای مشکلات معیشتی خود بارها در مقابل استانداری لرستان به نشانه اعتراض تجمع کرده‌اند ولی تاکنون مطالبات آن‌ها پرداخت‌نشده است.

کارخانه پارسیلون خرم‌آباد که قلب صنعت 40 ساله لرستان به شمار می‌رود در یک برهه از زمان یکی از شرکت‌های کم‌نظیر لرستان و بزرگترین تولیدکننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی‌آمید بود و بیش از هزار نفر در آن اشتغال داشتند که به دنبال واگذاری‌های غیراصولی دچار مشکلات جدی شد.

این کارخانه در دهه 80 به علت واگذاری به بخش خصوصی دچار بحران شد و اکنون 13 سال است با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو و بدهکاری‌های چند میلیارد تومانی به بار آورده و به بانک‌ها، دستگاه‌های خدمات رسان استان و سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

کارخانه‌ای که روزی هزار و 500 نیرو داشته اکنون کارکنان آن به 330 نفر کاهش‌یافته‌اند و حتی توان پرداخت حقوق همین عده کم را نیز ندارد و باوجوداینکه جلسات زیادی توسط مسئولان لرستان برای رفع مشکلات این کارخانه برگزارشده ولی گویا مسائل این شرکت تمام‌شدنی نیست و همچنان زخمی بر پیکره صنعت لرستان است.

تجمع و اعتراضات پی‌درپی کارگران کارخانه پارسیلون جهت دریافت مطالبات معوقه خود به سریال تکراری تبدیل‌شده، به‌طوری‌که حدود یک سال است به‌صورت مکرر در خیابان و مقابل ساختمان استانداری لرستان جمع می‌شوند و شعار سر می‌دهند تا شاید مسئولان راه چاره‌ای بیندیشند اما هر بار دست‌خالی به منزل بر بازمی‌گردند.

کارگران پارسیلون از بی‌پولی می‌نالند و علی‌رغم همه اعتراض‌هایی که داشته‌اند اقدامی برای رفع مشکلات آن‌ها صورت نگرفته که فشار مشکلات بارها و بارها سبب شده کارگران به خیابان بیایند و فریاد خود را به گوش مسئولان برسانند اما گویا کسی این فریادها را نمی‌شنود.

کارگران این کارخانه هر بار با وعده‌های جدید مسئولان مواجه می‌شوند، این در حالی است که آخرین بار استاندار لرستان در نهم خردادماه بیان کردند چون کارفرما به تعهدات خود عمل‌نکرده کارفرمای کارخانه پارسیلون خلع ید و این کارخانه به‌جایی دیگر واگذار و به‌زودی مشکلات این کارخانه برطرف می‌شود.

اما پس از گذشت 50 روز گویا خبری از تحقق وعده‌ها نیست و بار دیگر کارگران در مقابل استانداری تجمع کردند و بیان می‌کنند مسئولان وعده دادند به‌زودی کارخانه واگذار و مطالبات آن‌ها پرداخت می‌شود ولی هنوز وعده‌های داده‌شده عملیاتی نشده و 30 ماه مطالبه عقب‌افتاده و بیمه آن‌ها پرداخت‌نشده است.

شهاب پدرام کارگر کارخانه پارسیلون اظهار داشت: استاندار لرستان در چهار ماه پیش یک سری مصوبات تصویب کردند تا پیگیر مسائل شرکت و مطالبات کارگران باشند.

وی افزود: بعد از گذشت چهار ماه تاکنون هیچ‌کس جوابگو نبوده و کارهایی که بنا بود انجام دهند و در صورت‌جلسات امضاءشده بود هنوز عملیاتی نشده است.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: قبل از سال جدید کارفرمای شرکت با کارگران قطع ارتباط کرد و با نیاوردن مواد اولیه سعی کرد شرکت را تعطیل کند.

وی بیان کرد: متأسفانه باوجوداینکه جلساتی برگزار می‌شود و وعده پیگیری مطالبات را می‌دهند اما هنوز به‌صورت رسمی کسی اعلام نکرده کارفرما خلع ید واگذاری شرکت انجام‌شده است.

پدرام تصریح کرد: مشکل ما مطالبات است که تاکنون پرداخت‌نشده است و عملاً هیچ کاری صورت نگرفته به‌طوری‌که بیش از 29 ماه حقوق عقب‌افتاده داریم و هنوز بیمه پرداخت‌نشده است.

فرهاد رستمی کارگر کارخانه پارسیلون خرم‌آباد اظهار داشت: بنا شد کارفرمای شرکت را خلع ید و شرکت واگذار شود که تاکنون وعده‌هایی که داده‌اند فقط در حد خلع ید کارفرما عملی شده است.

وی افزود: 19 خردادماه جلسه‌ای با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل آتیه دماوند تشکیل شد و بیان کردند کارفرما خلع ید شده و بنا است هفته آینده به مشکلات کارگران رسیدگی و مطالبات آن‌ها پرداخت شود.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: یک ماه از وعده داده‌شده مسئولان در راستای رسیدگی به وضعیت کارگران می‌گذرد ولی هیچ خبری از عملی شدن وعده‌ها نیست.

وی بیان کرد: بنا بود هفته گذشته جلسه‌ای در تهران برگزار شود ولی معاون منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار مخالفت کردند، چند هفته است در تهران جلساتی برگزار می‌شود و بیان می‌کنند به خاطر رسیدگی به مسائل کارگران است ولی این جلسات به خاطر اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

رستمی تصریح کرد: اگر کارفرما خلع ید شده چرا در حال حاضر دفتر مرکزی را در اختیار دارد، چرا به کارها رسیدگی نمی‌کنند و بانک‌ها، تأمین اجتماعی و آتیه دماوند که سهام‌دار شرکت شده‌اند حداقل چند ماه از مطالبات ما را پرداخت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه از حقوق معوقه ما را پرداخت کنند تا روال اداری طول می‌کشد به کارگران فشار نیاید؛ متأسفانه همه وعده‌های مسئولان در حد حرف است، حتی برخی معاونان استاندار که به تأمین اجتماعی گفته‌اند حداقل بیمه کارگران درست شود تا بتوانیم دفترچه درمانی را تمدید کنیم ولی هنوز تأمین اجتماعی اقدامی انجام نداده است.

یکی دیگر از کارگران اظهار داشت: وعده‌هایی که مسئولان در راستای تعیین تکلیف شرکت پارسیلون داشته‌اند هیچ‌کدام محقق نشده است.

وی افزود: مسئولان قول دادند حق‌وحقوق کارگران را پرداخت و بیمه را واریز کنند و چون کارفرما به تعهدات خود عمل‌نکرده شرکت به کارفرمای جدید واگذار می‌شود ولی تاکنون هیچ‌کدام از این وعده‌ها را عملی نکرده‌اند.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: بارها نمایندگان کارگران به مسئولان مراجعه کرده‌اند و وعده‌هایی که داده‌اند مکتوب هستند ولی عملی نشده‌اند؛ خواسته کارگران پرداخت مطالبات و بیمه‌شان است.

وی بیان کرد: حدود 30 ماه حقوق عقب‌افتاده داریم و شش ماه است که بیمه پرداخت‌نشده، در این مدت کارگران برای تأمین مخارج قرض گرفته‌اند، همه بدهکار هستند و وام‌هایشان به تأخیر افتاده است.

مجتبی مهدوی اظهار داشت: حدود 30 ماه است کارگران حقوق نگرفته‌اند و هفت ماه بیمه درمانی آن‌ها پرداخت‌نشده است.

وی افزود: مصوب شد کارخانه پارسیلون به شرکت آتیه سازان دماوند و چند تا بانک واگذار  شود ولی روال اداری این کار طولانی است و کارگران مشکلات مالی دارند.

کارگر کارخانه پارسیلون عنوان کرد: کارگران مشکلات درمانی دارند و از دی ماه سال گذشته تاکنون بیمه کارگران پرداخت‌نشده است، سیر اداری این کار ممکن است حتی یک سال طول بکشد کارگران در این وسط بلاتکلیف هستند.

وی  بیان کرد: تا کارهای اداری انجام می‌شود حداقل حقوق و بیمه کارگران واریز شود؛ مسئولان بیان می‌کنند باید روال اداری کارها طی شود بعد ما بتوانیم به حق‌وحقوق خود برسیم که برای ما خیلی سخت است.

مهدوی تصریح کرد: خانواده‌ای که 30 ماه حقوق نگرفته باشد نزدیک به فروپاشی است چراکه فقط هزینه‌های زندگی نیست قسط وام، دانشجو، کرایه منزل از یک‌ طرف و دفترچه درمانی که نداریم از طرفی شرایط زندگی را خیلی سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چون کارفرمای قبلی خلع ید شده و کارفرمای جدید هنوز به‌ صورت رسمی اعلام‌نشده تأمین اجتماعی لیست بیمه را قبول نمی‌کند و با وجود اینکه دفترچه نداریم هزینه‌های درمانی بالا است.

کارگر کارخانه پارسیلون گفت: از 30 ماه حقوقی که مطالبه داریم 21 ماه آن را شکایت کرده و حدود سه سال است حکم صادر و در اجرای احکام است که متأسفانه  چون بحث حمایت از سرمایه‌گذار و تولید مطرح است اجرا نمی‌شود و احکام عملیاتی ما متوقف مانده است.

وی اظهار داشت: درخواست ما بیمه و حقوق است که مسئولان می‌توانند تا کارهای اداری طی می‌شود مطالبات کارگران را پرداخت کنند.

درهمین رابطه:

 

 

تجمع چندین باره کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری لرستان!

صبح امروز26تیرماه، کارگران کارخانه پارسیلون دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل استانداری لرستان تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

به گزارش 26تیرفارس،شرکت پارسیلون خرم‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده الیاف فیلامنت و گرانول پلی‌آمید بخش خصوصی مشکلات زیادی برایش به وجود آورده است.

صبح امروز نیز کارگران پارسیلون برای چندمین بار در مقابل درب ساختمان استانداری لرستان تجمع کردند و نسبت به پرداخت نشدن حق بیمه و حقوق‌های معوقه خود اعتراض کردند.

براساس این گزارش یکی از کارگران حاضردزتجمع امروزگفت:،نزدیک به 6 ماه است که لیست بیمه کارگران پارسیلون به سازمان تامین اجتماعی ارسال نشده است و کارگران 30 ماه حقوق طلب دارند و برخی از کارگران قراردادی نیز بین 6 تا 7 ماهه حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: مسؤولان فقط می‌گویند صبر کنید، صبر تا کی؟ یک کارگر با حقوق 700 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی چگونه می‌تواند بیش از 6 ماه تحمل کند؟

وی ادامه داد: بیش از 50 بار تجمع کرده‌ایم اما تاکنون مشکلات کارگران کارخانه پارسیلون برطرف نشده است، مسؤولان باید به فکر کارگران باشند.

وی تعداد کارگران شرکت پارسیان پارسیلون خرم‌آباد را 330 نفر اعم از کارگر رسمی و قراردادی اعلام کرد و از مسؤولان خواست تا فکری به حال حقوق و بیمه کارگران پارسیلون کنند.

با وجود اینکه بیش از یک‌هزار نفر در کارخانه پارسیلون مشغول به کار بودند، ولی سال‌ها است که حتی دیگر توان پرداخت حقوق و مزایای عده کمی از کارگران خود را ندارد و این کارگران 30 ماه حقوق عقب افتاده دارند.

لازم به ذکر است که کارگران کارخانه پارسیلون بارها و بارها با تجمع در مقابل استانداری اعتراضات خود را اعلام کرده‌اند.

این کارگران اعلام کرده اند تا مزایای معوقه خود را دریافت نکنند این تجمع ها را ادامه خواهند داد.

 

 

تجمعات 800کارگران معدن و کارخانه استحصال طلای آق‌دره دراعتراض به توقف تولید وبلاتکلیفی شغلی مقابل فرمانداری واداره کارتکاب!

به دنبال اعلام تعطیلی ناگهانی دو واحد استحصال ومعدن طلای آق دره از سوی کارفرما،صبح امروز27تیرماه، حدود ۸۰۰ کارگر این دو مجموعه برای مشخص شدن وضعیت شغلیشان مقابل فرمانداری واداره کار شهرستان تکاب تجمع کرده‌اند.

به گزارش27تیرایلنا،تعدادی از کارگران این واحد معدنی با اعلام این خبر گفتند: از روز گذشته به دستور مدیریت فعالیت معدن و کارخانه استحصال طلای آق دره به دلایل نامعلومی متوقف شده است.

این کارگران می‌گویند در میان ما و همکارانمان این طور شایع است که این تصمیم به تعطیلی این واحد معدنی با اختلافی که روز گذشته میان تعدادی از کارگران به وجود آمده مرتبط است.

آنها در توضیح این ماجرا می گویند: از قرار معلوم روز گذشته میان شماری از کارگران که از اهالی روستاهای اطراف کارخانه هستند بر سر موضوعی اختلاف ایجاد می‌شود و در نهایت بروز این اختلاف به درگیری میان تعدادی از آنها منجر شد که پس از این ماجرا تعداد دو نفر از کارگران مرتبط با این درگیری به دستور مدیریت شرکت پویازرکان اخراج می شوند.

به گفته کارگران تصمیم مدیریت به جای آنکه خاتمه ماجرا را سبب شود باعث ایجاد درگیری دیگری در بیرون از محوطه کارخانه استحصال طلای آق دره شد و ظاهرا از همان زمان تاکنون به دستور کارفرما فعالیت معدن و کارخانه استحصال به صورت همزمان متوقف می شود.

برپایه این اطلاعات ظاهرا از لحظه توقف فعالیت معدن و کارخانه استحصال طلای آق دره تمامی 800 کارگر شاغل در این دو مجموعه متوقف شده است و به همین دلیل صبح امروز تمامی آنها با تجمع در مقابل فرمانداری تکاب خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند.

تجمع کنندگان می‌گویند: از نظر ما درگیری روز گذشته هیچ ارتباط منطقی با تصمیمی که کارفرما در خصوص توقف فعالیت معدن و کارخانه استحصال طلا گرفته است ندارد، زیرا برای پایان دادن به این مسله راه‌های منطقی و عملی‌تر دیگری نیز وجود دارد.

 

 

تجمع اعتراضی کارکنان بیکارشده موسسۀ ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی!

ظهر امروز27تیرماه، تعدادی از کارکنان بانک ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی تجمع نموده و خواستار رسیدگی به حقوق از دست رفته خود شدند.

به گزارش27تیروکیل ملت،این کارکنان که در اعتراض به بیکاری و عدم رسیدگی به مشکلاتشان از سوی مقامات دولتی مقابل بانک مرکزی گردآمده بودند، اعلام داشتند چیزی جز احقاق حقوق حقه خود و روشن شدن اوضاعشان و در آمدن از بلاتکلیفی نمی خواهند.

یکی از معترضین گفت: مگر ما آدم نیستیم؟ مگر ما ایرانی نیستیم؟ خانواده نداریم؟ چرا هیچکس به فریاد ما نمی رسد؟ حتما باید جزو سپرده گذاران باشیم تا حرفمان را بشنوند؟ کارمندان بانک مگر آدم نیستند؟! ما باید حق و حقوقمان را از که بگیریم؟ چطور می خواهند جواب خدا را بدهند؟ به خدا دیگه داریم دیوونه میشیم. این تجمع یک هفته ای هست برنامه ریزی شده. یکساله ما کارمندان درگیر حواشی این موسسه شدیم. یکساله فحش میخوریم بدون این که کسی بگه ما هم خودمان گرفتار شدیم.

امروز از همه جای ایران پاشده اند آمده اند اینجا، بعد مسئولین بهمان میگویند ما وظیفه ای در قبالتان نداریم! ما که ٧-٨ سال جوانیمان را در این موسسه گذاشتیم و الان سنمان بالا رفته و دیگر کسی بهمان کار نمیدهد هیچ حقی نداریم؟ الان چکار باید بکنیم؟ کارمندان بانک چند ماه است حقوق نگرفته اند.

 

 

تجمع کارگران ساختمانی در اعتراض به وضعیت حق بیمه مقابل مجلس!

امروز 27 تیرماه، جمعی از کارگران ساختمانی در اعتراض به وضعیت حق بیمه مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش27تیر خبرگزاری مجلس،یکی از کارگران ساختمانی با انتقاد از پرداخت نشدن هیچ هزینه ای در زمان بیماری کارگران از سوی سازمان تامین اجتماعی، گفت:اگر در یک ساختمانی که پروانه کار نداشته باشد، هیچ حمایتی از کارگر صورت نمی گیرد، همچنین تمامی کارگران با 30 سال سابقه پرداخت بیمه و در سن 50 سالگی بازنشسته می شوند، اما متاسفانه کارگران ساختمانی با 35 سال سابقه فعالیت و در سن 65 سالگی بازنشسته می شوند که این تبعیض ها باید رفع شود.

ت

 

جمع بازنشستگان صنعت فولاد دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و برای همسان سازی حقوق و برقراری بیمه درمان ،عمر و حوادث مقابل مجلس!

جمعی از بازنشستگان فولاد صبح امروز27تیرماه، در اعتراض به وضعیت بیمه و حقوق و مزایای خود در مقابل درب ورودی مجلس تجمع کردند.

به گزارش 27تیرایلنا، تعدادی از بازنشستگان صنایع فولاد با تجمع مقابل درب ورودی مجلس شورای اسلامی، خواستار برقراری بیمه درمان و همچنین بیمه عمر و حوادث خود شدند.

تجمع‌کنندگان همچنین درخواست دارند که ضریب حقوقی آن‌ها همسان با سایر بازنشستگان کشوری تعیین شود و آن‌چنان که در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته به بازنشستگان فولاد توجه بیشتری صورت گیرد.

همچنین یکی از بازنشستگان صنعت فولاد با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات آنها از سال 91  تاکنون گفت:اضافه حقوق بازنشستگان فولاد منظور نمی شود و همچنین حق بیمه آنها قطع شده است، بارها برای حل این مشکل وعده داده شده اما محقق نشده است.

ت

 

جمع دگرباره معلمان حق التدریسی دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس!

امروز(یکشنبه 27 تیرماه) جمعی از معلمان حق التدریسی دراعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش27تیرماه خبرگزاری مجلس،یکی از معلمان حق التدریسی تجمع کننده در مقابل مجلس با انتقاد از وضعیت استخدامی گفت:حقوقی که به معلمان حق التدری پرداخت می شود، حتی کفاف هزینه رفت وآمد آنها را ندارد، و اکنون پس از سال ها فعالیت در آموزش و پرورش در یک نهاد و ارگان دیگر نمی توانند فعالیت کنند، بنابراین باید در اسرع وقت در آموزش استخدام شوند.

 

 

تجمع اعتراضی رانندگان در پایانه باربری استان قزوین نسبت به افزایش80 درصدی ورودی به پایانه!

بعد از ظهر امروز27تیرماه، جمعی از رانندگان در اعتراض به افزایش 80 درصدی ورودی به پایانه دست به تجمع در پایانه باربری استان قزوین،زدند.

به گزارش27تیرفارس،دلیل تجمع رانندگان پایانه باربری در این استان به دلیل افزایش نجومی ورودی به پایانه است که چرا هنوز به کرایه‌های بار اضافه نشده و ولی ورودی پایانه چند برابر شده است.

بنابهمین گزارش بنقل از یکی از رانندگان،نظارت صحیحی در توزیع بار وجود ندارد و این مسئله وضعیت معشیتی رانندگان را به سختی وا داشته و این درحالی بوده که کامیون‌ها در حال حاضر برای نگهداری دارای هزینه‌های فراوانی است.

یک کامیون برای بردن بار باید روزها به دلیل توزیع ناعادلانه آن در پایانه‌ها بخوابد.این مسئله موجب افزایش هزینه‌های نگهداری کامیون‌ها می‌شود تا شاید بعد از هفته‌ها یک بار به قید قرعه به نام رانندگان در آید.

جای سؤال برای رانندگان و دیگران این است که دولت به چه استنادی این نرخ‌ها را آن هم به شکل نجومی بالا می‌برد؟

شرکت‌های حمل و نقل که متولی بهره‌برداری پایانه حمل و نقل هستند به طور ناگهانی 80 درصد نرخ پارکینگ را بالا برده و ورودی پایانه را افزایش می‌دهند.

این حق طبیعی رانندگان است که به نسبت هزینه‌هایی که از رانندگان دریافت می‌شود به امکانات پایانه‌ها اضافه شود این در حالی است که پایانه‌های قزوین فاقد هرگونه امکانات اولیه بوده و حتی از لحاظ امنیتی و جانی نیز دچار نقصان است.

در پایانه باربری استان قزوین نمی‌توان یک مسؤول را پیدا کرد که به مشکلات رانندگان رسیدگی کند اما زمانی که یک بهره‌بردار پیدا شده، بر هزینه‌های رانندگان اضافه می‌شود و در این راستا مسؤولان از پشت ابر هویدا می‌شوند.

 

 

دومین تجمع اعتراضی اهالی طبس نسبت به جابه‌جایی زیرساخت‌های شهری!

طبسی‌های معترض نسبت به جابه‌جایی زیرساخت‌های شهری برای دومین‌بار تجمع کردند.

برخی از مردم طبس که نسبت به جابه جایی ترانس برق پست 400 کیلوولت این شهرستان معترض بودند در مقابل درب فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

به گزارش27تیر فارس ، هفته گذشته یک دستگاه تریلی اقدام به جابه‌جایی ترانس برق پست 400 کیلوولت این شهرستان کرده بود که با اعتراض مردم روبرو شد.

مردم طبس روز جمعه نسبت به این اقدام در مقابل درب پست 400 کیلوولت این شهرستان به نشانه اعتراض تجمع کردند.

اما امروز نیز طبسی‌های معترض در گرمای بیش از 39 درجه دست به تجمعی دوباره زدند تا مانع جابه‌جایی زیرساخت‌های شهری این شهرستان شوند.

معترضان با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی خواستار پیگیری حقوق شهروندی خود از مسؤولان شدند.

گرمای شدید هوا در طبس سبب شده تا مردم نسبت به جابجایی ترانس برق پست 400 کیلوولت این شهرستان حساس شوند.

 

 

وعده های توخالی بجای پرداخت 5ماه حقوق معوقه کارگران شهرداری بروجرد!

عضو شورای شهر بروجرد گفت: صحبت گرفتن تسهیلات توسط شهرداری بروجرد فقط دلخوشی برای کارگران است و نتیجه ای ندارد چرا که 10 ماه است سخن از دریافت تسهیلات شده و تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگران شهرداری بروجرد پنج ماه حقوق معوقه دارند.

به گزارش27تیربازتاب بروجرد، عضو شورای  شهر بروجرد گفت: چند سالی است که شهرداری بروجرد با مشکلات مالی و حقوق معوقه کارگران همراه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگران شهرداری بروجرد پنج ماه حقوق معوقه دارند و از ابتدای نیمه دوم سال گذشته شهرداری تصمیم گرفت که تسهیلاتی را دریافت نماید تا بتواند با این تسهیلات بخشی از مشکلات را حل نماید اما پایان سال که فرا رسید بانک مورد نظر هیچ تسهیلاتی را به شهرداری پرداخت نکرد.

به گفته وی از ابتدای سال جاری  باز هم  صحبت از دریافت تسهیلات برای پرداخت چند ماه حقوق کارگران به میان آمد و با گذشت چهار ماه از سال هنوز نتیجه ای حاصل نشده و بیان کردن گرفتن تسهیلات توسط شهرداری بروجرد فقط دلخوشی برای کارگران شهرداری بروجرد است و در عمل نتیجه ای ندارد.

وی اظهار داشت: در اقدامی شهرداری تصمیم گرفت تا بخشی از املاک را بفروشد تا حداقل حقوق یک یا دو ماه کارگران را بپردازد اما اگر این روند اجرا شود طولی نمی کشد که همه املاک شهرداری از بین می رود.

عضو شورای شهر بروجرد اظهار داشت: برای رفع مشکلات و پرداخت حقوق معوقه کارگران باید فکر اساسی صورت بگیرد و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع نماید.

وی بیان کرد: کارگران شهرداری بروجرد پنج ماه است که حقوق دریافت نکرده اند و با مشکلات زیادی همراه هستند و پرداخت حقوق به موقع کارگران حق کارگران است.

 

 

هجومی چند لایه علیه حقوق کار در ایران

این بار بخش وسیع تری از کارگران ایران از شمول قانون کار خارج خواهند شد!

در تدارک نوشتن بخش دیگری از موضوع «هجومی سه گانه  برای “اصلاح” قانون کار به سود کارفرمایان» بودم که از گزارش های دیگری در راستای لغو مقررات کار با خبر شدم . این بارسیل حادثه سهمناک تر از پیش است گویا دولت یازدهم بیاری مجلس مصصم است تا گروه زیادی از کارگران ایران را از شمول قانون کار خارج کند!

ماجرا از این قرار است که دولت یازدهم در جمهوری اسلامی لایحه یک فوریتی “ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی جدید” را در تاریخ چهاردهم تیر ماه 1395 تقدیم مجلس می کند. بنا به گزارش شانا (شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی)  رئیس جمهوری، لایحه ایجاد ٧ منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ١٢ منطقه ویژه اقتصادی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.  براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در استانهای گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند. همچنین دولت می‌تواند در استانهای فارس (فسا)، یزد (ابرکوه، میبد)، زنجان (زنجان)، کهگیلویه و بویراحمد (گچساران)، آذربایجان غربی (سرو، ارومیه)، خراسان رضوی (خواف، قوچان)، لرستان (خرم آباد)، قزوین (تاکستان) و اصفهان (شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی و در استان البرز (ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.

لینک متن کامل: http://www.kargareirani.blogsky.com/1395/04/27/post-158/

 

 

واقعیت های نهفته در افشای فیش های حقوقی مدیران دولتی

پروژه ای که در هفته های گذشته تحت عناوینی چون “حقوق های نامتعارف” و یا “فیش های حقوقی نجومی” مدیران دولتی نام گرفته، در روزهای اخیر وارد مرحله ی دیگری شد. شنبه 12 تیر ماه خبرگزاری ها گزارش دادند که رئیس توسعه صندوق ملی و اعضای هیئت عامل این صندوق نیز برکنار شدند. پیش از این نیز چند مدیر ارشد بانک ها از جمله مدیران عامل بانک های رفاه، صادرات و ملت نیز استعفا داده و یا عزل شده بودند. روزنامه “اعتماد” در گزارشی از “سونامی استعفا” در سیستم بانکی ایران خبر داد و نوشت که حدود ۱۰ مدیر دولتی برکنار شده و یا در آستانه عزل قرار دارند و ۳۰۷ مدیر دیگر هم در آستانه عزل به دلیل گرفتن دستمزدهای نجومی هستند.

لینک متن کامل:

http://www.komitteyehamahangi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2653:1395-04-26-20-16-42&catid=14:1389-12-23-23-57-18&Itemid=27

افزایش مصدومین حوادث کار استان خراسان شمالی طی سه ماهه نخست سال!

تا پایان خرداد ماه امسال 60 نفر به دلیل مصدوم شدن حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده و معاینه شدند.

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر بابک سلحشور ضمن اعلام این خبر افزود: از تعداد 60 نفر مصدوم ناشی از حادثه حین کار، 58 نفر مرد و 2 نفر زن بوده‌اند. این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 46 نفر بود.

به گزارش27تیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، بجنورد با تعداد 25 نفر بیشترین و فاروج با تعداد یک نفر کمترین مصدوم معاینه شده حادثه کار را داشتند و بعد از بجنورد به ترتیب، شهرهای شیروان با 13 نفر، جاجرم هشت نفر، اسفراین شش نفر، آشخانه پنج نفر و راز با تعداد دو نفر مصدوم در رتبه‌های بعد قرار داشته‌اند.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به ” آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار” گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

طی سال 1394، تعداد251 نفر مصدوم حوادث‌کار ( 11 زن و240 مرد ) در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده‌اند.

 

 

سوختگی شدید3کارگر بدنبال انفجار کپسول گاز در اتاقک کارگران در فریدن!

شب گذشته(26تیرماه)انفجار کپسول گاز شنبه شب گذشته در اتاقک استراحت کارگران در فریدن باعث سوختگی شدید سه کارگرشد.

به گزارش27تیرایرنا،مدیر روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان روز یکشنبه گفت: در پی این حادثه انفجار در ساعت 23 و 35 دقیقه شب گذشته از اورژانس امدادخواهی شد که واحدهای امدادی اورژانس به محل اعزام شدند.

عباس عابدی با بیان اینکه سوختگی این سه کارگر از نوع شدید است افزود: تکنسین های اورژانس اقدامات اولیه درمانی را بر روی مصدومان این انفجار انجام دادند و سپس این مصدومان به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی الکاظم اصفهان منتقل شدند.

منطقه فریدن از شمال به شهرستان خوانسار، از جنوب به استان چهارمحال و بختیاری، از شرق به شهرستان تیران و کرون و از غرب به استان لرستان محدود می شود.

فریدن در فاصله 153 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

 

 

مرگ کارگرجوشکار بر اثر سقوط از ساختمان در کرمان !

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان کرمان ضمن دعوت كارگران و كارفرمايان به رعايت بيشتر نكات ايمني حين كار، از فوت يک کارگر جوشکار بر اثر سقوط از اسکلت ساختمان در حال ساخت خبر داد.

به گزارش27تیر ایسنا ، سرهنگ “علي کشاورزي” در تشریح این خبر اظهار کرد: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره مرگ مشکوک، مأموران کلانتري 13 شهر کرمان به محل اعزام شدند.

وي افزود: با حضور پليس در محل مشخص شد يک کارگر ساختماني جوشکار به دليل سقوط از روي اسکلت ساختمان در حال ساخت در دم فوت كرده است.

جانشين فرمانده انتظامي شهرستان کرمان با بیان اینکه علت فوت وي توسط کارشناسان در حال بررسي است، گفت: انجام اقداماتي نظير اتصال کمربند ايمني و يا قرار دادن يک پوشش محافظ در کنار آن مي تواند نقش بسزايي در پيشگيري از وقوع چنين حوادث تلخي داشته باشد.

بیست وهفتم تیرماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …