پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

زن معضل اسیدپاشی در ایران / گ.ع.ک.تیشکو

در حکومت اسلامی نهادی را بنیاد گذاشته‌اند بنام امر به‌ معروف و نهی از منکر تحت حمایت بسیج و سپاه‌ پاسداران. امر به‌ معروف در اسلام به‌ معنی توصیه‌ کردن از سوی فرد مسلمان به‌ دیگران به‌ انجام آنچه‌ از دیدگاه‌ عقل و شرع خوب در نظر گرفته‌ شود.

نهی از منکر یعنی دستور دادن یا توصیه‌ کردن از سوی فرد مسلمان به‌ دیگران به‌ انجام ندادن آنچه‌ از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته‌ شود. در احکام دین اسلام به‌ تمام واجبات و مستحبات معروف و به‌ تمام محرمات و مکروهات، منکر گفته‌ میشود. پس اگر فرد مسلمانی به‌ زنی هشدار بدهد که‌ به‌ امر اسلام با حجاب باشد و ایشان گوش ندهند شامل هر گونه‌ برخورد اسلامی میشود. بنابه‌ فتوای رهبر جمهوری اسلامی که‌ مرجع تمام شیعه‌های دنیاست، اگر به‌ شخص هشدار داده‌ شود و اجرا نکند، آبروی دین اسلام به‌ خطر افتاده‌ و از قوانین اسلامی سرپیچی کرده‌است. فتواهای ایشان در راه‌ برخورد یا نریختن آبروی اسلام و قوانین اسلامی قابل اجرا میباشد.

برادران بسیجی همان فرزندان رهبر، مسئول امر به‌ معروف و نهی از منکر هستند که‌ برای محافظت از امر به‌ معروف و نهی از منکر در اسلام از هر ابزاری حتی اسید پاشی استفاده‌ میکنند. در اسید پاشیهای سال 93 در شهرهای اصفهان، سمنان و بوکان تعدای از زنان و دختران مورد این حملات خشونت آمیز غیر انسانی قرار گرفتند. براستی گناه‌ این دختران چه‌ بود؟ به‌ چه‌ جرمی باید اینگونه‌ مجازات میشدند؟ آنان تاوان کدامین گناه‌ ناکرده‌ای را باید اینگونه‌ بپردازند؟ بجز تکبر و خودخواهی و تکبر عده‌ای بیمار که‌ با حمایتهای قوانین مسخره‌ و پوچ اسلامی که‌ باعث شده‌ مردان اینگونه‌ سرکش و یاغی شده‌ به‌ خود اجازه‌ دهند با جسم و روان یک زن یک موجود، اینگونه‌ رفتار نموده‌ و آن را تخریب و ویران کنند.

در دین اسلام بد حجابی را فروختن دین و آبروی دین میدانند، ودستان پشت پرده‌ این عمل وقیحانه‌ ( اسید پاشی ) رابه‌ زنان به‌ اصطلاع بد حجاب میدادند. لباسهای مبتذل از دید آنها مانتوهای رنگین و الوان و یان نحوه‌ آرایش و پیرایش دختران که‌ باب میل آقایان و سران حکومت نیست میباشد. و هر گونه‌ برخوردی در این قبال انجام میشود ( مبارزه‌، بدحجابی ) به‌ حرکتی در جهت دستیابی به‌ منافع دینی میپندارند که‌ این فریبی بیش نیست
همچنین در شهرهای کوچک و بزگ گشتی بنام گشت ارشاد یا امر به‌ معروف و نهی از منکر جهت برخورد با دختران به‌ اصطلاح بد حجاب وجود دارد که‌ از هر گونه‌ اقدامی از جمله‌ برخوردهای توهین آمیز و رفتارهای تهدید آمیز و حملات فیزیکی به‌ دختران و زنان فرو گذار نیستند. در صورت عدم توجه‌ به‌ هشتارها، اقدام به‌ بازداشت و جلب دختران بدون هیچگونه‌ ارتکاب جرمی مینمایند، که‌ منجر به‌ حبس و زندانی شدن و در بعصی موارد محکوم به‌ تحمل نمودن ضربات شلاق میشوند. در قانون اساسی ایران جهت بد حجابی تا 60 ضربه‌ شلاق مجاز میباشد. دخترانی که‌ زیر بار این ظلم نیمروند از طریق عناصر رژیم شناسایی و مورد حملات اسیدپاشی قرار گرفته‌ و حتی در برخی موارد مورد تجاوز جنسی و شکنجه‌ جسمی قرار میگیرند.

اشخاصی که‌ مورد این حملات وحشیانه‌ و ناجوانمردانه‌ قرار میگیرند ازنظر روحی و جسمی تخریب، وآزادی آنها به‌ تاراج میرود. طوری که‌ حتی بعضی از آنان تا آخر عمر خودرا درجارچوب اتاق حبس کرده‌ و از هر گونه‌ شیرینی ولذات زندگی از جمله‌ ازدواج، عشق و محبت محروم میشوند و هیچ گونه‌ اقدامی از جانب مراجع قانونی و قضایی در جهت برخورد با این اقدامات وحشیانه‌ صورت نگرفته‌است. این خود مهر تائید نظام و رژیم با اینگونه‌ اقدامات میباشد.

بابەتی هاوپۆل

قفس، یادداشت چهارم: پیش‌بند “به یاد سپیده فرهان”

مژگان کاوسی تا کنون دو بار بازداشت شده‌ام و هر دو بار در خانه‌ی خودم؛ …