پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

اخبار و گزارشات کارگری 2 تیر 1395

تعارض در شیوه برخورد با کارگران معترض و مدیرانی که حقوق نجومی دریافت می‌کنند!

یک فعال کارگری معتقد است: در حالی فیش‌های حقوقی مدیران در رسانه‌ها خبرساز می شود که خیل عظیم کارگران حداقل بگیر و درگیر معیشت، حق اعتراض هم ندارند.

بهرام حسنی‌نژاد، فعال کارگری با انتقاد از برخوردهایی قضایی اخیر با کارگران معترض گفت: سالهاست که شاهد فشار روی کارگران معترض هستیم و به شیوه های مختلف، هر نوع عدالت خواهی سرکوب می‌شود.

وی با اشاره به بازداشت اخیر کارگران شهرداری اهواز افزود: این روزها کمتر واحد صنعتی، تولیدی و یا خدماتی را سراغ داریم که دستمزد کارگران به موقع و بر طبق قانون پرداخت شود.  این کارگران شهرداری نیز چندین ماه معوقات مزدی داشتند و در نهایت،  در کمال بی عدالتی به جرم  پیگیری یک خواسته حداقلی، 5 روز را در بازداشت گذراندند و در حال حاضر نیز به صورت مشروط آزادند.

حسنی نژاد در ادامه گفت: از یک طرف خود کارفرمایان و دولت با اهمال در انجام وظایف قانونی و برآورده نکردن مطالبات حداقلی کارگران، شرایط حرکت های اعتراضی را فراهم می‌کنند و از طرف دیگر با بگیر و ببند می خواهند این اعتراضات را خاموش کنند.

وی با بیان این مطلب که در شرایطی فیش های حقوقی نجومی مدیران در رسانه ها منتشر می‌شود که کارگران در آرزوی دریافت منظم حداقل دستمزد هستند؛ افزود: ظاهرا هنوز اراده قوی برای برقراری عدالت وجود ندارد و ما تا کنون شاهد اقدام عملی برای زدودن این تبعیض‌ها نبوده‌ایم.

وی  با بیان این مطلب که تنها انتشار رسانه‌ای فیش های نجومی کافی نیست، تاکید کرد: برای زدودن چهره بی عدالتی از اجتماع، قدرتمندترین ابزار، مشارکت مدنی مردم و دستمزدبگیران است و اگر کارگران و سایر طبقات دستمزدبگیر حق مشارکت در سرنوشت خود را داشته باشند، تبعیض و بی عدالتی تا این حد عمیق نخواهد شد.

این فعال کارگری ادامه داد: تا زمانی که کارگران نتوانند از مجاری قانونی مطالبات صنفی خود را پیگیری کنند و تا هنگامی که مکانیزم های قدرتمندسازی کارگران از جمله حق تشکل یابی مستقل در عمل محدود و ممنوع شود، انتظار عدالت بیهوده است.

وی بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی کارگران را متوجه وزارت کار دانست و گفت: وزارت کار از ابزارهای در دست برای فشار بر کارفرمایان خاطی استفاده‌نمی کند، حتی هیچ اهتمامی برای اجرای قانون کار وجود ندارد.

وی افزود: کارفرمایانی که قرار نیست به هیچ نهاد، مرجع و ساختاری پاسخگو باشند حاضر به مذاکره با کارگران هم نیستند و به راحتی پای ضابطان قضاییه را به میان می‌کشند و جالب اینجاست که در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی بدون آنکه به شرایط ناعادلانه کارگران توجه شود رای به محکومیت کارگران داده می‌شود.

منبع:ایلنا-2تیر

 

 

وضعیت فوق العاده بحرانی جعفر عظیم زاده به خاطر افت شدید ضربان قلب

جعفر عظیم زاده از صبح روز گذشته سه شنبه اول تیرماه، بارها بر روی تخت بیمارستان حالش وخیم وبحرانی شده است. امروز چهارشنبه ۲ تیرماه ، قبل از شروع کلونوسکپی روده ، پزشک مربوطه متوجه ضربان بسیار پایین  قلب وی  شد به همین دلیل با احتیاط و بکارگیری برخی تمهیدات کلونوسکپی را آغاز کرد.

اما بدلیل افت بلافاصله و شدید ضربان قلب، فقط موفق به کلونوسکپی از قسمت محدودی از روده شد و همانجا روی تخت کلونوسکپی به ایشان سرم وصل شد. تشخیص اولیه از خونریزی روده دلایل مربوط به اعتصاب غذای وی میباشد.

هم اکنون به خاطر غیر عادی بودن وضعیت قلبی جعفر، دستگاه کنترل ضربان قلب به او وصل است و قرار است فردا توسط متخصص قلب معاینه شود.

در حال حاضر(ساعت هشت شب )علی رغم مراقبتهای موثر پزشکی از جعفر عظیم زاده در طول پنج روز گذشته در بیمارستان سینا فشار او هشت به پنج و ضربان قلبش بین 43 تا 50 میباشد.

به خاطر پایین بودن فشار خون و همچنین افت ضربان قلب، پزشک وی از خانواده جعفر خواسته است که شب حتما باید یک نفر همراه بر بالین وی باشد.

جعفر عظیم زاده بعد از ۵۶ روز اعتصاب غذا همچنان بر ادامه این اعتراض تاهنگام رسیدگی به خواستش مصمم است. اما دستگاه قضایی متقابلا بر عدم پاسخگویی به خواست او که اینک به خواست عمومی تبدیل شده است، ادامه می دهد. برخورد با قصد مقابله و تلافی جویانه ی دستگاه قضایی با جعفر عظیم زاده طی این مدت طولانی عملا هدف کشتن این کارگر زندانی را نمایان کرده است.

ادامه این روند، قتل جعفر عظیم زاده را به دنبال خواهد داشت. نباید اجازه وقوع این قتل را داد. به اعتراضات خود نسبت به رویکرد دستگاه قضایی شدت ببخشیم و خواهان آزادی فوری جعفر عظیم زاده گردیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

2 تیر 95

 

 

گزارشی دیگر ازآخرین وضعیت جعفرعظیم زاده!

متاسفانه امروز دوم تیرماه بعلت پایین آمدن ضربات قلب و از حال رفتن این کارگر زندانی در حین آزمایشات ،پزشکان متخصص نتوانستند ادامه آزمایشات را بروی وی انجام دهند در حال حاضر وضعیت جسمانی جعفر بسیار وخیم است و دائما به علت سرگیجه به نامبرده سرم وصل است و بخشی از کبد و پروستات وی بخاطر اعتصاب غذا صدمه دیده است .

وضعیت وخیم جسمانی جعفرعظیم زاده فعال کارگری و دبیر اتحادیه آزاد کارگران بعد از 50 روز اعتصاب غذا وی را روانه بیمارستان کردو هم اکنون در بیمارستان سینای تهران بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته است .

طی صحبت هایی که با همسر آقای عظیم زاده داشتم قرار بود امروز دوم تیر ماه آزمایشات مختلفی که بخاطر خونریزی روده و مشکلاتی که در اثر اعتصاب غذا برایش بوجود آمده بروی این فعال کارگری در بیمارستان انجام شود تا آسیب های ناشی از این اعتصاب غذا که بر جسم نامبرده تاثیر گذاشته از سوی پزشکان تشخیص داده شود ،متاسفانه امروز دوم تیرماه بعلت پایین آمدن ضربات قلب و از حال رفتن این کارگر زندانی در حین آزمایشات ،پزشکان متخصص نتوانستند ادامه آزمایشات را بروی وی انجام دهند در حال حاضر وضعیت جسمانی جعفر بسیار وخیم است و دائما به علت سرگیجه به نامبرده سرم وصل است و بخشی از کبد و پروستات وی بخاطر اعتصاب غذا صدمه دیده است .جعفر عظیم زاده علیرغم تمام مشکلات جسمانی که برایش بوجود آمده همچنان اصرار دارد تا تحقق خواسته هایش به اعتصاب غذای خود ادمه دهد .جعفر عضیم زاده با اسماعیل عبدی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زدند و یکی از مهمترین خواسته هایشان برداشتن اتهامات امنیتی ازپرونده های فعالین کارگری و صنفی بوده است که اسماعیل عبدی از اعضای کانون صنفی معلمان بعد از15 روز اعتصاب غذا در 25 اردیبهشت 95 از زندان اوین با قرار سیصد میلیونی ازاد شد.

منبع: https://www.facebook.com/davood.syndica?fref=nf

 

 

جعفر عظیم زاده باید آزاد شود!

با توجه به وخامت وضع جسمانی جعفر عظیم زاده بعد از 50 روز اعتصاب غذا و بستری شدنش در بیمارستان سینا مقام های رسمی باید با پاسخ به خواست های قانونی و منطقی این فعال کارگری به این شرایط که می تواند به یک فاجعه انسانی منتهی شود، نقطه پایان بگذارند.

جعفرعظیم زاده در اعتراض به امنیتی کردن تلاش های کوشندگان صنفی در حفاظت از دستاوردهای کارگریشان، دست به اعتصاب غذا زده است. خواست جعفر عظیم زاده در رابطه با اینکه اتهام او را “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور”اعلام کرده اند ، اينست كه آن را ملغی کنند. او یک فعال سندیکایی است و به «جرم» فعالیت های سندیکائی اش در زندان است.

دراجلاس هیات اجرائیه کنفدراسیون سندیکایی «اینداستریال» که در خرداد ماه جاری در آلمان برگزار شد، به پیشنهاد سندیکای فلزکارمکانیک ایران مسئله برخورد امنیتی مقامات ایرانی با کوشندگان سندیکایی مطرح شد و خواسته کارگران ایران مبنی بر اینکه دولت فعالیت سندیکاهای کارگری در ایران را رسماٌ بر اساس مقاوله های جهانی به رسمیت بشناسد و اجرایی شدن آن را تضمین کند، مورد توجه قرار گرفت. رهبری اینداستریال به نمایندگی از طرف 50 میلیون اعضای خود در این اجلاس مصوب کرد که در این رابطه با یک کارزار بین المللی موثر دولت ایران را مجبور به اجرای مقاوله نامه های 87 و 98 سازمان جهانی کار بکند.

در کنفرانس سالیانه یونیسیون هم که در روزهای اخیر در شهر ساحلی برایتون در جنوب شرق انگلستان برگزار می شود فعالان حقوق بشر و کوشندگان مدافع حقوق سندیکایی در ایران کارزار وسیعی را سازمان داده اند. در پاسخ به درخواست کمیته دفاع از حقوق مردم ایران (کودیر) در همین رابطه در روز اول کنفرانس یونیسون که با یک میلیون و سیصد هزارنفر عضو بزرگترین سنیکای کارگران بخش دولتی و عمومی است، آقای «دیوید پرنتیس»، دبیر کل، در سخنرانی افتتاحیه خود در جلسه گردهمایی بین المللی کنفرانس که با حضور همه مهمانان بین المللی و نمایندگان کنگره برگزار شد، به اعتصاب غذای طولاني جعفر عظیم زاده، وضعيت نگران كننده فيزيكى و سلامت او و خواست های قانونی او اشاره کرد. آقاى پرنتيس از مقام هاى دولت خواست كه جعفر عظيم زاده را از زندان آزاد كند.

دبیر کل یونیسون همچنين حمایت پیگیر سندیکای خود را از مبارزه کارگران ایران برای حقوق حقه خود اعلام کرد و همبستگی سندیکای خود با کارگران و فعالان سندیکایی زندانی ایرانی را مورد تاکید قرار داد.

سندیکای کارگران فلزکار مکانیک قدردانی خود از کوشندگان دفاع از حقوق سندیکایی، نهاد های سندیکایی بین المللی و همچنین از «کودیر» در رابطه با انعکاس پیگیر اخبار کارگری ایران و سازمان دادن کارزارها و تلاش های بین المللی در رابطه با مشکلات و مبارزات برحق کارگران ایران اعلام می دارد.

ما همه کوشندگان کارگری، سندیکاهای کارگری و همبستگان بین المللی جنبش کارگری ایران را فرا می خوانیم که با ، هماهنگ کردن و گسترش فعالیت هایمان همه باهم تلاش کنیم ، که امکان تحقق آزادی ها و حقوق سندیکایی را فراهم کرده و جعفر عظیم زاده هم، آزاد و سلامت به آغوش خانواده اش برگردد.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک اول تیرماه 1395

 

 

محبوبه فرحزادی : جای جعفر عظیم زاده زندان نیست

وحقوق ما؟؟؟؟؟ بیاییم کمی فکر کنیم.  آیا این حقوقی که به من باز نشسته می دهند شایسته من است؟ ایا من میتوانم با این حقوق بیماریم را درمان کنم؟؟  آیا بیمه رایگان حق مسلم من نیست؟ آیا من به عنوان یک انسان حق ندارم زندگی ارامی داشته باشم؟ ایا مسئولین به فکر زندگی من هستند؟ اصلا مرا میشناسند که یک معلم شاغل گذشته هستم ؟؟اصلا خودشان باز نشسته میشوند که درد من باز نشسته را درک کنند ؟؟ به راستی من کیستم ؟آیا شهروند این جامعه هستم ؟؟ پس چرا حتی حق شهر وندی برایم رعایت نمی شود ؟؟؟  ولی اگر صدایم در بیاید وجلوی مجلس ; سازمان بر نامه وبودجه ; دفتر ریاست جمهوری ;  دیوان عدالت بروم باز هم مرا نمی بینند فقط نگهبانانشان را جلویمان میفرستند تا ما رابه خانه بفرستند.؟ آیا این عدالت است ؟؟؟ الان هم فیشهای فضایی آنها توسط خودشان افشا شده است.  این چه معنا یی دارد؟ اینجا چه خبر است؟ما چه باید بکنیم؟ هر جا میرویم زور میگویند. شما قضا وت کنید “: من معلم باز نشسته آموزش وپرورش هستم. هستم وقتی در جامعه حضور میابم. ودانش آموزانم را میبینم. حس مادریم. نسبت به آنها  قلبم را به درد می آورد. چون یا بیکارند یا کار بدون دستمزد داشته اند .  وحالا دانش آوز کلاسم  به خاطر دفاع از انسانهای زحمتکش به زندان است. !!!  منی که دیروز در کلاس میگفتم باید ما به انسانیت فکر کنیم واز هم نوع خود دفاع کنیم حالا به همان جرم محکوم شده است ;:در کجای دنیا حمایت از حقوق انسانیت جرم محسوب میشود ؟؟

من خواهان آزادی شاگرد کلاسم جعفرعظیم زاده هستم.  او هیج جرمی مرتکب نشده است او از حقوق من معلم. کارگر که دستمزدی چند برابرزیر خط فقر می گیریم دفاع کرده این نه تنها جرم نسیت بلکه یک حق گویی انجام شده والان که جانش به خاطر میلیونها معلم وکارگری که محروم از زندگی انسانی هستند در خطر است.

جای جعفر عظیم زاده در زندان نیست .

منبع:سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

 

تجمعات کارگران معدن زغال سنگ کوهبنان دراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق!

در پی اعتراض کارگران زغال سنگ در کوهبنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومزایا این بار اعتراضات بصورت تجمع کارگری به داخل شهر کوهبنان رسید و کارگران به محل فرمانداری و دفتر امام جمعه رفتند.

به گزارش2تیر صدای زرند ، در روزهای اخیر به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران صنعت زغال سنگ در استان کرمان اعتراضات و تجمعات کارگری متعددی توسط این کارگران صورت پذیرفته است.

در پی اعتراض کارگران زغال سنگ در کوهبنان نسبت به عدم پرداخت حقوق ومزایا این بار اعتراضات بصورت تجمع کارگری به داخل شهر کوهبنان رسید و کارگران به محل فرمانداری و دفتر امام جمعه رفتند.

 

کارگران خشمگین کارخانه ی چوکا مدیرعامل را تخم مرغی کردند!

صبح روز1تیرماه،کارگران خشمگین کارخانه ی چوکا که ماههاست حقوق دریافت نکرده اند در اعتراض به حضور مدیر عامل این کارخانه در شرکت، با تخم مرغ به وی حمله کردند.

به گزارش1تیر8دی، کارگران کارخانه ی چوکا از ماههاست حقوق دریافت نکرده اند صبح روز سه شنبه و در اعتراض به حضور مدیر عامل این کارخانه و تغییر یکی از مدیران داخلی بخش ها با تخم مرغ به وی حمله کردند.

یکی از شاهدان ماجرا در همین رابطه گفت: مدیر عامل کارخانه، مدیر بخش ماشین آلات کارخانه را که تنها یک سال به بازنشستگی خود زمان داشت را تغییر داده و یکی از کارکنان معمولی را به عنوان مدیر این بخش قرار داده است.

وی افزود: این جابجایی و عدم دریافت ماهها حقوق موجب خشم و عصبانیت کارکنان چوکا شد. ضمن اینکه کارگران مخالف حضور مدیر عامل در کارخانه و خواستار تغییر وی بودند و مدیر عامل نیز تا مدتی در کارخانه حاضر نمی شد و حضور صبح روزسه شنبه(1تیر) وی موجب تحریک کارگران شد.

این منبع ادامه داد: برخی کارگران اقدام به حمله با چوب به مدیر بخش ماشین آلات کردند و عده ای نیز به دفتر مدیر عامل رفته و وی را با تخم مرغ مورد حمله قرار دادند و او را با پای پیاده از کارخانه بیرون کردند و اجازه ندادند با خودرو کارخانه را ترک کند.

این برای چهارمین بار است که کارگران کارخانه‌ی چوکا در سال جاری دست به تجمع و اعتراض می زنند.

یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری (سی ام خردادماه) کارخانه ی چوکا پس از ماهها توقف فعالیت با حضور عسگر حسنی پور فرماندار رضوانشهر و رئیس شورای تأمین شهرستان، رئیس دادگستری و رئیس اداره ی اطلاعات شهرستان های رضوانشهر و ماسال فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته بود.

 

 

مظفر صالحی نیا بازداشت شد

مظفر صالحی نیا عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز سه شنبه 1 تیر 95 توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت گردید. طبق خبر رسیده ساعت 5 بعد از ظهر امروز نیروهای اداره اطلاعات سنندج مظفر صالحی نیا را در مغازه خود بازداشت کرده اند.

مظفر حین حضور مأموران با همسرش تماس می گیرد و می گوید دارن مرا نزد هاشم رستمی می برند. همسر مظفر بلافاصله به ستاد خبری برای کسب اطلاع از همسرش می رود اما مأموران ستاد خبری می گویند مظفر در بازداشتگاه نیروی انتظامی است. او سپس به نیروی انتظامی مراجعه می کند که آنها می گویند ستاد خبری دروغ به شما گفته همسرتان همانجا است. بعد از این از سر دوانی ستاد خبری، مظفر تلفنی از ستاد خبری با همسرش تماس می گیرد. سپس یکی از مأموران ستاد خبری گوشی را از مظفر می گیرد و تلفنی از همسر مظفر می خواهد که تلفنی که مظفر از آن برای تلگرام استفاده می کند را به ستاد خبری بیاورد.

یاد آوری می گردد که هاشم رستمی از اعضاء کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری چند روز پیش توسط نیروهای اطلاعاتی سنندج بازداشت گردیده و هم اکنون زیر بازجوئی قرار دارد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ادامه فشارها بر فعالین جنبش طبقه کارگر را در راستای بی افقی و بن بست در حل بحرانهای موجود در ایران می داند و بر این باور راسخ است که مسؤلان تنها چاره خود  را در مقابل انتظارات و خواستهای عمومی، از آنجا که پاسخی برای آن ندارند به وارونه در سرکوب و بگیر و ببند فعالین و انسانهای معترض یافته اند.

جنبش اعتراضی طوفان وار در حال از بن کندن موانع  سر راهش است. نسیم  سالیان گذشته امروز به طوفان تبدیل شده است.

 

 

بازداشت مظفر صالحی نیا و هاشم رستمی را محکوم می کنیم!

بر اساس خبری که اتحادیه آزاد کارگران منتشر کرده، روز گذشته مظفر صالحی نیا عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت گردید.

بر طبق این خبر ساعت 5 بعد از ظهر روز سه شنبه نیروهای اداره اطلاعات سنندج مظفر صالحی نیا را در مغازه خود بازداشت کرده اند. مظفر حین حضور مأموران با همسرش تماس می گیرد و می گوید دارن مرا نزد هاشم رستمی می برند. همسر مظفر بلافاصله به ستاد خبری برای کسب اطلاع از همسرش می رود اما مأموران ستاد خبری می گویند مظفر در بازداشتگاه نیروی انتظامی است. او سپس به نیروی انتظامی مراجعه می کند که آنها می گویند ستاد خبری دروغ به شما گفته همسرتان همانجا است. بعد از این از سر دوانی ستاد خبری، مظفر تلفنی از ستاد خبری با همسرش تماس می گیرد. سپس یکی از مأموران ستاد خبری گوشی را از مظفر می گیرد و تلفنی از همسر مظفر می خواهد که تلفنی که مظفر از آن برای تلگرام استفاده می کند را به ستاد خبری بیاورد.

علاوه بر این در روزهای گذشته فعال اجتماعي ، هاشم رستمی نیز در شهر سنندج بازداشت شده است. کمیته هماهنگی دستگیری مظفر صالح نیا و هاشم رستمی را محکوم کرده و خواستار آزادی این فعالین  است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری – 2 / 4 / 1395

 

 

تماس تلفنی هاشم رستمی

در پی مراجعه مکرر خانواده فعال کارگری هاشم رستمی به  ستاد خبری شهرستان سنندج؛ بالاخره پس از چند روز بی خبری، امروز ظهر مورخه اول تیر ماه سال نود و پنج، فعال کارگری هاشم رستمی موفق به تماس تلفنی با خانواده خود شد. او در این تماس گفته که حال اش خوب است و نگران او نباشند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

01/04/1395

 

 

آغاز اخراج فله ای کارمندان موسسه مالی واعتباری ثامن‌الحجج!

تعداد بسیاری از کارمندان ثامن‌الحجج در خراسان رضوی که خاستگاه این موسسه محسوب می‌شود از اخراج خود خبر دادند و به این موضوع اعتراض کردند.

به گزارش2تیر بانک مردم، کارمندان ثامن‌الحجج اعلام کردند که مسوولان موسسه گفته‌اند اخراج آنها به دستور بانک مرکزی بوده اما تاکنون هیچ مسوول بانک مرکزی این موضوع را تایید نکرده است. حدود دو ماه پیش نیز اخراج فله‌ای کارمندان ثامن‌الحجج در حال رخ دادن بود که بانک مرکزی جلوی آن را گرفت. بانک مرکزی در پاسخ به اعتراض کارمندان ثامن‌الحجج اعلام کرده که اصلا آنها در جریان این اخراج‌های فله‌ای کارمندان نیستند.

یکی از کارمندان ثامن‌الحجج به بانک مردم گفت موسسه ثامن‌الحجج برای اینکه مشکلی بابت این اخراج‌ها به وجود نیاید کارمندان را مجبور به امضای استعفا می‌کند. این کارمند با اشاره به تخلف مسوولان ثامن‌الحجج گفت: برگه ای که برای امضای اجباری می‌دهند استعفاست و باید اعلام کنیم که هیچحق و حقوقی نداریم وحتی یه کپی از برگه تسویه به ما نمی‌دهند!

اخراج فله‌ای کارمندان ثامن‌الحجج بدون اطلاع بانک مرکزی قطعا تخلف محسوب می‌شود و موجب افزایش اقدامات خودسرانه مسوولان ثامن‌الحجج می‌شود. کارمندان این موسسه امیدوار هستند که با دخالت بانک مرکزی این اقدامات ابهام‌برانگیز ثامن‌الحججی‌ها برطرف شود و تکلیف این کارمندان هم روشن شود.

 

 

عدم پرداخت3ماه حقوق کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان ‌شرقی!

تهدید به اخراج کارکنانی که حق خود را خواستند!

حقوق کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان‌شرقی 3 ماه است که پرداخت نشده و زمانی که این کارکنان اعتراض می‌کنند تهدید به اخراج می‌شوند.

حدود 30 نفر از کارکنان چند روز قبل به منظور پیگیری معوقات و اطلاع از علت عدم پرداخت حقوق‌ها نزد مسئولین مربوطه شرکت رفتند اما آنان با لحنی تند، کارکنان را تهدید به اخراج کردند.

به گزارش2تیر آناج، خبرهای واصله حاکی از آن دارد که کارکنان شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان‌شرقی چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند و اعتراضات آنان نیز به جایی نرسیده است.

یکی از کارکنان این شرکت با بیان اینکه از اردیبهشت ماه تاکنون کارکنان هیچ‌گونه دریافتی نداشته‌اند، ابراز کرد: شرکت مخابرات متعلق به بخش خصوصی است اما شرکت ارتباطات تحت نظر بخش دولتی اداره می‌شود، چند سالی بود که حقوق‌ها به موقع پرداخت نمی‌شد اما این‌بار روند تادیه معوقات به طول انجامیده است.

وی افزود: حدود 30 نفر از کارکنان چند روز قبل به منظور پیگیری معوقات و اطلاع از علت عدم پرداخت حقوق‌ها نزد مسئولین مربوطه شرکت رفتند اما آنان با لحنی تند، کارکنان را تهدید به اخراج کردند.

این منبع آگاه با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولین استانی، توضیح داد: کارکنان شرکت ارتباطات استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی حقوق خود را دریافت کرده‌اند لکن ما نمی‌دانیم چرا حق ما را نمی‌دهند، مسئول مربوطه به پرسنل می‌گوید اگر اعتراضی دارید همین امروز بروید تا فردا به جای شما نیرو استخدام کنم.

وی عنوان کرد: کارکنان به خاطر واهمه از اخراج و نبود امنیت شغلی سعی در تعامل دارند اما همین امیر نیز موجب سوء استفاده آنان شده است و کارکنان در ایام ماه رمضان حتی نانی برای بردن سر سفره‌های خود ندارند.

 

 

بیکاری400کارگرپردیس سرام پاژبدنبال تعطیلی موقت کارخانه!

کارخانه پردیس سرام پاژ در استان خراسان رضوی که در زمینه ساخت انواع کاشی وسرامیک فعالیت دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما انجام تعمیرات ونوسازی ماشین آلات عنوان می‌شود، موقتا تعطیل شده است وحدود ۴۰۰ کارگر از مجموع ۶۵۰ کارگر کارخانه موقتا بیکار شده‌اند.

به گزارش2تیر ایلنا، کارگران این واحد صنعتی گفته‌اند؛ در حالی این کارخانه از خرداد ماه سال جاری تعطیل اعلام شده است که کارفرمای این واحد تولیدی با نگه داشتن حدود ۲۵۰ نفر از کارگران از اول خرداد ماه کلیه خطوط تولید کارخانه را به منظور بهسازی و انجام تعمیرات کلی تا زمان اصلاح، غیرفعال و تعطیل کرده است.

کارگران با بیان اینکه انجام تعمیرات کارخانه حداقل سه ماه زمان می‌برد افزودند: در طول مدت بهسازی و انجام تعمیرات کلی بین کارگران با کارفرما توافق شده است حق بیمه کارگرانی که خارج از کارخانه هستند بدون دریافت دستمزد پرداخت شود.

 

 

اخراج تعدادی از کارگران کارخانه های سیمان در پی تعطیلی3ماهه!

عضو انجمن سیمان با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان تولید خود را بین یک تا سه ماه متوقف کرده‌اند، گفت: کارخانه‌های سیمان مجبور به اخراج بخشی از کارگران خود شده‌اند.

به گزارش2تیرفارس،علیرضا میرسپاسی عضو انجمن سیمان از تعطیلی چند ماهه کوره‌ کارخانه‌های سیمان خبر داد و گفت:‌ به منظور جلوگیری از انباشت کلینکر، انجمن سیمان از تولیدکنندگان خواسته تا حداکثر با 70 درصد ظرفیت خود فعال باشند ولی در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها با ظرفیت‌های پایین‌تر از این رقم کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های سیمان مجبور به اخراج بخشی از کارگران خود شده‌اند، گفت:‌ هم اکنون کوره کارخانه‌های سیمانی بین یک، 2 تا 3 ماه متوقف است و تولیدی انجام نمی‌شود.

وی افزود: تولیدکنندگان سیمان از دولت خواسته بودند تا بازپرداخت تسهیلات این کارخانه‌ها را مقداری عقب بیندازد و یا هزینه مصرف سوخت و برق کارخانه‌ها چند ماه یکبار دریافت شود که تا کنون موافقتی در این مورد صورت نگرفته است.

 

 

خانه نشینی1500کارگر بدنبال پلمب 100واحد تولیدی کفش در باغ سپهسالار تهران!

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران گفت: طی ۲ هفته اخیر، شهرداری تهران ۱۰۰ واحد تولیدی که در اطراف خیابان صف (باغ سپهسالار) و سعدی فعال هستند را پلمب کرده و می‌گوید باید به شهرک صنعتی قرچک بروید.

به گزارش2تیرفارس،رسول شجری اظهارداشت: سال گذشته شهرداری مصوبه‌ای داشته که واحدهای تولیدی کوچک صنفی باید از سطح شهر به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران انتقال یابند که مشمول 7 واحد صنفی از جمله کفاشان، پیراهن‌دوزان، سراجان و چند صنف دیگر می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی قرچک در 40 کیلومتری تهران برای جابجایی این اصناف در نظر گرفته شده که متاسفانه هنوز زیرساختهای لازم برای جانمایی اصناف را ندارد، فقط در حد یک بیابان برهوت و جدول‌بندی زمین‌ها آماده شده و حداقل یک تا 2 سال زمان لازم است تا به شکل شهرک صنعتی درآید.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران با اشاره به اینکه از این منطقه بازدید داشته و حتی 200 فعال حوزه کفش را به شهرک صنعتی قرچک معرفی کرده تا کارهای نقل و انتقال خود را انجام دهند، افزود: به دلیل آماده نبودن این شهرک تنها 16 نفر توانسته‌اند به نتیجه برسند،مضاف بر آنکه شهرداری بابت تغییر کاربری واحدهای مسکونی به تجاری مستقر در منطقه 12 تهران که خیابان صف و سعدی را هم شامل می‌شود رقم‌هایی بین 300 میلیون تومان تا 800 میلیون تومان حتی به صورت اقساط دریافت کرده است.

شجری تصریح کرد: حال چگونه است که با وجود دریافت چنین مبالغی به یکباره اقدام به پلمپ 100 واحد تولیدی کفش که در هر کدام 10 تا 15 نفر مشغول به کارند می‌کند یعنی 1000 تا 1500 نفر به دلیل ناهماهنگی باید خانه‌نشین شوند.

وی به برگزاری جلساتی با شهردار منطقه 12 تهران برای مهلت دادن به این واحدها تا آماده شدن شهرک صنعتی قرچک اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی متولی راه‌اندازی این شهرک است و امیدواریم مسئولان در این راستا برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی چاره‌ای بیاندیشند چرا که هدف ما هم انتقال این واحدهاست اما حتی خط متروی قرچک برای انتقال کارگران به این شهرک 3 سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

 

 

 

افزایش 20درصدی اخراج کارگران در واحد های صنعتی قاین در سه ماهه اول سال جاری!

افزایش 30درصدی میزان شکایات از واحد های تولیدی قاین درهمین دوره!

عدم پرداخت3تا6ماه حقوق کارگران واحدهای صنعتی قاین!

رئیس اداره کار،تعاون ورفاه اجتماعی قاین گفت: میزان اخراج کارگران در واحد های صنعتی قاین در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش2تیر نسیم قائن ، مشکلات سالهای اخیر خانواده ها بیکاری فرزندان و کاهش درآمدهای اقتصادی است به‌طوریکه این موضوع به مسئله اصلی کشور تبدیل شده است.

*وضعیت نابسامان صنعت قاین

وی بیشترین سهمیه اشتغال را مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت در شهرستان دانست و گفت: عقیده شخصی‌ام این است که اگر وضعیت صنعت شهرستان به همین منوال فعلی باشد، تعهد ایجاد اشتغال محقق نخواهد شد.

زنگنه افزود: هرهفته ما با اخراج کارگران بخش های صنعتی در شهرستان مواجه هستیم و وضعیت صنعت شهرستان زیاد مساعد نیست وامیدواریم در وضعیت صنعتی شهرستان یک تغییر و تحولی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی متولی ایجاد اشتغال در شهرستان نیست، گفت: سهمیه اشتغال ادارات و آمار ارائه شده براساس تعداد اشتغالی است که ادارات کل به کارگروه اشتغال استان اعلام داشته اند و براساس آمارادارات کل میزان سهمیه هراداره در شهرستان مشخص شده است.

زنگنه افزود: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دخالتی در تعداد آمار اشتغال ادارات و ارگانهای شهرستان نداشته است، بلکه وظیفه ما پیگیری برگزاری جلسات کمیته اشتغال، ساماندهی و بررسی ثبت آمار دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد است.

وی بیان داشت: صحت و سقم اشتغال ایجادشده برعهده دستگاه اجرایی است .

*افزایش 20 درصدی اخراج کارگران در قاین

به گفته زنگنه میزان اخراج کارگران در واحد های صنعتی قاین در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی 20 درصد  افزایش یافته است.

وی افزود: میزان شکایات از واحد های تولیدی واستفاده کنندگان از بیمه بیکاری نیز در 3ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد افزایش داشته است وعلت آن هم مشکلات واحد های اقتصادی است که مجبور شده اند تعدیل نیرو داشته باشند.

وی کاهش میزان تولید کارخانه وعدم کار کارخانه ها با ظرفیت کامل را دلیل اخراج و تعدیل نیرو عنوان کرد و گفت: معمولا  با این شرایط کاری هر واحد تولیدی به صورت میانگین 3 تا 4 نیروی خود را کم کرده اند.

رئیس اداره کار قاین یکی از مهم ترین دغدغه های مهم در بخش کارگری شهرستان را مربوط به بخش پیمانکاران دانست و گفت: با توجه به اینکه مطالبات پیمانکاران به خصوص پیمانکاران راه و آب وفاضلاب  از سوی ادارات کل پرداخت نشده است، با تعویق 3 تا 6 ماهه در حقوق کارگران مواجه هستیم .

 

 

اعتراض کارگران اخراجی معدن زغال سنگ بلده به پرداخت قطره چکانی مطالباتشان!

در حالی تعداد 13 نفر از کارگران اخراجی معدن زغال سنگ بلده تنها بابت بخشی از معوقات مزدی خود یک فقره چک بانکی مدت‌دار دریافت کردند، باقیمانده این کارگران خواهان دریافت نقدی همه مطالبات خود هستند.

به گزارش2تیرایلنا،منابع خبری با اعلام این مطلب یادآورشدند: کارفرمای اصلی معدن بلده به تازگی به کارگران اخراجی پیشنهاد داده است تا بابت یک دستمزد اسفند ماه سال گذشته یک فقره چک بانکی مدت را که تاریخ سررسید 10 تیر ماه است؛ دریافت کنند.

برپایه این اطلاعات گفته می شود که تنها 13 نفر از این کارگران حاضر به قبول پیشنهاد کارفرما اصلی شده و حدود  30 کارگر باقیمانده هنوز اصرار دارند که کل طلب 6 ماهه خود را نقدی و یکجا دریافت کنند.

این وضعیت در حالی است که هنوز مدت زیادی از اخراج این کارگران نگذشته است و هنوز پیگیری‌های آنها برای تسویه حساب کامل ادامه دارد.

در این باره یکی از این کارگران می‌گوید: ظاهرا مسئول ناظر شرکت در خصوص مطالباتمان به صورت ایمیلی با مدیران شرکت مکاتبه کرده است؛ از محتوای این مکاتبات بی‌اطلاع هستیم اما از قرار معلوم سهامداران معدن در واکنش به اعتراضات اخیر ما گفته‌اند که با شرایط کنونی تنها می‌توانند به صورت تدریجی با ما تسویه حساب کنند.

نزدیک به 40 کارگر معدن زغال سنگ بلده شهرستان نور، بابت دستمزد و مزایای جانبی سه ماه ابتدای امسال و مزایای جانبی برج 11 و 12 را از کارفرما دریافت نکرده اند؛ این کارگران با صدور دستور تعطیلی معدن در 25 خرداد بیکار شده اند.

پیش از این در اسفند سال گذشته در حدود 70 نفر دیگر از این کارگران به دستور کارفرما اخراج شده بودند.

 

 

عدم پرداخت3ماه حقوق کارگران وکارمندان شهرداری دیواندره!

حقوق کارگران و کارمندان شهرداری دیواندره 3ماه است که پرداخت نشده است.

به گزارش2تیر سارال خبر، منابع مطلع از تاخیر سه ماهه پرداخت حقوق کارگران و کارمندان شهرداری دیواندره خبر می دهند.

آنچه که بر همگان واضح و مبرهن است هرگونه فعالیت در  شهرمان را مرهون دستان زحمت‌کش کارگران هستیم که از صبح تا غروب زحمت می‌کشند و داستان تکراری معوق ماندن حقوق چند ماهه کارگران ما را بر آن داشت برای کارگرانی که همیشه باید ماه‌ها چشم‌انتظار دریافت مزدشان باشند بنویسیم.

دریافت حقوقی که به یک تراژدی تلخ تبدیل‌ شده است و آنها را همیشه به چشم انتظاری بی انتها عادت داده است و با هر پرداخت همیشه با گرفتن بخش ناچیزی از حقوق دوباره تلخ‌تر می‌شود و این چرخه هم‌چنان ادامه دارد.

شهرداری حقوق کارگران را پس از سه ماه پرداخت نکرده و عرق شرم بر پیشانی آنها در ماه رمضان و آستانه عید فطر برابر خانواده‌هایشان است و همه آنها از گرفتن  قرض به امید گرفتن دستمزدشان دیگر از نسیه گرفتن خجالت می‌کشند.

این در حالی است که شنیده ها حاکی از مصوب کردن و پرداخت چند میلیونی حقوق شورا ها برای سه ماهه بهار در اردیبهشت ماه انجام گرفته و از آنجا که شکم سیر خبر از گرسنه ندارد آقایان شورا در حال مصوب کردن فستیوال «آواز و موسیقی» در تابستان سال جاری می باشند که خود هزینه ای 30 میلیون تومانی برای آن برآورد کرده اند.

 

 

تجمع معلمان پیش دبستانی و مهدکودک های ساری در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل اداره آموزش وپرورش مازندران!

صبح امروز2تیرماه، تعداد بسیاری از معلمان پیش دبستانی ها و مربیان مهد کودک های ساری بدلیل اعتراض به شرایط کاری و قراردادی در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش مازندران تجمع و اعتراض دارند.

با توجه به سابقه بیش از ۴ سال به بالا این معلمان امروز همانند سال گذشته برای تبدیل وضعیت خود مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کردند.

به گزارش2تیرکاسپین، تعداد مربیان پیش دبستانی و مهدکودک های شهرستان ساری هزار و ۲۰۰ نفر است که امروز تعدادی از اینها به نمایندگی آنها مقابل اداره کل تجمع کردند.

علیزاده مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش در خصوص این تجمع، گفت: معلمان پیش دبستانی و مهد کودک های ساری برای تبدیل وضعیت خود تجمع کرده اند.

وی بیان کرد: تبدیل وضعیت معلمان با مدیرکل آموزش و پرورش نیست بلکه با مصوبه مجلس و دولت اجرایی می شود.

به گزارش امروزایسنا درهمین رابطه،تعدادی از معلمان حق التدریسی مازندران با گلایه نسبت به اجرا نشدن درست مصوبه مجلس در خصوص بکارگیری و جذب معلمان حق التدریس در مازندران تجمع کردند.

این افراد معتقدند این مصوبه در استان های دیگر و در سال قبل اجرا شد و طبق قانون مازندران از  نیروهای پیش دبستاتی و شرکتی برای حق التدریسی استفاده نکرد.

به گفته تجمع کنندگان باید طبق مصوبه مجلس از معلمان در قالب خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی به عنوان حق التدریس برای تدریس استفاده می کردند.

سید علی قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار کرد:  تعدادی از معلمان حق التدریسی امروز تجمع کردند که این افراد نیاز به استخدام دارند اما این استخدام با دستور مدیر کل آموزش و پرورش و استاندار انجام نمی شود. استخدام معلمان حق التدرسی مربوط به امور استخدامی کشور است. این معلمان حق التدریسی در حدود سه سال و دو سال و حتی برخی تا هفت سال سابقه دارند.

قاسمی با بیان اینکه این معلمان حق التدریسی در سال گذشته هم چنین تجمعی را برای تبدیل وضعیت خود انجام دادند، گفت: برای استخدام این معلمان حق التدریسی نیاز  به مصوبه مجلس و سازمان امور استخدامی کشور است که باید به وزرات خانه ابلاغ شود که در این حالت می توان به نتایج مطلوب رسید. تا زمانی که این ابلاغیه صادر نشود نمی توان اقدامی انجام داد.

براساس این گزارش،ساعاتی پس از تجمع این معلمان، پلیس 110 در محل تجمع حاضر شد اما تجمع مسالمت آمیز به پایان رسید.

فارس امروز درهمین رابطه از جمله نوشت، یکی دیگر از مطالبات معلمان پیش‌دبستانی تجمع‌کننده مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش مازندران نامشخص بودن وضعیت بیمه‌ای آنها است، به طوری‌که اعلام کردند که پس از 10 سال فعالیت تنها دو سال بیمه برای آنها منظور شده است.

 

 

تجمع کشاورزان سمیرمی دراعتراض به عدم پرداخت حق بیمه مقابل فرمانداری!

صبح امروز2تیرماه، کشاورزان سمیرمی در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه کشاورزی خود در مقابل فرمانداری تجمع و خواستار رفع هر چه سریعتر این مشکل شدند.

به گزارش2تیرایمنا ، به گفته یکی از این کشاورزان هنوز حق بیمه ای که از سال زراعی گذشته از بیمه طلبکار هستند پرداخت نشده است و چندین بار به شرکت بیمه و فرمانداری مراجعه کرده اند که متاسفانه پاسخ قانع کننده ای داده نشده است.

کشاورزان این منطقه معتقدند با این شرایط خشکسالی و کم آبی در شهرستان اگر فکری به حال کشاورزان نشود تا چند سال آینده دیگر خبری از بحث کشاورزی در شهرستان سمیرم نخواهد بود.

 

 

افزایش طلاق بدلیل بیکاری کارگران کارخانجات بروجرد!

در یک سال گذشته با توجه به افزایش بیکاری کارگران کارخانجات مختلف همچون سامان کاشی شدت قابل‌ملاحظه‌ای گرفته به‌گونه‌ای که حدود 60 کارگر سامان کاشی بروجرد برای درخواست طلاق به محاکم قضایی این شهرستان مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده‌اند.

رئیس دادگستری بروجرد گفت: افزایش بیکاری کارگران کارخانجات بروجرد در یک سال گذشته طلاق در میان زوجین این شهرستان را افزایش داده است.

رئیس دادگستری بروجرد بیکاری روزافزون در شهرستان بروجرد را از دیگر عوامل رشد طلاق در میان زوجین این شهرستان دانست و عنوان کرد: نداشتن اشتغال و عدم تأمین هزینه‌های مالی از دیگر دلایل مراجعه زوجین و درخواست آن‌ها برای طلاق در محاکم قضایی این شهرستان است به‌طوری‌که در یک سال گذشته با توجه به افزایش بیکاری کارگران کارخانجات مختلف همچون سامان کاشی شدت قابل‌ملاحظه‌ای گرفته به‌گونه‌ای که حدود 60 کارگر سامان کاشی بروجرد برای درخواست طلاق به محاکم قضایی این شهرستان مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده‌اند.

بخشی ازیک گزارش تسنیم بتاریخ2تیر

 

 

شرایط ناایمن محیط کار کارگران عسلویه و بی توجهی کارفرما

منابع کارگری در عسلویه با ارسال تصاویری از ادامه وضعیت ناایمن کارگران و نادیده گرفتن اصول ایمنی در پروژه‌های در دست ساخت فاز 14 عسلویه خبر می‌دهند.

به گزارش2تیرایلنا،فعالان کارگری منطقه ویژه عسلویه تصاویری را ارسال کرده اند که به مسئله نادیده گرفته شدن مقررات مربوط به اصول ایمنی و شرایط نا مناسب شغلی کارگران شاغل در فاز 14 منطقه ویژه عسلویه مربوط می‌شود.

به صورت مشخص تعدادی از این تصاویر به نادیده گرفته شدن اصول ایمنی در داربست بندی محیط کار این کارگران مربوط می‌شود.

به نقل از کارگرانی که در این محیط‌ها مشغول کارند با وجود تذکرات داده شده به پیمانکاران مجری این پروژه‌ها، هنوز محل کار شمار قابل توجهی از کارگران از نظر نوار هشدار خطر و جلویگری از امکان ریزش نا ایمن است.

در این باره  گفته می‌شود با وجود آنکه ناظران ایمنی به وظیفه خود در خصوص شناساندن کانون های خطر و دادن تذکرات لازم جهت اصلاح رفتارهای ناایمن پیمانکار عمل کرده‌اند اما همچنان کارگران به فعالیت روزانه خود در این محیط‌ها ادامه می دهند و همین امر باعث شده تا همیشه نگرانی از وقوع حوادث کار احساس شود.

مطابق مـاده 95 و 85  مسئـولیـت اجـرای مـقــررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بـر عهـده کـارفرمـا یا مسئولان واحدهـا خـواهـد بـود و هـر گـاه  بـر اثـر عـدم رعایـت مقررات مذکور از سـوی  کـارفــرما یـا  مسئولان واحدها، حادثـه ای رخ  دهـد، شخص کـارفرما یـا مسئول مـذکـور از  نظـر کیفـری و حقوقـی و  نیـز مجـازات های  مندرج در ایـن قانون مسئـول خواهد بود.

 

 

مرگ کارگر کارخانه هپکو اراک بر اثر سقوط ضایعات

پایگاه خبری پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد: کارگر 26 ساله شرکت هپکو اراک بر اثر سقوط ضایعات به شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

به گزارش2تیرایرنا، ماموران انتطامی اراک روز گذشته از مصدوم شدن یک کارگر مطلع شدند و پس از حضور در محل حادثه مشخص شد که مصدوم به هنگام کار در انبار مواد خام شرکت هپکو ، بر اثر سقوط ضایعات مجروح و در بیمارستان جان سپرده است.

شرکت هپکو واقع در ابتدای جاده اراک به تهران در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.

با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی3000 دستگاه در سال 1363 آغاز شد.

 

 

عقب نشینی وزارت کشور فرانسه : محدودیت به جای ممنوعیت راهپیمایی پنجشنبه پاریس

سندیکاهای مخالف قانون کار در فرانسه بالاخره اجازه راهپیمایی در روز پنجشنبه۲۳ ژوئن (۳ تیر) را پیدا کردند.

به گزارش22ژوئن یورونیوز،در دیدار ظهر چهارشنبه روسای سندیکاها و مسئولان وزارت کشور مقرر شد راهپیمایی مزبور در محدوده میدان باستی و در مسیر کوتاهتری (باستی- بَسَن دُلارسِنال) انجام شود.

پیش تر درخواست اتحادیه های کارگری برای برگزاری دهمین حرکت اعتراضی خود طی سه ماه گذشته، با مخالفت استانداری روبرو شده بود.

پلیس به اتحادیه های کارگری در مقابل پیشنهاد کرده بود اعتراض خود را در قالب «تجمع» در میدان جمهوری (رپوبلیک) عملی کنند که مورد قبول رهبران اتحادیه های کارگری قرار نگرفت.

قرار است سنای فرانسه هفته آینده (۹تیر) قانون اصلاح شده کار را به رای بگذارد.

برپایه همین گزارش،طبق آخرین نظر سنجی ها کماکان اکثریت (۶۰ درصد) فرانسویها از این جنبش اعتراضی حمایت می کنند.

دوم تیرماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …