اخبار و گزارشات کارگری 25 خرداد 1395

 

24 کارگر معترض شهرداری اهوازبازداشت شدند!

در پی تجمع اعتراضی روز گذشته(24خردادماه) کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهوازنسبت به عدم پرداخت حقوق، 24 نفر از این کارگران بازداشت شدند.

این کارگران شب گذشته را همچنان در بازداشت سپری کرده و امروز قرار است برای تشکیل پرونده قضایی به دادگاه منتقل شوند.

به گزارش25خرداد ایلنا، کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 4 اهواز روز گذشته در اعتراض معوقات مزدی خود تجمع کرده بودند که در جریان این تجمع 24 نفر از کارگران بازداشت می‌شوند.

به گفته کارگران این تجمع از ساعت 8 صبح روز گذشته مقابل ساختمان شهرداری منطقه 4 اهواز برگزار شده بود که ساعت 9 صبح، 24 نفر از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند.

از قرارمعلوم شب گذشته را این کارگران همچنان در بازداشت سپری کرده و امروز قرار است برای تشکیل پرونده قضایی به دادگاه منتقل شوند.

این کارگران که تعداد آنها حدود 70 نفر است، از ابتدای سال جاری دستمزد دریافت نکرده‌اند و همین مسئله باعث برپایی تجمع اعتراضی بوده است.

 

 

جعفر عظیم زاده در وضعیت جدال با مرگ است

جعفر عظیم زاده در چهل و هفتمین روز اعتصاب غذای خود بسر می برد. در این مدت مسؤلان قضائی به عنوان مسببین مستقیم به بند کشیدن انسانهای معترض به شرایط غیر انسانی ای که اکثریت عظیم جامعه ایران را احاطه کرده و به طبع آن به مثابه سوق دهندگان و مشوقان زندانیان در دست زدن به شیوه های منسوخ اعتراض، از جمله اعتصاب غذا، کمترین توجهی به خواست او نکرده اند.

مقاومت مقامات دولتی و قضائی در برابر اعتراضات وسیع جهانی در بکارگیری اتهامات امنیتی علیه فعالین جنبشهای موجود در ایران که در بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی به مثابه خواست اصلی خود مورد تأکید قرار داده و اعتصابشان را با محوریت آن آغاز کردند و همچنین دهن کجی به صدها میلیون کارگر، معلم و فعال اجتماعی و حقوق بشری که چه به صورت شخصی و چه در قالب تشکلها و نهادهای داخلی و بین المللی خواهان تحقق این خواست و آزادی جعفر عظیم زاده بوده اند، باعث طولانی شدن مدت اعتصاب غذا گردیده و اکنون بعد از 47 روز این کارگر زندانی را به لبه مرگ کشانده است.

دست زدن زندانی به اقدامی مانند اعتصاب غذا برای بیان اعتراضش، قبل از هر چیز بیانگر وجود سیستم و فضائی مستبدانه و متعلق به دوران بربریت است که امروز به عنوان یک عقب گرد در دنیای مدرن قرن بیست و یکمی در راستای حفاظت از سرمایه داری ضرورت یافته است. فقط در چنین فضائی که به شیوه های متناسب با دنیای مدرنی که طبقه کارگر و بشریت آزادی خواه در مناطق وسیعی از کره زمین در خلق و تحمیل آن به سرمایه داری نقش تعیین کننده داشته ،امکان اعتراض نیست، زندانی ناچار به خود زنی و نابود کردن خود می شود. سرمایه داری ایران برای نجات خود از بحرانهایش از جمله بحران اقتصادی، از هیچ درجه از شقاوت و بی رحمی نسبت به انسانهای معترض بخصوص کارگران و بقیه مزدبگیران فرو گذار نیست. امروز سوق دان به خود زنی و نهایتا مرگ زندانیان با اعتصاب غذا ،نوعی از اعدام است که حکم آن در اعمال فشارها و فراهم نمودن شرایط ممانعت از بیان اعتراض به شیوه های غیر مخاطره آمیز نوشته شده و اجرای آن به خود زندانی واگذار شده است.

در دوره حاضر بیش از هر زمانی نیروی کار ارزان و کارگر رام و مطیع همچون برده، نیاز حیاتی سرمایه داری ایران برای نجات از بحران است. برای میسر کردن این شرایط، سرکوب عریان و خشن از نوع به گلوله بستن و به شلاق کشیدن رایج در دوران بربریت همراه با زندانی کردن انسانهای معترض مخصوصا فعالین و رهبران کارگری در زمره رؤس وظایف نظام سرمایه داری ایران قرار گرفته است. در نتیجه به مزاجش بد نمی آید زندانیانی که نقش فعال و رهبری کننده در جنبش های اعتراضی داشته اند، زیر فشار غیر قابل تحمل و غیر انسانی زندان به اشکال مختلف و بخصوص با اعتصاب غذا دست به خودکشی بزنند.

جعفر عظیم زاده بر خلاف باور خود که همیشه اعتصاب غذا را اقدامی در جهت نابودی نفس انسانی می دانست، فضای خفقان و استبداد شدید حاکم او را به اقدامی کشانده که منتقدش بوده است و امروز دارد قربانی اختناق و شرایط محرومیت از هر گونه آزادی و اجازه بیان اعتراض می گردد.

ما فعالین و اعضاء اتحادیه آزاد کارگران ایران همواره اعتصاب غذا را نه به مثابه روش مناسبی برای بیان اعتراض، بلکه اقدامی زیانبخش به حال هر انسان معترضی دانسته ایم. اما معتقد بوده و هستیم با وجود اینکه اعتصاب غذا را شیوه مناسب مبارزه نمی دانیم، دفاع نکردن و تنها گذاشتن انسانهایی که در اعتراض به ناهنجاریهای موجود در جامعه و در زندان جان خود را در معرض خطر قرار داده و از جان گذشتگی می کنند، هیچ توجیهی ندارد. از اینرو از زمان صدور بیانیه مشترک جعفرعظیم زاده و اسماعیل عبدی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا همراه با صف اعتراض جهانی، هر چه سریعتر به خواست این رهبران زندانی دو جنبش درون طبقه کارگر پاسخ داده شود و از بروز اتفاقات ناگوار احتمالی جلوگیری گردد. در نتیجه فشارهای ناشی از حمایتهای جهانی، اسماعیل عبدی موقتا آزاد گردیده ولی تا امروز دستگاه قضائی از آزادی جعفر عظیم زاده خودداری نموده و به این ترتیب از پاسخگوئی به خواست صدها میلیون انسان در سراسر جهان سر باز زده است. جعفر عظیم زاده هم اکنون در شرایط بحرانی و کاملا مخاطره آمیز قرار دارد و به معنای واقعی در حال جدال با مرگ است.  بانی و مسؤل وضعیت جسمانی کنونی این زندانی، قوه قضائیه است و در صورت رخداد هر اتفاق ناگواری بی تردید شاهد وقوع طوفان اعتراضات خواهد بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

25 خرداد 95

 

 

نامه اعتراضی بزرگترین اتحادیه کارگری کانادا در محکومیت احکام شلاق و در حمایت از جعفر عظیم زاده

۱۳ ژوئن ۲۰۱۶؛

به نمایندگی از اتحادیه کارگران خدمات عمومی کانادا، ما ناراحتی عمیق خود را در ارتباط با حکم بی رحمانه شلاق علیه ۱۷ کارگر معدن طلای آق دره در ماه مه ۲۰۱۶ در ایران ابراز می کنیم. این کارگران برای امنیت شغلی و علیه بیکارسازیها دست به اعتراض زده بودند. صدور چنین احكام غیرانسانی ای علیه کارگران معترض نقض آشکار مقاوله نامه های بین المللی شناخته شده دررابطه با حقوق کارگری و انسانی می باشد.

علاوه بر این، ما همچنین نگران وضعیت جعفر عظیم زاده، رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، که از ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ در اعتصاب غذا به سر می برد هستیم. او از نومبر ۲۰۱۵ برای گذراندن حکم شش سال حبس تعزیری با اتهام ” اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” که به دلیل فعالیتهای کارگری ایشان بوده است، در زندان اوین محبوس است. جعفر در یک اعتصاب غذای نامحدود علیه این اتهام های ساختگی به سر می برد، و ما نگران هستیم که حکومت ایران بطور روتین از این اتهامات ساختگی علیه فعالینی که سیاستهای ضدکارگری روزافزون دولت ایران را محکوم می کنند استفاده میکند.

ما نگران سلامتی و تندرستی جعفر عظیم زاده و دیگر کارگران زندانی در ایران هستیم، و خواست آزادی فوری و بدون قید وشرط  آنها را انعکاس می دهیم. ما قویا احکام بی رحمانه شلاق علیه کارگران معدن طلای آق دره را محکوم می کنیم؛ شلاق یک عمل بشدت بی رحمانه و نوعی از شکنجه است و باید بلافاصله متوقف و ممنوع شود.

ترجمه و تکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران-اصل نامه در سایت و تویتر انگلیسی اتحاد بین المللی درج خواهد شد.

info@workers-iran.org;

www.workers-iran.org;

twitter.com/IASWIinfo;

facebook.com/IASWI

 

 

علیرغم بگیروببند وتهدید شورای تامین تجمعات اعتراضی کارگران معدن البرز شرقی امروزهم ادامه پیداکرد!

آزادی 3کارگرمعترض بازداشتی با قید وثیقه!

در ادامه اعتراض‌های روزهای اخیر کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی به واگذاری مالکیت زمین‌های کوی سازمانی کارگران این مجتمع معدنی، صبح امروز نیز تجمعی در مقابل دفتر اداری معدن البرز شرقی برپا شد.

به گزارش25خردادایلنا،تعدادی از کارگران این واحد معدنی با اعلام این خبر گفتند: در این اجتماع اعتراضی که ساعتی قبل با وعده رسیدگی کارفرما خاتمه یافت، موضوع پرداخت نشدن معوقات مزدی نیز در کنار اعتراض به واگذاری مالکیت زمین کوی سازمانی کارگران مطرح شد.

در عین حال منابع با یادآوری اینکه در جریان اجتماع دو روز گذشته آنها سه نفر از کارگران توسط عوامل انتظامی بازداشت شده بودند، افزودند: هر سه فرد یاد شده ساعت 14 و 30دقیقه روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شدند.

در خصوص طلب مزدی این کارگران نیر گفته می شود: معدن زغال سنگ البرز شرقی نزدیک به 1400 کارگر دارد و از قرار معلوم هرکدام از آنها معادل دو ماه مزد و حق عیدی پرداخت نشده طلبکارند.

جدا از این مسئله، نتیجه جدی‌تر شدن موضوع واگذاری مالکیت زمین کوی سازمانی کارگران این واحد معدنی به شهرداری شاهرود از دلایل شکل گیری این اجتماع اعتراضی بوده است.

از قرار معلوم زمینی که در آن کوی سازمانی کارگران معدن البرز شرقی واقع شده است نزدیک به 42 هکتار وسعت دارد و به گفته کارگران حاضر در این اجتماع صنفی به غیر از خانه‌های سازمانی آنها تاسیسات رفاهی و خدماتی دیگری از جمله مدرسه، مسجد، فروشگاه، وزرشگاه، درمانگاه و دانشگاه در آن قرار دارد.

 

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:احضار و محاکمه نجیبه صالح زاده را محکوم می کنیم!

بر اساس خبر منتشره نجیبه صالح زاده، همسر محمود صالحی، پس از احضار و بازجویی از سوی پلیس اماکن عمومی، در تاریخ 17/03/ 95 توسط دادیاری شعبه دوم دادگستری شهرستان سقز تفهیم اتهام گردید. در این بازجویی، اتهام او داشتن فیس بوک و انتشار مطالبی از جمله متنی در حمایت از رضا شهابی بوده است. هم چنین از جمله اتهام های دیگرش سفر به فرانسه بنا به دعوت سندیکا های این کشور به همراه محمود صالحی و همراهی و حضورش در کنار همسر عثمان اسماعیلی در دادگاه سقز اعلام شده است. بنا بر همین خبر، نجیبه صالح زاده ضمن مردود دانستن اتهامات، در بازجویی گفته که فیس بوک ندارد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری احضار، بازجویی، پرونده سازی و محاکمه نجیبه صالح زاده را محکوم می کند و خواستار رفع این اتهام ها و منع تعقیب از او است. هدف مقام های امنیتی و قضایی از در پیش گرفتن چنین اقدام هایی، چیزی جز فشار و جلوگیری از تحرک فعالین کارگری نیست. بدون تردید همان طوری که دستگیری، زندان و شلاق زدن کارگران تاثیری بر حرکت جنبش اعتراضی آنها ندارد؛ احضار و پرونده سازی نیز نمی تواند موجب حذف فعالین کارگری در سطح جامعه شود.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

1395/03/24

 

 

اعتصاب کارگران شرکت زراعی دشت ‌نازدراعتراض به نداشتن قراردادکار،شرایط کاروعدم پرداخت حقوق!

از صبح امروز25خردادماه،جمعی از کارگران شرکت زراعی دشت‌ ناز دراعتراض به نداشتن قراردادکار،شرایط کاروعدم پرداخت حقوق دست به اعتصاب زدند.

به گزارش25خرداد فارس ، پیش از ظهر امروز بیش از 150 نفر از کارگران شرکت زراعی دشت‌ناز در پی اعتراض به شرایط کاری و قراردادی دست به اعتصاب زدند.

این اعتراضات در سال‌های گذشته نیز سابقه داشت اما توجه  نشدن به خواسته‌های کارگران این شرکت موجب شد تا مشکلات آنان تا به امروز ادامه داشته باشد.

این کارگران در حالی دست به اعتصاب زده‌اند که نداشتن قرارداد، بیمه ناقص، بیکاری در روزهای بارانی و برخی دیگر از مشکلات در شرایط کاری دلیل صلی این اعتراض بوده است و آنان خواهان رسیدگی هر چه سریع‌تر مسؤولان شدند.

کارگران شرکت زراعی دشت‌ناز از صبح امروز دست از کار کشیده و کارهای این شرکت عملاٌ متوقف شد، این تحصن تا ظهر امروز ادامه داشت تا اینکه رئیس اداره کار و نماینده استانداری در بین معترضان حاضر شده و خواستار بازگشت کارگران به کار شده‌اند.

نگرانی کارگران از اخراج دلیل این اعتصاب است، زیرا هیچ قراردادی ندارند و این در حالی است که برخی تا 15 سال سابقه کاری دارند.

به گزارش امروزتابناک درهمین رابطه، (م- الف) یکی از کارگران این شرکت گفت: بیکاری در روزهای بارانی، نبود قرارداد مشخص بین کارگر و کارفرما، بیمه شدن ناقص 15 روز در ماه، اخراج به دلیل اعتراض به شرایط کاری و روزمزد بودن پس از 15 سال سابقه کاری از جمله دلایل اعتراضات ما است.

گفته شده مدیرعامل این شرکت تا ظهر امروز در محل تحصن کارگران حضور نیافته، رئیس اداره کار و مقامات محلی در شهرستان میاندورود به جمع کارگران پیوسته اند و در حال مذاکره با 3 نفر از نمایندگان کارگران معترض برای آرام کردن اوضاع با هدف بازگرداندن آنها به مشاغل خود هستند.

اما عملی نشدن قولهای بی‎عمل متولیان شرکت به کارگران در سه سال گذشته مانع پذیرفته شدن قول‎های مسئولان و ادامه تعطیلی شرکت زراعی دشت ناز شده است.

شرکت زراعی دشت ناز با بیش از 60 سال قدمت و 3هزار و 400 هکتار اراضی مرغوب از شرکتهای پیشرو در کشور و خاورمیانه است که توسط یکی از نهادهای کشوری اداره می‍‎شود.

 

 

اعتصاب کارگران کارخانه فولاد دماوند امیرآباد دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه!

امروز25خردادماه، کارگران کارخانه فولاد دماوند امیرآباد دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت حقوق وحق بیمه دست از کارکشیده ودراداره تأمین اجتماعی تجمع کردند.

به گزارش25خردادفارس،محمدحسن ستونه امروز در بهشهر، درباره تحصن جمعی از کارگران کارخانه فولاد دماوند در بندر امیرآباد این شهرستان، اظهار کرد: شرکت صنایع فولادسازان دماوند در بندر امیرآباد متحمل بدهی و مشکلاتی در پرداخت حقوق کارگران شده است، لذا کارگران پس از مطلع‌شدن از این موضوع در تأمین اجتماعی تجمع کردند.

رئیس اداره تأمین اجتماعی بهشهر گفت: در نشستی که امروز با فرماندار بهشهر داشتیم، مشکل تا حدود زیادی حل شده و از کارگران خواسته شد تا سر کار بازگردند اما آنها مشغول کار نشدند.

 

 

ادامه اعتراض کارگران فولاد زاگرس نسبت به عدم رسیدگی وزارت کاربه وضعیتشان!

کارگران فولاد زاگرس می گویند: صندوق کارکنان  فولاد  به عنوان یکی از سه سهامدار اصلی فولاد زاگرس منتظر تایید مسئولان وزارت کار برای پرداخت سهم خود از دستمزد معوقه 28 کارگر فولاد زاگرس است.

به گزارش25خردادایلنا،جمعی از کارگران فولاد زاگرس که در روزهای گذشته برای پیگیری مطالبات خود به تهران آمده بودند از عدم پاسخگویی مسئولان خبر دادند.

به گفته این کارگران، صندوق کارکنان  فولاد  به عنوان یکی از سه سهامدار اصلی فولاد زاگرس منتظر تایید مسئولان وزارت کار برای پرداخت سهم خود از دستمزد معوقه 28 کارگر فولاد زاگرس است.

از قرار معلوم، حدود چهل روز پیش از این،  مدیریت این صندوق نامه ای خطاب به وزیر کار نوشته است که تا کنون این نامه بی پاسخ مانده است.

این کارگران که پس از انحلال کارخانه فولاد زاگرس در اسفند 92 مقرر شد برای امورات نگهبانی و مراقبت در کارخانه باقی بمانند می گویند: 9 ماه بدون دستمزد از کارخانه مراقبت کردیم و اکنون خواسته مشخص ما رسیدگی وزارت کار به وضعیت ما و تسهیل پرداخت معوقات مزدی است.

به گفته این کارگران روز یک شنبه یکی از مقامات وزارت کار  قول داده است وضعیت آنها را از طریق قائم مقام وزیر پیگیری کند.

از قرار معلوم، از سه سهامداری که پس از انحلال کارخانه متعهد به پرداخت دستمزد این 28 کارگر شدند، فقط صندوق بازنشستگی کشوری به تعهد خود عمل کرده و تامین اجتماعی و صندوق فولاد از زیر این مسئولیت شانه خالی کرده اند. صندوق فولاد انجام این تعهد را به دستور کتبی وزیر کار منوط کرده است.

 

 

تجمع کارگران بیکارشده یکی از کارخانه های یزد مقابل تعاون، کار و رفاه اجتماعی!

بخشش 4ماه حقوق معوقه شرط کارفرما برای تمدید قرارداد این کارگران!

تعدادی از کارگران بیکار شده یکی از صنایع یزد در مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان یزد جمع شده بودند و خواستار رسیدگی مسئولین برای حل مشکلات آنها در خصوص کارشان بودند.

یکی از کارگران این کارخانه: از عید تا حالا بیکارم هستم، مدیران کارخانه می گویند باید حقوق 4 ماه خود را ببخشید تا با شما قراداد ببندیم.

به گزارش یزدرسا، علی اصغر یزدانی راننده لیفتراک کارخانه با بیان اینکه 12 سال سابقه کار در کارخانه را دارم اظهار کرد: از ماه تیر سال گذشته تاکنون دستمزد ما را تسویه نکرده اند شما خودتان را جای ما بگذارید آیا این انصاف است. زن و بچه های های ما چه گناهی کردند، آیا بعد از دوازده سال حق زحمات ما این است.

این کارگر افزود: از عید تا حالا بیکارم هستم، مدیران کارخانه می گویند باید حقوق 4 ماه خود را ببخشید تا با شما قراداد ببندیم.

وی گفت: من دارای دو فرزند هستم و برای خرج زندگی از هر کسی توانسته ام قرض کردم تا امورات زندگیم را بگذرانم.

یزدانی درادامه گفت:استانداری، اداره کار و سایر مسئولین هیچ کاری برای ما انجام نداده اند.

سید جمال دهقان یکی دیگر از کارگران این کارخانه با بیان اینکه حدود سه سال و نیم است در این کارخانه کار می کنم اذعان کرد: نزدیک به یکسال است که حقوقی دریافت نکردم و به هر ارگانی مراجعه می کنم به هیچ طرقی مشکلم حل نشده و تنها جوابی که می دهند این است که باید از راه قانونی اقدام کنید.

وی که نزدیک به 2 سال ازدواج کرده است می گوید من هیچ پس اندازی برای هزینه های زندگی ندارم و برای گذراندن زندگیم از دیگران قرض کرده ام.

 

 

پرداخت مطالبات کارگران شهرداری جیرفت بدنبال تجمعات اعتراضیشان!  

اوایل ماه جاری تعدادی از کارگران شهرداری جیرفت با تجمع در فرمانداری و شورای اسلامی شهر جیرفت خواستار پرداخت حقوق معوق خود شده بودند.

به گزارش 25خرداد فارس، تأخیر در پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری جیرفت که چندی پیش منجر به اعتراض آن‌ها شده بود رفع و مطالبات مورد نظر تحقق پیدا کرد و تمام معوقات سال 94 به آن‌ها پرداخت شد.

 

 

تکرارچادرنشینی کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیرازدرصورت عدم تعیین تاریخ دقیق پرداخت مطالباتشان!

یکی از کارگران بازنشسته کارخانه مخابرات راه دور شیرازگفت: در صورتی که مدیران کارخانه تاریخ دقیق پرداخت مطالبات ما را مشخص نکنند دوباره چادرهای خود را در محوطه کارخانه برپا می‌کنیم.

به گزارش25خرداد ایلنا، بازنشستگان کارخانه I.T.I شیراز تاکید دارند که مسئولان کارخانه مطابق قولی که در جلسه قبلی کمیسیون کارگری داده‌اند؛ ملزم هستند مطالبات 30 میلیاردی بازنشستگان را پرداخت کنند.

مسئولان ارشد استان در جلسه قبلی کمیسیون کارگری که نماینده بازنشستگان در آن حضور نداشتند این تعهد را از مسئولان کارخانه گرفتند که مطالبات 30 میلیاردی بازنشستگان را پرداخت کنند.

در این خصوص قرار شده در جلسه آتی کمیسیون کارگری که نماینده بازنشستگان در آن حضور دارد؛ تکلیف قطعی مطالبات بازنشستگان مشخص شود.

یکی از بازنشستگان این کارخانه گفت: در صورتی که مدیران کارخانه تاریخ دقیق پرداخت مطالبات ما را مشخص نکنند دوباره چادرهای خود را در محوطه کارخانه برپا می‌کنیم.

بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور شیراز در هفته گذشته به دلیل تصمیم جلسه کمیسون کارگری چادرهای خود را که از محوطه کارخانه جمع آوری کرده اند.

آنطور که بازنشستگان این کارخانه گفته‌اند جمع آوری چادرهای بازنشستگان از خواسته‌های مدیران کارخانه بوده است زیرا آنها نگران بودند که در هنگام ورود دستگاهای که جدیدا برای راه اندازی کارخانه خریداری شده به این دستگاه‌ها آسیب برسد.

در مقابل بازنشستگان این کارخانه تاکید دارند که کلیه تجمعاتشان مسالمت آمیز بوده است و قصد ندارند به اموال کارخانه آسیب بزنند زیرا تنها به دنبال دریافت مطالبات خود هستند.

 

 

اخراج500 کارگر پروژه توسعه فرودگاه امام با6ماه حقوق معوقه!

پروژه های احداث ترمینال زیارتی (سلام)، اپرون، راه های دسترسی اپرون سلام، پل هواپیما رو، باند جنوبی، به‌سازی باند شمالی،توسعه پارکینگ3، رستوران و پی‌یر شرقی و غربی و پروژه شهرک فرودگاهی در حال حاضر تعطیل و500کارگرش با 6ماه حقوق معوقه اخراج شدند.

به گزارش25خردادتسنیم،در پروژه ترمینال سلام تا بهمن سال گذشته حدود 500 کارگر کارمی‌کردند اما در حال حاضر کارگران اخراج شده اند و 6ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

 

 

عدم پرداخت6ماه حقوق ومطالبات کارگران معدن زغال سنگ بلده!

به گفته کارگران معدن زغال سنگ بلده کارفرمای آنها دست کم بابت 6 ماه مزد و مزایای پرداخت نشده به آنها بدهکار است.

به گزارش25خردادایلنا،یکی از این کارگران با اعلام این خبر گفت: نزدیک به 80 نفر هستیم که زیر نظر پیمانکار در این واحد معدنی به استخراج زغال سنگ مشغولیم.

وی بابیان اینکه تا سال گذشته در این معدن بلده نزدیک به 150 کارگر مشغول کار بودند؛ افزود: از بهمن‌ماه سال گذشته قرارداد کار حدود 70 نفر از همکارانمان دیگر تمدید نشد و در نتیجه همه آنها اخراج و به بیمه بیکاری معرفی شدند اما به دلایل نقص پرونده بیمه‌، سازمان تامین اجتماعی تا این لحظه حق بیمه آنها را برقرار نکرده است.

این کارگر معدن بلده در عین حال در مورد شرایط کاری خود و دیگر همکارانش که همچنان در استخدام این واحد معدنی هستند؛ افزود: تا این لحظه نزدیک به 6 ماه مزد معوقه طلبکاریم و در مقابل کارفرما اعلام کرده است که به دلیل مشکل مالی تنها می توان معادل یک ماه از طلب هر کارگر را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگرچه پیمانکار اعلام کرده که کارگران می‌توانند برای وصول طلب پرداخت نشده خود به هیات‌های تشخیص و حل اختلاف اداره کار مراجعه کنند اما به دلیل موقت بودن قراردادهای کاری و ترس از اخراج هیچ کارگری حاضر به انجام چنین کاری نیست.

این کارگر افزود: این وضعیت درحالی است که به دلیل شرایط خاص کار در معادن زغال سنگ،او و دیگر همکارانش در شرایط سخت و خطر آفرین مشغول کارند و همین مسئله به دغدغه روحی و فکری آنها تبدیل شده است.

معدن زغال سنگ بلده در ارتفاع 3 هزار متری سطح دریا و در محدوده روستای «چل» شهرستان نور استان مازندران قرار دارد.

 

 

پای درد دل کارگران نساجــــــــــــی سراب بافت!

رکود بهانه ای تازه برای تضییع حقوق کارگران!

اخراج کارگران معترض با خدعه و نیرنگ!

این روزها ما کارگران سراب بافت در حالی وارد ایام ماه رمضان شدیم که بیش از ده ماه تمام ریالی از جانب کارخانه ای که وعده حقوق سربرج میداد ندیدیم.

ده ماه تمام است که درخواست مساعده و حداقل هزینه معیشت شدیدا از جانب کارخانه سرکوب و تعبیر بر تشویش و اختلال در امور کارخانه و پیگیری حقوقی این مسئله از جانب کارخانه میشود.

به نظر میرسدکارفرما از شرایط حاکم بر کشور و رکود کاملا سوءاستفاده میکند به نحوی که علی رغم فروش پارچه بازهم حقوقی پرداخت نمیشود.

طی این مدت مقادیری انبوه و قابل توجه ضایعات و غیره فروخته میشود ولی پول آن هرگز در جیب کارگران لمس نمیشود.

در عوض گاهی مقادیری وجه برای سرپرستان سالن ها در نظر گرفته میشود که کارگران تحت امر خود را به اصطلاح مدیریت نمایند.

مدیر کارخانه تاب هیچ گونه انتقادی را نداشته و کارگر معترض با خدعه و نیرنگ به نحوی اخراج میشود که در اداره کار عنوان استعفا از کار را بر دوش میکشد.

کارگری که پایش را از کارخانه بیرون بگذارد جهت دریافت حقوق و حتی صحبت  با مدیریت .حق ورود به کارخانه را نداشته و در صورت ورود با ممانعت حراست روبرو میشود.و همه و همه در حالی اتفاق میافتد که چشم مسئولین شهرمان میبیند و گوششان میشنود.

منبع:صدای سراب-25خرداد

 

 

تجمع اعتراضی رانندگان تاکسی مازندران نسبت به قطع بیمه تامین اجتماعی!

صبح امروز25خرداد، تعداد بسیاری از رانندگان تاکسی مرکز استان مازندران با تجمع مقابل تاکسیرانی ساری خواستار پیگیری مطالبه به حق خود از دولت برای ایجاد مجدد پوشش بیمه ای اشتغال خود شدند.

به گزارش 25خردادتسنیم،این تجمع که باعث شد تجمع مسافران در ایستگاه‌های بدون تاکسی مردم را برای ساعتی معطل کند، رانندگان تاکسی را به سازمان تاکسیرانی ساری کشاند تا شاید مسئولی بیاید پاسخی دهد و شاید مرهمی بر دردهای این قشر زحمتکش جامعه شود.

یکی از رانندگان تاکسی گفت: وظیفه رئیس سازمان تاکسیرانی بوده که از طریق استانداری و تامین اجتماعی نسبت به رفع مشکل معیشتی ما اقدام کند.

وی افزود: این سازمان که هیچ خدماتی سالانه به تاکسیرانان نمی‌دهد و حق عضویت خود را به موقع از رانندگان زحمتکش دریافت می‌کند، اکنون نیز وظیفه دارد پیگیر مطالبه مردمی باشد.

این راننده تاکسی با انتقاد از بی توجهی‌ دولت تدبیر و امید به معیشت افراد ضعیف جامعه، افزود: ظاهرا دولتمردان این دولت صرفا به دنبال رفاه ثروتمندان بوده و هیچ اقدام اساسی برای رانندگان تاکسی و اقشار ضعیف جامعه صورت ندادند.

وی با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل رانندگان تاکسی، گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نیز در مقابل پولی که از ما می‌گیرد خدمات بیمارستانی مناسبی نیز ارائه نمی‌دهد.

حمید فضل الله نژاد، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ساری با اشاره به اینکه با مشکلات بیمه ای رانندگان تاکسی کاملا آشنا است، گفت: در تماسی با مسئولان تامین اجتماعی مقرر شد در جلسه ای فوری مشکلات تاکسیرانان ساری در حوزه تامین اجتماعی برطرف شود.

وی با بیان اینکه قشر رانندگان تاکسی از زحمت کش ترین افراد جامعه هستند، افزود: دولت باید توجه بیشتری به این قشر خستگی ناپذیر جامعه داشته باشد.

فضل الله نژاد با اشاره به سخت و زیان آور بودن شغل رانندگی تاکسی، گفت: امیدواریم دولت تدبیر و امید بتوانند نسبت به گشایش مجدد بیمه شغلی رانندگان تاکسی که یک موضوع کشوری بوده اقدام کند.

 

 

تجمع تعدادی از مالباختگان تعاونی مسکن نگین غرب در مقابل مجلس!

تعدادی از مالباختگان تعاونی مسکن نگین غرب صبح امروز (سه شنبه 25 خرداد ماه) در اعتراض به کلاهبرداری و عدم واگذاری آپارتمان های وردآورد منطقه 22 تهران در مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان پس از گذشت 15 سال شدند.

به گزارش 25خرداد خبرگزاری مجلس،به گفته یکی از تجمع کنندگان، این واحدها در سال 79 خریداری شده اما نه واحدها به خریداران واگذار می شود و نه پول ها به افراد مسترد می شود.

تظاهرات یک میلیون وسیصد هزارنفری:آیا دولت کور وکراست؟

امروز یک میلیون وسیصد هزارنفردراعتراض به قانون کارالخمری درفرانسه دست به تظاهرات زدند.

نمایندگان سندیکاهای اروپایی با حضور درتظاهرات امروز همبستگی خودرابا کارگران فرانسه بنمایش گذاشتند.

همچنین امروز شاهد اعتصاب در تعدادی از کارخانجات بودیم.کارگران بخش خدمات ونظافت شهری هم  دست از کارکشیدند.

صدها هزار رای در صندوق های رای گیری برپاشده برای باز پس گرفتن قانون کارالخمری ریخته شد.

چه کسی می تواند از به صدا افتادن نفس اعتراضات سخن بگوید؟

شرکت گسترده کارگران،بیکاران،بازنشستگان ودانشجویان ودانش آموزان پشتوانه محکم نمایندگان سندیکایی در مذاکره17ژانویه با وزیر کاربرای باز پس گیری قانون کار است.

سندیکای ث.ژ.ت همگان را دعوت به انداختن رای در صندوق های برپاشده وهمچنیین شرکت وسیع در تظاهرات روزهای 23و28ژوئن فرا می خواند.

منبع:سایت سندیکای ث.ژ.ت

بیست وپنجم خرداد ماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …