ایران: جمعی از فعالین مدنی خواستار رسیدگی بە و‌ضعیت کبودوند شدند

16 تن از فعالین مدنی و سیاسی کرد، در نامه ای از رئیس قووه ی قضائیه خواسته اند تا به وضعیت «محمدصدیق کبودوند» رسیدگی شود‌.

 

بە گزارش خبرگزاریها جمعی از جمعی از فعالین مدنی و سیاسی کرد، در نامه ای از رئیس قووه ی قضائیه خواسته اند تا برای نجات جان «محمدصدیق کبودوند» رئیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بی اعتنا نباشند و بە درخواستهای آقای کبودوند رسیدگی کنند.

 

متن نامە:

 

جناب آقای لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام

در شرائطی که اخبار منتشره حاکی از اوضاع وخیم جسمی و اعتصاب غذای محمد صدیق کبودوند فعال حقوق بشر و روزنامه نگار زندانی است؛ شنیده ها حاکی از اعتصاب غذای یک ماهه ی آقای کبودوند  دارد و درد و رنج ایام زندان و خصوصاً یک ماهه ی اخیر جسم و روان وی را به شدت تحلیل برده است. 

استحضار دارید که  ابتدایی ترین حقوق هر زندانی صرف نظر از ماهیت پرونده  احقاق حقوق شهروندی و رعایت چنین حقوقی است که در متون، نصوص و آموزه های دینی وبرخی قوانین موضوعه ی کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است.  این جانبان از ماهیت و محتوای پرونده ی ایشان بی اطلاعیم؛ با این همه  اما بجد نگران وضعیت سلامتی ایشان هستیم و در خواست رسیدگی عاجل به این مهم را وظیفه ای اخلاقی، انسانی خود و رسیدگی عاجل به این مهم را ضرورت و تأکیدی بر آموزه های آیین حیات بخش و مؤدت آفرین اسلام  برای تحقق حقوق بشر اسلامی می¬دانیم.  

اینک که بیش از یک هفته است نهادهای بین المللی و گروه های متنوعی از هم میهنان از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی اخبار و اطلاعات و عکس های مربوط به شرائط ناگوار جسمی وی را منتشر کرده اند؛  سکوت و بی توجهی  دستگاه قضا زیبنده ی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه دار رأفت و حقوق بشر اسلامی نیست.  چراکه عدم توجه به شرائط جسمی و روحی کبودوند نافی ابتدایی ترین اصول اخلاقی و انسانی و اسلامی است؛ حقوقی که در قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب پانزدهم اردیبهشت ماه هشتاد و سه نیز بر تحقق آن ها تصریح شده است. از این رو ما امضا کنندگان این بیانیه، با درک رسالت انسانی و در جهت صیانت از حقوق شهروندان وظیفه ی خود، می دانیم تا ضمن تأکید بر ضرورت تأمین و حفظ آزادی های فردی و حقوق شهروندی زندانیان سیاسی، از جنابعالی به عنوان رئیس قوه ی قضاییه  و مسئولان ذیربط توجه جدی به حال محمد صدیق کبودوند و اعزام هیئتی برای رسیدگی فوری به وضعیت وی را خواستار شویم.

امید است آقای کبودوند نیز با توجه به نگرانی های شهروندان در مورد وضعیت جسمانی ایشان، هرچه زودتر به اعتصای غذای خود پایان دهند.

عبدالکریم احمد نژاد

علی اشرافی

فرهاد امین پور

محمدعلی پرتوی

خالد توکلی

جلال جلالی زاده

سیدمسعود حسینی

صلاح الدین خدیو

لطیف صفری

سید معروف صمدی 

عطا قادری

رئوف کریمی

علی مقنیان

هادی نقدی

سید هاشم هدایتی  

اسعد یوسفی

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …