چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

اخبار و گزارشات کارگری 10 خرداد 1395

تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به تداوم مقابله قوه قضائیه با خواست جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی

امروز دوشنبه 10 خرداد 95 جمعی شامل اعضاء خانواده جعفر عظیم زاده، فعالین کارگری و معلمان در اعتراض به تداوم مقابله قوه قضائیه با خواست جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی از ساعت 10 صبح در مقابل مجلس شورای اسلامی اقدام به تجمع کرده که تا ساعت 11:30 دقیقه ادامه داشته است.

این تجمع اعتراضی بعد از 32 روز اعتصاب غذای جعفر عظیم زاده رئیس هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در ادامه سیل گسترده حمایتهای جهانی از وی و اسماعیل عبدی، و همچنین به قصد پیگیری طوماری صورت گرفته که طی هفته گذشته در اعتراض به مقاومت دستگاه قضائی در برابر اعتراضات بین المللی و فشار آوردن به جعفر عظیم زاده به منظور شکستن اراده اش از پیگیری خواست حذف اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین، با امضاء بیش از 3 هزار و ششصد نفر تحویل کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی داده شد و در آن خواهان پاسخگوئی شده بودند.

در جریان تجمع امروز مقابل مجلس، کسی به نمایندگی از مجلس برای جویا شدن از علت تجمع به میان جمع آمده که تجمع کنندگان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جعفر عظیم زاده، با ارائه نامه ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس با امضاء خانواده جعفر عظیم زاده و تعدادی از تجمع کنندگان خواهان پاسخگوئی به خواست مندرج در طومار 3 هزار وششصد نفری و رسیدگی فوری به مطالبه عظیم زاده شدند. همچنین معترضین اعلام کردن در صورت بی پاسخ ماندن خواستشان از فردا وروزهای آتی به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

قابل توجه است که از هنگام انتشار بیانیه جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی، همزمان با مقاومت رو به بیرون و عریان دستگاه قضائی در برابر خواست آنها مبنی بر حذف اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین صنفی و اجتماعی که اکنون به یک خواست سراسری در ایران با پشتوانه ای جهانی تبدیل گشته است، در داخل زندانها و بازداشتگاهها، در خفا و به دور از انظار عمومی فشارها و مقابله هایی همسو با آنچه که به طور علنی بیرون از زندانها در جریان است، علیه افرادی که طی این مدت بازداشت     شده اند، به نمایش گذاشته می شود. طی این مدت تعدادی از فعالین بازداشت شده اند که دستگاههای قضائی با دور زدن همین قانونی که بر مبنای آن “خواستار نان بودن” را مصداق جرم علیه کارگر و معلم و غیره می دانند، همچنان تا زمان محاکمه و تعیین تکلیف نهائی (مجازات یا تبرئه و آزادی) در بازداشت هستند در حالیکه مطابق قانون باید تا زمان محاکمه و صدور حکم با سپردن وثیقه موقتا آزاد شوند!

جعفر عظیم زاده با پشت سر گذاشتن 32 روز اعتصاب غذا، جانش در خطر است در حالیکه مسؤلان قضائی همچنان به قصد شکستن اراده توده ای در اصرار بر حذف اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین، سعی بر عدم پاسخگوئی دارند و از طرفی دیگر در بازداشتگاهها و زندانها با بلاتکلیف نگه داشتن بازداشت شدگان می خواهند پروژه مقابله با این خواست سراسری را تکمیل نمایند. باید وسیعا به این رویه و رویکرد مسؤلان مربوطه اعتراض کرد. باید به تجمعات اعتراضی خود مقابل مراکز و نهادهای مسؤل  که از امروز شروع شده ادامه داد و به طور گسترده در آنها شرکت کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

10 خرداد 95

 

 

تجمع کارگران و خانواده های آنان در پارک کودک سنندج در اعتراض به عدم پاسخگوئی دستگاه قضائی به خواست جعفر عظیم زاده و شلاق زدن کارگران “آق دره

امروز دوشنبه 10 خرداد 95 جمعیتی حدود صد نفر از اعضاء اتحادیه آزاد کارگران ایران، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری، تعدادی از کارگران شهر سنندج به همراه خانواده هایشان در اعتراض به عدم پاسخگوئی مسؤلین قضائی به خواست جعفر عظیم زاده و همچنین به شلاق بستن کارگران معدن طلای “آق دره”  از ساعت 6 بعد از ظهر به مدت 40 دقیقه در پارک کودک شهر سنندج اقدام به تجمع و سر دادن شعارهائی ازقبیل “جان جعفر عظیم زاده در خطر است و شعارهای دیگری که حاوی خواست آزادی بی قید و شرط جعفر و محکومیت شلاق زدن کارگران آق دره” بود، نمودند.

این تجمع در ساعت 6 و چهل دقیقه قبل از رسیدن مأمورین انتظامی به پایان رسید.

تجمعات امروز صبح مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران و بعد از ظهر در پارک کودک شهر سنندج، نمادی از عزم و اراده کارگران، معلمان و بقیه مزدبگیران جامعه برای مقابله با به کارگیری اتهامات امنیتی علیه فعالین این جنبشها به قصد منکوب کردن اعتراضات اکثریت به تنگ آمده جامعه از فقر و تنگدستی و تنگناهای اجتماعی، توسط دستگاه قضائی را با گام گذاشتن در مرحله تعیین کننده تری به نمایش گذاشتند. جنبش وسیعی که از هنگام صدور بیانیه مشترک جعفر عظیم زاده و اسماعیل عبدی حول مطالبه حذف اتهامات امنیتی از پرونده های فعالین براه افتاده است، بیانگر اهمیت این مطالبه در زندگی اکثریت جامعه است و به همین خاطر روز به روز بر وسعت و رو به اعتلا گذاشتنش افزوده   می گردد.

زنده باد کارگران و معلمان و خانواده هائی که امروز با تجمعات خود، جنبش تازه پا گرفته علیه امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و اجتماعی را قدرت بیشتری بخشیدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

10 خرداد 95

 

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری:ضربات شلاق سرمایه بر پشت کارگران معدن آق دره!

هفته گذشته انتشار خبر محکومیت 17 نفر از کارگران معدن طلای آق‌دره در 30 کیلومتری تکاب، به جزای نقدی و شلاق، انعکاس گسترده ای در رسانه های مختلف داشت. این کارگران که حکم شلاق آنها در آخرین روزهای اردیبهشت به اجرا در آمده است، بخشی از 350 نفر کارگر فصلی هستند که در دی ماه سال 1393 به اخراج خود اعتراض داشتند. آنها در روز ششم دی آن سال، تجمع گسترده ای را در مقابل معدن سازمان دادند که ساعت 8 شب، عوامل صاحب معدن با کارگران معترض درگیر می شوند. پس از آن، دستگاه قضائی، پرونده ای را بر علیه 17 نفر از کارگران به اتهام اغتشاش و “ممانعت و بازداشتن مردم از انجام کسب و کار با ایجاد هیاهو و جنجال” و تخریب، در دادگاه کیفری شهر تکاب، تشکیل می دهد.

با اعلام خبر به اجرا در آمدن حکم شلاق کارگران معدن آق دره، بسیاری از کارگران، تشکل های کارگری و مدنی و انسان های آزادی خواه این حرکت ضد کارگری را محکوم کردند. این اولین بار نیست که حکم شلاق بر علیه کارگران صادر می شود و بسیاری به یاد دارند که چگونه در سال 1387 و در شهر سنندج سوسن رازانی و شیوا خیرآبادی را به اتهام شرکت در مراسم روز جهانی کارگر، شلاق زدند. بدون شک حکم شلاق نیز مانند حکم های دیگری چون جریمه و زندانی کردن و یا سرکوب و ضرب و شتم اعتراض های کارگری، بخشی از پروژه ی حاکمیت برای مقابله با حرکت های حق طلبانه کارگران است. مشاهده واقعیت ها این را به ما نشان می دهد که نظام سرمایه داری حاکم بر ایران با تمام قوا و با استفاده از تمامی ابزارهای موجود، می خواهد هر گونه دادخواهی کارگران و اعتراض به بی حقوقی و فقر و فلاکت شان را با سرکوب عریان تر، پاسخ دهد. حاکمان سرمایه با فرود آوردن ضربات شلاق بر پشت کارگران معدن آق دره می خواهند این پیام آشکار را به طبقه کارگر ایران بدهند که فریاد آنها علیه فقر و بیکاری را سرکوب می کنند. صاحبان سرمایه می خواهند که نظم اقتصادی شان حفظ شود و کارگران باز هم برای رشد و انباشت ثروت آنها و در اغوش گرفتن سرمایه داری جهانی، به ریاضت کشی تن دهند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری نیز همراه و همگام با تمامی کارگران و تشکل های کارگری و اجتماعی و انسان های آزاده، اجرای حکم غیر انسانی شلاق را بر علیه 17 نفر از کارگران معدن آق دره محکوم می کند. بدون شک پاسخ کارگران به چنین حکم های ظالمانه ای، ادامه حرکت اعتراضی آنها تا دستیابی به مطالبات شان است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری –1395/3/9

 

 

فراخوان اعتراضی گزارشگران: صدای پای بربریت و برده داری همچنان می آید!

شلاق استثمارگران و حامیان دولتی آنها بر پشت خمیده کارگران زحمتکش این معدن فرود آمده است بطوری که این اقدام  غیر انسانی و تکاندهنده, مناسبات و احکام جزایی جوامع برده داری قرون وسطایی را تداعی کرده است. بدین ترتیب داغ ننگ شلاق زدن کارگران شریف این معدن که تحت سخت ترین شرایط کار حاضر به ادامه کاری هستند, بر پیشانی ( رهبران, دولت تدبیر و امید ) و مسئولین قضائی جمهوری اسلامی حک شده است.این واقعه بار دیگر نشان داد که استبداد حاکم تا چه اندازه و مقیاس در خصومت با حقوق شریف ترین شهروندان کشور است.

*****

به کارگران و زحمتکشان جهان, به بشریت!

به نهادهای کارگری, سندیکا ها و اتحادیه ها!

به وجدانهای بیداردر جهان!

در حالی که کارگران ایران دشوار ترین شرایط کاری و زندگی پر مشقت خود را می گذرانند, در شرایطی که دستمزد ناچیز وبارها زیر خط فقر به آنها تحمیل شده است, در برهه ای که هنوز صفیر گلوله های کارگر کش آنها در خاتون آباد شنیده می شود, برگی دیگر از تاریخچه حیات کارگر ستیز جمهوری اسلامی ورق خورد. خبر رسید که احکام پرداخت جزای نقدی و شلاق علیه هفده کارگر معترض معدن طلای “آق دره” تکاب از استان آذربایجان غربی به اجرا درآمده است.

شلاق استثمارگران و حامیان دولتی آنها بر پشت خمیده کارگران زحمتکش این معدن فرود آمده است بطوری که این اقدام  غیر انسانی و تکاندهنده, مناسبات و احکام جزایی جوامع برده داری قرون وسطایی را تداعی کرده است. بدین ترتیب داغ ننگ شلاق زدن کارگران شریف این معدن که تحت سخت ترین شرایط کار حاضر به ادامه کاری هستند, بر پیشانی ( رهبران, دولت تدبیر و امید ) و مسئولین قضائی جمهوری اسلامی حک شده است.

این واقعه بار دیگر نشان داد که استبداد حاکم تا چه اندازه و مقیاس در خصومت با حقوق شریف ترین شهروندان کشور است. بر طبق گزارشات منتشر شده هرکدام از متهمان ردیف اول تا پنجم به 100 ضربه شلاق و 37 ماه حبس تعزیری و متهمان ردیف ششم تا هشتم به ۵۰ ضربه شلاق و ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده اند و این احکام در روزهای اخیر به اجرا درآمده است.

این عمل وحشیانه مسئولین قضائی جمهوری اسلامی علیه کارگران, اعلان جنگی است علنی که نشاندهنده عمق تحجر و استعداد حاکمان در توسل به همه امکانات سرکوب موجود در برابر حق طلبی و برابری خواهی مردم ایران و بویژه کارگران جان به لب رسیده و معترض کشورمان است.

پرونده سیاه و سرکوبگر استبداد حاکم هر روزه قطور تر می شود و فعالین صنفی جنبش کارگری را به اسارت می گیرند و با اتهامات واهی و پرونده سازی به زندانهای طویل المدت محکوم می کنند. تا جایی که فعال کارگری در بند جعفر عظیم زاده تنها راه اعتراض به شرایط حاکم را, اعتصاب غذا می بیند.اعتراض عمومی و همبسته و یگانه ما در واکنش به این اقدام زبونانه حاکمان, تنها ابزار پیشگیرانه از تکرار این فجایع است.

ما فعالین کارگری, سیاسی , فرهنگی و اجتماعی ضمن محکوم کردن این اعمال ضد انسانی و شنیع علیه کارگران معدن طلای “آق دره” تکاب, از تمامی نهادهای کارگری, مترقی و حقوق بشری می خواهیم که در کنار و در مقام پشتیبانی از کارگران قربانی این اقدام ضد کارگری و وحشیانه قرار گیرند و بانگ رسوائی و محکومیت عاملان و مجریان آنرا هر چه پر طنین تر و در سراسر جهان بصدا در آورند.

گزارشگران

26.05.2016

ادامه دارد …

لینک متن کامل و اسامی:

http://gozareshgar.com/10.html?&tx_ttnews[tt_news]=29254&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=3cfbed7551e419f7304c4b16c0688732

 

 

پاسخ حق طلبیِ کارگران شلاق نیست!(بيانيه جمعى)

در دی ماه سال 1393 شرکت پویا زرکان، پیمانکار اصلیِ معدن طلای آق دره در آذربایجان غربی، 350 نفر از کارگران فصلیِ این معدن را اخراج کرد. شب ششم دی ماه همان سال، در پی خودکشی یکی از این کارگران، کارگران اخراجی تجمع گسترده ای در مقابل معدن برگزار کردند که به درگیری کارگران و نگهبانیِ معدن انجامید. با شکایت کارفرما، «دادستانی» تکاب در آذربایجان غربی کارگران را به ایجاد اغتشاش متهم کرد. در واپسین روزهای اردیبهشت 1395، احکام قضایی صادر شد و 17 نفر از کارگران به 37 ماه تا 5 سال زندان، 20 تا 50 ضربه شلاق و 500 هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند، و در نهایت مجازات شلاق و جریمه ی نقدی اجرا شد.

صدور و اجرای این احکام ظالمانه نه تنها ابتدایی ترین حقوق انسانی کارگران را لگدمال می کند بلکه به معنی محکومیت خانواده های این کارگران به گرسنگی و مرگ است. این نمونه ی آشکار دفاع دستگاه قضایی از سرمایه داری و حمایت بی دریغ این دستگاه از سرمایه دارانی است که از حاصل کار و زحمت کارگران ثروت می اندوزند و با پشتوانه ی «دادگاه» و زندان و شلاق هر اعتراضی را در نطفه خفه می کنند. ما به این ستم عریانِ سرمایه داری و این توحش نفرت انگیزِ شلاق سالار اعتراض داریم و آن را به شدت محکوم می کنیم.

9 خرداد 1395

لینک اسامی:

http://www.azadi-b.com/J/2016/05/post_27.html

 

 

محمود بهشتی لنگرودی، پس از ۶ روز ازبیمارستان ترخیص شد

محمودبهشتی لنگرودی، معلم و فعال صنفی، که از چهارشنبه گذشته به تشخیص پزشکان بیمارستان طالقانی به دلیل عارضه مشکوک به خونریزی معده (ملنا)، ناشی از اعتصاب غذای ۲۳ روزه در این بیمارستان بستری شده بود، پس از حدود یک هفته معالجات پزشکی و استفاده از داروهای متعدد، امروز با رضایت شخصی از بیمارستان طالقانی ترخیص شد.

مطابق اظهارات یکی از نزدیکان وی، اگرچه مشکل زخم و خونریزی معده ایشان تا حدود زیادی برطرف شده، اما با توجه به آزمایشات و نتایج آندوسکپی و عکسبرداری‌ها، پزشکان بیمارستان با تشخیص اولیه «پانکراتیت» نظر بر تجدید آزمایشات و پیگیری درمان دارند. از این رو قرار شد در اولین فرصت این موارد در مراکز درمانی دیگر پیگیری شود. با این وصف درحال حاضر وضع عمومی وی خوب توصیف شده است.

محمود بهشتی لنگرودی، به واسطه سه حکم مجزا که توسط قضات دادگاه انقلاب اسلامی، صلواتی و مقیسه صادر شده بود، به ۱۴ سال زندان محکوم شد و از بدو اجرای حکم در شهریور ۹۴ تا کنون چهار بار اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

این معلم و فعال صنفی که از ابتدای اردیبهشت در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود، در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، پس از ۱۳ روز اعتصاب غذای تر و ۱۰ روز اعتصاب غذای خشک متعاقب آن از بیمارستان روانه منزل شد.

خواسته محمود بهشتی لنگرودی در پی اعتصاب غذا، برگزاری دادگاه علنی و با حضور هیات منصفه طبق اصل ۱۶۸ قانون اساسی است.

حقوق معلم و کارگر

۱۰ خرداد ۱۳۹۵

 

 

تجمع کارگران کارخانه ریخته گری ماشین سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق،حق بیمه ونداشتن امنیت شغلی!

صبح امروز10خردادماه،کارگران ریخته گری ماشین سازی تبریزدراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق ونداشتن امنیت شغلی دست به تجمع درمحوطه کارخانه زدند.

به گزارش10خردادتسنیم،حدود 250 کارگر شاغل در کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

براساس این گزارش،250کارگرکارخانه ریخته گری ماشین سازی تبریز3ماه است که حقوشان پرداخت نشده است ودرصورت ادامه روند کاهش تولید قطعات فولادی دراین کارخانه خطر توقف دائم تولید و بیکاری کارگرانش وجود دارد.

علاوه بر حقوق، حق بیمه این کارگران به اندازه مطالبات مزدی‌شان به تعویق افتاده است.

بنابهمین گزارش،از زمانی که شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی واگذار شد، روند تولید محصولات آن که در زمینه قطعات فولادی و چدنی فعالیت دارد کاهش محسوسی پیدا کرده است، به نحوی که اگر این روند ادامه یابد، خطر توقف دائم تولید و بیکاری کارگران را پیش رو خواهیم داشت.

تا اسفند ماه سال گذشته این شرکت زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی بود. پس از واگذاری کارخانه به صندوق بازنشستگی فولاد، وضعیت مالی کارخانه ضعیف و تمام مزایای شغلی کارگران قطع شد.

 

 

سومین روز تجمع کارگران آب معدنی داماش دراعتراض به بیکاری وعدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه!

جمعی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش  از صبح  روز شنبه (8خرداد ماه)  تا به امروز در اعتراض به آنچه  بلاتکلیفی در وضعیت  شغلی و دریافت نکردن مطالبات معوقه خود می‌خوانند مقابل درب ورودی کارخانه که در شهرستان رودبار واقع شده است، تجمع کرده‌اند.

به گزارش10خرداد ایلنا، به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی اعتراضی شرکت داشته‌اند گفته می‌شود؛ در کارخانه آب معدنی داماش بیش از 40 نفر کارگر قراردادی فعالیت دارند که کارفرما به دلایلی که هنوز معلوم نیست از ابتدای خرداد ماه جاری با بستن درب های کارخانه مانع ورود کارگران به محل کارشان شده است.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این  کارخانه  با احتساب عیدی 94 نزدیک به هفت ماه معوقات مزدی طلبکارند و همچنین گفته می‌شود که حق بیمه آن‌ها  از اسفند ماه سال گذشته، هنوز به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و در حال حاضر اداره تامین اجتماعی شهرستان رودبار راضی به تمدید دفترچه‌های درمان آنها نمی‌شود.

کارگران آب معدنی داماش  با بیان اینکه طی ده روز گذشته مسئولان کارخانه هیچ  پاسخ قانع کننده‌ای به کارگران معترض نداده‌اند  در ادامه افزودند: جدا از بی توجه ای کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران ،مسئولان شهرستانی همانند اداره کار منجیل  که متولی پی گیری مطالبات کارگران شهرستان است  هیچ  واکنشی از خود نشان نمی دهند.

طبق اظهارات کارگران، شرکت آب معدنی داماش اولین شرکت احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در بخش عمارلوی شهرستان رودبار است که پس از ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده در دی ماه سال 91با 142 کارگر تعطیل شد و سرانجام اردیبهشت ماه سال گذشته (94) بعد از سه سال وقفه  خانواده امیر خسروی با نظارت قوه قضائیه فعالیت خود را با 40 کارگر از سر گرفته است.

کارگران در بخش پایانی سخنان خود گفتند: به ادعای کارفرما آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده است طولانی شدن روند پرداخت و دریافت اعتبارات مالی کارخانه از قوه قضائیه است و درحال حاضر علاوه بر پنج ماه دستمزد، عیدی نیز دریافت نکرده‌ایم.

 

 

تجمع اعتراضی کارگران بیکارشده کارخانه پارسیلون مقابل استانداری لرستان برای دومین روز!

حدود 40 نفر از کارگران کارخانه پارسیلون خرم آباد برای چندمین بار در سال جاری روز دوشنبه با تجمع در مقابل استانداری لرستان خواستار دریافت حقوق و مزایای معوقه خود شدند.

به گزارش10خردادایرنا،کارگران معترض اظهار داشتند: کارگران این کارخانه به رغم وعده های مسئولان تاکنون دستمزدی دریافت نکرده اند.

شرکت پارسیلون خرم آباد (سهامی عام ) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید 6 در سال 1353 تاسیس شد که در دهه 80 به دلیل واگذاری غیراصولی به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.

این شرکت در سال 1363 به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه آن 14 هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید 6 اعلام شده است.

محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شیلنگ، لاستیک و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است.

پارسیلون در سال های گذشته یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی استان لرستان بوده و حجم بسیاری از بار اقتصاد استان را به دوش می کشید.

در سال های پس از خصوصی سازی، این کارخانه که با سابقه حدود 40 سال پیشکسوت صنعت لرستان به شمار می رفت، دوام نیاورد و در دهه گذشته تعطیلی و نیمه نعطیلی های پی در پی رمقی برای این واحد و البته کارگران دل نگران آن به جا نگذاشته است.

در چهار سال اخیر اخباری مختلفی در خصوص وضعیت این کارخانه و تجمع های اعتراض آمیز کارکنان آن منتشر شده است.

این کارگران اعلام کرده اند تا مزایای معوقه خود را دریافت نکنند این تجمع ها را ادامه خواهند داد.

 

 

7روز از چادرنشینی کارگران آی.تی.آی شیراز گذشت

7روز از چادرنشینی کارگران کارخانه آی.تی.آی شیراز برای دریافت مطالبات خود می‌گذرد اما به گفته کارگران این کارخانه هنوز هیچ مسئولی برای شنیدن خواسته‌های آنها به سراغشان نیامده است.

از روز سه‌شنبه هفته گذشته کارگران کارخانه آی.‌تی.آی شیراز برای احقاق حقوق و مطالبات خود در اقدامی خودجوش مقابل کارخانه چادر مسافرتی برپا کردند و با در دست داشتن پلاکارد خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

با وجود اینکه 7 روز از چادرنشینی این کارگران می‌گذرد اما به گفته نماینده کارگران این کارخانه هنوز هیچ کدام از مسئولان برای شنیدن خواسته‌هایمان به سراغمان نیامده است.

وی افزود،پنجشنبه هفته گذشته در جلسه‌ای خواسته کارگران این کارخانه و موضوع چادرنشینی آنها را به گوش استاندار فارس رسانده اما نتیجه‌ای نداشته است.

علی همتی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، نیز در مورد مشکل کارخانه آی.تی.آی شیراز و تجمع مستمر کارگران این کارخانه برای دریافت مطالبات می‌گوید: همه کارگران این کارخانه به جز 3 نفر بازنشسته شده‌اند و هیئتی نیز برای فروش اموال و پرداخت بدهی‌های این کارخانه تعیین شده است.

وی به کارگران اطمینان داد که بعد از فروش اموال کارخانه آنها اولویت نخست را در پرداخت بدهی‌ها دارند اما به گفته نماینده کارگران کارخانه آی.تی.آی کارگران در فروش اموال و تجهیزات کارخانه که به سختی به فروش می‌رسد  بعد از بانک ملی اولویت دوم را دارند و در احصاء و اعیان زمین کارخانه که به راحتی قابل فروش و واگذاری است اولویت دهم تا سیزدهم را دارند.

بخشی ازیک گزارش تسنیم بتاریخ10خرداد

 

 

 

عدم پرداخت 2ماه حقوق صدها کارگر پیمانکاری شرکت رجاء!

ادامه اخراج کارگران پیمانکاری شرکت رجاء!

دستمزد فروردین و اردیبهشت حدود چند صد نفر از کارگران پیمانکاری رجاء پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، با تعدادی از پرسنل از جمله کارگران مولد بخار در سال جاری تمدید قرارداد انجام نشده است و اخراج های کارگران پیمانکاری رجاء همچنان ادامه دارد.

به گزارش10خردادایلنا،جمعی از کارگران پیمانکاری رجاء از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

از قرار معلوم دستمزد فروردین و اسفند چند صد نفر از کارگران رجاء که طرف قرارداد با شرکت های پیمانکاری مختلف هستند، هنوز پرداخت نشده است و تعدادی از این کارگران پیمانکاری نیز از سال گذشته مطالبات مزدی پرداخت نشده مانند حق سنوات و مزایا دارند.

به گفته کارگران، با تعدادی از پرسنل از جمله کارگران مولد بخار در سال جاری تمدید قرارداد انجام نشده است و اخراج های کارگران پیمانکاری رجاء همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه، «رامیز قلی نژاد»، مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ضمن تایید عدم پرداخت مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری گفت: دستمزد  فروردین و اردیبهشت حدود سیصد نفر از کارگران فنی رجاء هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: این هفته خبرهای خوشی در راه است و مطالبات مزدی کارگران تا آخر هفته پرداخت خواهد شد.

قلی‌نژاد در ارتباط با اخراج کارگران پیمانکاری گفت: شرکت رجا در مقام کارفرمای اصلی با پرسنل قرارداد نمی بندد، و در عمل این پیمانکاران هستند که از یکسو طرف قرارداد کارفرمای اصلی هستند و از سوی دیگر با کارگران قرارداد می‌بندند. وقتی مهلت قرارداد با شرکت های پیمانکاری تمام می شود، راه آهن هیچ تعهدی نسبت به کارگران آن شرکت ندارد.

 

 

بالاخره پس ازتجمعات مکرر2کارگربیکارشده کارخانه فولاد زاگرس بیمه بیکاری گرفتند!

دو کارگر بیکار شده کارخانه فولاد زاگرس پس از چندین هفته دوندگی و بارها مراجعه به تهران، موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش10خرداد ایلنا، دو کارگر بیکار شده فولاد زاگرس که پیش از این بارها جهت پیگیری بیمه بیکاری خود به تهران مراجعه کرده بودند، پس از بازگشت به استان کردستان در اوایل هفته جاری موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند.

این دو کارگر به نام های «احمد امینی» و «علیرضا رستمی» که از اواخر سال 92 به دلیل انحلال کارخانه فولاد زاگرس در قروه کردستان بیکار شدند، پس از شکایت به مراجع حل اختلاف و صدور رای دیوان عدالت مبنی بر لغو بازگشت به کار، برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کردند که با مخالفت مسئولان استان کردستان مواجه شد.

امینی و رستمی بارها در هفته‌های گذشته به وزارت کار مراجعه کردند و پیگیر حقوق قانونی خود شد.

در نهایت، پس از چندین بار رفت و آمد به تهران در اوایل هفته جاری اداره تامین اجتماعی استان کردستان با بیمه بیکاری این دو نفر موافقت کرد وآنها موفق به دریافت بیمه بیکاری شدند.

امینی و رستمی می گویند: ما دوکارگرفولادزاگرس سراین مساله بارها به تهران مراجعه ومتحمل هزینه های فراوانی شدیم اما سرانجام موفق شدیم به حقمان برسیم .اما  سوال اینست کارگرانی هستند که پیچ وخم‌های  قانون را بلد نیستند وندارند هزینه کنند، بایستی چکار کنند.

 

 

تجمع مهندسان ناظر در اعتراض به عملکرد سازمان نظام مهندسی

عصر امروز جمعی از مهندسان ناظر در تجمعی خواستار اصلاح شیوه ارجاع کار به مهندسان ناظر شده‌اند.

یکی از این معترضین با اشاره به عملکرد سازمان نظام مهندسی گفت: از برخوردهای سلیقه‌ای و گزینشی که بوی رانت دارد به ستوه آمده‌ایم، چرا که در زمینه بحث ارجاع ، کار به افراد خاص ارجاع داده می‌شود.

به گزارش 10خرداد ایسنا،در پی بازگشت نحوه ارجاع کار نظارت بر ساخت و ساز به سازمان نظام مهندسی براساس تفاهم‌نامه جدید با شهرداری تهران، جمعی از مهندسان ناظر با تجمع در مقابل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ضمن انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی خواستار اصلاح تفاهم‌نامه مذکور و شیوه ارجاع کار به مهندسان ناظر شدند.

برپایه این گزارش،، حسین مهاجر مدیر روابط عمومی معاونت شهرسازی شهرداری تهران نیز در این باره گفت: این تجمع با حضور چند تن از مدیران معاونت شهرسازی و پس از شنیدن سخنان مهندسین ناظر پایان یافت و مدیران معاونت به تجمع‌کنندگان قول دادند پیگیر مطالبات و خواسته‌هایشان باشند.

 

 

انتشار فهرست واگذاریهای سال95 سازمان خصوصی‌سازی‌

201 شرکت دولتی امسال به بخش خصوصی واگذار می شود

فهرست شرکت‌های قابل واگذاری در سال 95 توسط سازمان خصوصی‌سازی‌ منتشر شد که بر این اساس نام ۲۰۱ شرکت در این فهرست دیده می شود.

به گزارش10خرداد روابط عمومی سازمان خصوصی سازی،در این فهرست شركت‌های مهمی چون نیروگاه‌ها، شركت‌های گاز استانی، شركت‌های توزیع برق، هواپیمایی كیش، شركت پست جمهوری اسلامی ایران، بانك رفاه كارگران، دخانیات ایران، نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه‌های سوخت شركت‌های زیر مجموعه صداو سیما، پالایش نفت امام خمینی(شازند اراك)، آبادان، كرمانشاه، خوزستان، پتروشیمی تبریز، دماوند، دهلران، فیروزآباد، هگمتانه، ابن‌سینا همدان و 36شركت زیر مجموعه ملی گاز و 15نیروگاه برق حرارتی دیده می شود.

 

 

کارگر شهرداری رشت خودکشی کرد؟!

یک منبع آگاه از خودکشی یکی از کارگران فضای سبز شهرداری رشت در پارک دانشجوی رشت خبر داد.

به گزارش10خردادخزر،شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت اظهار داشت: این خبر از سوی حاضرین در محل به ما اعلام شد و مامورین عملیات آتش نشانی رشت به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در محل تجمع مردمی مشاهده شد اما شخصی که اقدام به خودکشی کرده بود در محل رویت نشد و حاضرین در محل اذعان کردند که فرد را از محل منتقل کرده اند و باید گفت افراد آتش نشانی نقشی در نجات این شخص نداشتند.

مومنی در پاسخ به این سوال که چه فرد یا افرادی اقدام به انتقال فردی که قصد خودکشی را داشت کرده اند، گفت: ما اطلاع نداریم که چه کسانی این فرد را نجات داده و منتقل کرده اند!

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه بین محلی که مردم بودند و محلی که این فرد اقدام به خودکشی کرده فاصله زیادی بوده اذعان داشت: محلی که این فرد ایستاده بوده ارتفاع کمی داشت و جایی نبوده که کسی بخواهد خودکشی کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه محل وقوع این اتفاق در پارک دانشجو و در انتهای نیزارها بوده تاکید کرد: همکاران آتش نشانی فرد مورد نظر را ندیده اند و نمی توانیم تایید کنیم که وی از کارگران فضای سبز شهرداری رشت بوده یا خیر و حتی با توجه به اینکه این فرد در محل رویت نشده نمی توان گفت که وی مرد بوده یا زن.

 

 

مدفون شدن کارگری در شهرک صنعتی کاویان مشهد زیر خرواری از آوار!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد از مدفون شدن کارگری در شهرک صنعتی کاویان مشهد زیر خرواری از آوار،خبرداد.

به گزارش10خردادایرنا،آتشپاد جعفری افزود:امروز هنگام عملیات ساخت کانال آب و فاضلاب در عمق پنج متری زمین توسط سه کارگر به علت نامعلومی کانال ریزش و کارگران زیر آوار محبوس شدند.

وی با اشاره به رهاسازی دو نفر از زیر آوار توسط اهالی گفت: یکی دیگر از کارگران هنوز زیر خرواری از آوار مدفون است.

او افزود: نجاتگران ضمن اقدامات ایمنی و مهار دیواره کانال به منظور جلوگیری از ریزش مجدد، مشغول خاکبرداری و عملیات نجات هستند.

شهرک صنعتی کاویان واقع در کیلومتر 40 جاده مشهد – فریمان با مساحتی بالغ بر 600 هکتار در سه قطعه فعال است.

دهم خردادماه1395

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …