چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

اخبارو گزارشات کارگری 20 اردیبهشت 1395

آخرین اخبار درباره رسول بداقی،اسماعیل عبدی،جعفر عظیم زاده ومحمود بهشتی لنگرودی!

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ آقای رسول بداقی معلم زندانی آزاد شده که برای ملاقات معلم زندانی محمود بهشتی به بیمارستان خمینی رفته بود با حمله هفت نفر از مأمورین امنیتی روبرو شد.

این مأموران امنیتی چنان رسول بداقی را مورد ضرب و شتم قرار دادند که به گفته‌ی شاهدان عینی احتمال شکستگی فک و بینی ایشان بسیار محتمل می‌باشد .

پس از این حمله‌ی وحشیانه، رسول بداقی به همراه برادر همسرش به مکان نامعلومی منتقل شدند.

امروز20اردیبهشت ماه، رسول بداقی در دادسرای اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و برایش وثیقه70میلیون تومانی تعیین شد.

همچنین درخبرها آمده است، روز19اردیبهشت،اسماعیل عبدی بدنبال تعیین وثیقه سیصد میلیون تومانی از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی قمی زاده برایش از بند هشت به بند هفت زندان اوین منتقل شده است.

اکرم رحیم پور، همسرجعفر عظیم زاده،روز19اردیبهشت به رادیو فرداگفت: «آقای عظیم زاده و آقای عبدی در این مدت هر کدام پنج کیلو وزن کم کرده‌اند و فشار خون آقای عظیم زاده هشت روی شش است».

وی اشاره می‌کند که وزن و فشار خون این دو زندانی روزی دو بار آزمایش می‌شود.

اما واکنش مقام‌های زندان اوین و قوه قضاییه در قبال اعتصاب غذای نامحدود آقای عظیم زاده چه بوده است؟

اکرم رحیم پور در این مورد می‌گوید: «هیچ واکنشی نشان نداده‌اند».

وی سپس با اشاره به پیامدهای منفی اعتصاب غذا از مسئولان قوه قضاییه می‌خواهد که تا زندگی این فعالان صنفی زندانی به خطر نیفتاده است، به خواسته‌های آنان رسیدگی کنند.

خانم رحیم پور در مورد فعالیت‌های همسرش می‌گوید: «آقای عظیم زاده کسی است که امضا جمع کرده است که بگوید دستمزد کارگران کم است، مردم نمی‌توانند زندگی کنند، بیکاری زیاد است و کارخانه‌ها کارگرانشان را اخراج می‌کنند. این فعالیت‌هایی بوده که همسر من انجام داده است».

وی تاکید می‌کند که فعالیت‌های همسرش در این چند سال در جهت دفاع از منافع کارگران بوده است.

آخرین خبرها از محمود بهشتی لنگرودی حاکی از بستریش دربیمارستان خمینی بدلیل خونریزی معده بدنبال اعتصاب غذای خشکش ازتاریخ سیزدهم اردیبهشت،است.

همچنین درخبرها یی که از منابع موثق بدست مارسیده است دیروزعلاوه به رسول بداقی تعدادی دیگر از فعالین کارگری ومعلمان جهت همبستگی با محمود بهشتی لنگرودی به قصد عیادتش دربیمارستان خمینی حضوربهم رساندند که با ممانعت  وتهدیدهای نیروهای امنیتی مواجه شدند.

 

 

کارگران معترض چوکا 2نفراز مسئولان اداری را از کارخانه بیرون انداختند!

امروز20اردیبهشت ماه،کارگران کارخانه چوکا برای دومین بار در سال جاری در اعتراض به نداشتن قراردادکاری وعدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست به تجمع درکارخانه زدند. این تجمع منتهی به درگیری با دو تن از مسئولان اداری و بیرون انداختنشان ازمحوطه ی کارخانه شد.

به گزارش 20اردیبهشت رضوان خبر، کارگران کارخانه چوب و کاغذ اسالم(چوکا) در پی مطالبات خود که از ماه ها بدون نتیجه باقی مانده بود به اتاق مالی رفته که با برخورد بد مسئول اداری مالی مواجه شده و کار به کتک کاری کشیده می شود و با وساطت نیروی انتظامی این مسئول به بیرون از کارخانه هدایت میشود .

همانطور که در خبرهای قبلی نیز عنوان شد مطالبات کارگران از عدم پرداخت حق بیمه ، عدم عقد قرارداد جدید ، عدم پرداخت حقوق ماه های اسفندسال گذشته فروردین و اردیبهشت ، عدم پرداخت اضافه کاری از دی ماه سال گذشته تا کنون می باشد.

یکی از کارگران قسمت بخار عنوان نمود : روزانه پول بخاری که از این کارخانه خارج می شود ۱۷ میلیون تومان می باشد و فقط بخاطر این که بگویند کارخانه در حال کار است این هزینه را انجام می دهند و در اصل اصلا تولیدی در این کارخانه انجام نمی شود و الان زمان طولانی است که چرخه تولید در این کارخانه خوابیده است.

یکی دیگر از کارگران اضافه نمود : با اینکه تمامی کارگران در شش ماه گذشته با جان و دل کار کرده و با حداقل دریافت حقوق بازسازی کارخانه را به اتمام رسانده اند  ولی از روی بی تدبیری مدیران این شرکت مواد خام تولیدی موجود نمی باشد و انبار ها از محصولات تولیدی پر است  وبه فروش نمی رود.

دیگری افزود به علت عدم قرار داد جدید اگر در حین کار حادثه ای برایمان پیش آید حتی نمی توانیم ثابت کنیم و از بیمه استفاده کنیم چون اصلا پول بیمه ای واریز نمی شود.

هشتم ماه جاری نیز خودروی مدیر عامل چوکا که در یک مراسم فرهنگی در رضوانشهر شرکت کرده بود توسط یک از طلبکاران این کارخانه و با حکم دادستانی توقیف شده بود.

 

 

تجمع کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی،نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت مطالباتشان!

صبح امروز20اردیبهشت،حدود ۲۵۰ کارگر کارخانه ریخته‌گری ماشین سازی تبریز دراعتراض به واگذاری به بخش خصوصی،نداشتن امنیت شغلی وعدم  پرداخت2ماه حقوق وحق بیمه در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش20اردیبهشت ایلنا،منابع خبری در کارخانه ریخته‌گری ماشین سازی تبریزواقع درشهرک صنعتی قراملک با اعلام این خبر می‌گویند به دلیل اینکه از اسفند ماه سال گذشته تا کنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران ریخته‌گری با وقفه روبرو بوده است، این تجمع کارگری برپا شده است.

همچنین گفته می‌شود که حق بیمه کارگران یاد شده نیز به همان اندازه پرداخت مطالبات مزدی آنها با وقفه همراه شده است.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند که به تازگی مدیریت کارخانه را بر عهده گرفته است.

به گفته یکی از کارگران معترض، شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز تا قبل از اسفند ماه سال گذشته دولتی بود (سازمان گسترش نوسازی) ولی بعد از آن در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ به بخش خصوصی (به صندوق بازنشستگی فولاد) واگذار شد و از آن زمان تاکنون وضعیت مالی کارخانه و کارگران بد‌تر شده و عمده مزایای شغلی کارگران قطع شده است.

طبق اظهارات وی، از زمانی که شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز بخش خصوصی واگذار شد روند تولید محصولات ان که در زمینه قطعات فولادی وچدنی فعالیت دارد کاهش محسوسی پیدا کرده است، به نحوی که اگر این روند ادامه یابد، خطر توقف دائم تولید و بیکاری کارگران را پیش رو خواهیم داشت.

به گفته او کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز در این تجمع اعتراضی خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود و همچنین پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه‌شان شدند.

 

 

ادامه تجمعات کارگران خدمات شهری محدوده منطقه آزاد اروند دراعتراض به بلاتکلیفی قراردادکاری و عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان مقابل سازمان منطقه آزاد اروند!

روزدوشنبه20اردیبهشت ماه،كارگران شاغل در بخش های خدمات شهری محدوده منطقه آزاد اروند(زیرمجموعه شهرداری خرمشهر)دراعتراض به بلاتکلیفی قراردادکاری و عدم پرداخت حقوق ومطالباتشان،دست به تجمع در برابر سازمان منطقه آزاد اروند،زدند.

به گزارش20اردیبهشت ایرنا،این كارگران اعلام كردند كه در بخش های مختلف شهری نظیر فضای سبز، جمع آوری زباله و دیگر بخش های این منطقه فعالیت می كنند و از فروردین ماه سال گذشته تا شهریور ماه زیر نظر شهرداری مینو شهر كار كردند اما تاكنون نه بیمه درمانی، بازنشستگی، عیدی و نه سنوات به آنها پرداخت شده است.

این كارگران ادامه دادند:از اول مهرماه 94 تا پانزدهم آبانماه همان سال زیر نظر پیمانكار دیگری قرار گرفتیم و به دلیل اینكه آن زمان شهرداری خرمشهر تعیین نشده بود، این پیمانكار نیز مطالبات 45 روز ما از جمع عیدی و سنوات و حق بیمه را پرداخت نكرد.

آنها گفتند:پس از اعتصاباتی كه سال گذشته روبروی شهرداری داشتیم دو ماه از حقوق معوق پرداخت شد اما سنوات و حق بیمه همچنان پرداخت نشده است.

آنها افزودند: همچنین با گذشت 45 روز از سال جاری زیر نظر پیمانكار مشغول به كار شدیم اما هنوز حقوقی دریافت نكرده ایم و بدون هیچگونه قراردادی فعالیت می كنیم.

این كارگران گفتند كه قرار بوده است قرارداد ما در سال جاری با شهرداری تهران منعقد شود ولی به دلیل فشارهای برخی عوامل درون سازمانی، برخی مصر به امضای قرارداد ما با شهرداری خرمشهر هستند.

یك منبع آگاه نیز در این خصوص گفت:سال گذشته سازمان منطقه آزاد اروند 15میلیارد ریال به شهرداری پرداخت كرد تا به پیمانكار و كارگران پرداخت كند ولی به دلیل مشكلات مالی شهرداری، این اعتبار به كارگران پرداخت نشد.

درهمین رابطه:

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهر برابر سازمان منطقه آزاد اروند!

دیروز وامروز(11و12اردیبهشت ماه1395) 200 كارگر شهرداري خرمشهردراعتراض به عدم پرداخت  كه حقوق  ماه های بهمن و اسفند سال گذشته وکاهش حقوقشان در سال جاری دست به تجمع در برابر سازمان منطقه آزاد اروند،زدند.

به گزارش12اردیبهشت فیدوس،وضع كارگران شهرداري خرمشهر طي ماه‌هاي گذشته به لحاظ دريافت حقوق و تجمع ايشان برابر سازمان منطقه آزاد اروند، همزمان با روز كارگر خبري بود كه طي دو روز گذشته در محافل خبري منطقه منتشر شده است .اين تجمع همچنين به دليل كم شدن مبلغ حقوق مزاياي اين عده، كه در حدود 200 نفر مي‌باشند رخ داده است.

برپایه این گزارش،موضوع ظاهران طبق گفته يكي از مسئولين معاونت عمراني سازمان منطقه آزاد اروند بر مي‌گردد به مبلغ 15 ميليارد ريالي كه اين معاونت دي‌ماه سال گذشته جهت پرداخت مطالبات كارگري به شهرداري خرمشهر پرداخت كرده است، اما ظاهران به دليل بدهي‌ها، ديون و پروژه‌هاي جديد شهرداري در محل ديگري هزينه شده است، پس از آن دو هفته بعد مبلغ 6 ميليارد ديگر از طرف سازمان منطقه آزاد اروند جهت پرداخت اين ديون كارگري در اختيار شهرداري خرمشهر قرار مي‌گيرد، اما اين مبلغ نيز نهايتاً منجر به پرداخت به موقع حقوق كارگران نشده.

حال 200 كارگر شهرداري خرمشهر كه حقوق خود مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته را دريافت نكرده‌اند، و در سال جاري نيز با موضوع كم شدن حقوقشان مواجه شده‌اند از ديروز تا امروزروزکارگر برابر سازمان منطقه آزاد اروند تجمع كرده‌اند و خواهان دريافت حقوق خود و تكليف مبلغ كسر شده از ايشان شده‌اند.

اما روايت شهرداري خرمشهر از اين موضوع متفاوت است، مدير روابط عمومي شهرداري خرمشهر در اين خصوص مي‌گويد: در بخش خدمات شهري خرمشهر قديم كه برعهده سازمان منطق آزاد اروند بوده، قرار بود كه مسئوليت به شهرداري خرمشهر واگذار شود، دو ماه هم اين اتفاق افتادكه شهرداري در اين دو ماه مطالبات كارگران را پرداخت كرد اما پس از اين دو ماه شهردار باتوجه به اينكه مبلغ پرداختي منطقه آزاد اروند تنها كفاف حقوق كارگران را مي‌كرد و ساير هزينه‌ها را پوشش نمي‌داد، شهردار خرمشهر اعلام كرد كه مسئوليت اينكار را نمي‌پذيرد و در اين مدت هم قراردادي مابين شهرداري و پيمانكار مربوطه نبوده كه حقوق نيروي انساني را پرداخت كند.

در جواب اداعاي مدير روابط عمومي شهرداري خرمشهر اما مسئولان معاونت عمراني سازمان منطقه آزاد طرح كردند كه اين سازمان تفاهم نامه يكساله‌اي با مبلغ 50 ميليارد ريال در خصوص اين عمور با شهرداري خرمشهر منعقد كرده بود، از اين مبلغ ، 21 ميليارد ريال آن در همان زمان در دو نوبت به شهرداري خرمشهر براي مطالبات چند ماهه پايان سال پرداخت شده است، اما همانطور كه اشاره شد اين مبلغ در جاي ديگري هزينه شده و حتا بيمه اين كارگران پرداخت نشده كه در حال حاضر مشمول جريمه‌هايي مي‌شود، اين موضوع طبق مستندات به مسئولان هم ارائه شده است.

در ادامه با معاونت خدمات شهري شهرداري خرمشهر صحبت كرديم ايشان هم مدعي بودند در خصوص مسائل مالي اطلاعي ندارند و معاونت اداري مالي و شهردار خرمشهر در اين موضوع اطلاع دارند، اما در خصوص اين تفاهم نامه ايشان گفتند كه تفاهم نامه يكساله امضاء شده اما بعد شهرداري طي نامه‌اي به سازمان منطقه آزاد اروند اعلام انصراف از انجام اين كار كرده و پيمانكار اين كار هم باتوجه به اعلام انصراف شهرداري عوض شده است.

 

 

اعتصاب کارگران مخابرات جیرفت و عنبرآباددراعتراض به عدم پرداخت حقوق وحق بیمه!

صبح امروز20اردیبهشت ماه،کارگران مخابرات جیرفت و عنبرآباد به دلیل عدم پرداخت حق بیمه و حقوق اعتصاب نمودند.

به گزارش 20اردیبهشت سفیرجنوب ، تعدادی از مشترکین مخابرات شهرستان عنبرآباد با مشکل قطعی خطوط ارتباطی روبرو هستند و به دلیل اعتصاب کارگران و نبود کارگر امکان وصل کردن این خطوط و اینترنت وجود ندارد .

تجمع چندباره آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی دراعتراض به تکلیفی استخدامی مقابل مجلس!

تعدادی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در اعتراض به وضعیت استخدامی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش20اردیبهشت خبرگزاری مجلس این افراد برای چندمین بار است که در روزهای اخیر در مقابل مجلس تجمع می‌کنند.

به گفته‌ی تجمع کنندگان، تعداد آموزش دهندگان فرد به فرد نهضت سواد آموزی در کشور حدود 16 هزار نفر است و این افراد بدون برخورداری از سابقه بیمه مناسب مشغول به کار هستند.

 

 

همایش مهمانداران هواپیمایی کشوردراعتراض به وضعیت معیشتی وسختی کار!

روزگذشته19اردیبهشت ماه،همایش مهمانداران و سرمهمانداران سازمان هواپیمایی کشوردراعتراض به وضعیت معیشتی وسختی کار در يكي از مساجد غرب تهران برگزار شد.

به گزارش20اردیبهشت همشهری،حاضران در اين همايش كه بدون حضور مسئولان هواپيمايي کشورو با حضور مسئولان حراست ايران‌اير در يكي از مساجد غرب تهران برگزار شد، با اعتراض به وضعيت معيشتي و سختي كار مهمانداران هواپيما اعلام كردند كه پيگير شكايت‌هاي خود از هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران تا احقاق حقوق خود هستند.

511مهماندار و 161سرمهماندار هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران سال‌هاست كه از حقوق خود محروم مانده‌اند و مسئولان هواپيمايي کشور،به‌رغم نامه‌هاي مختلف منتشر شده براي بهبود وضعيت مهمانداران و رسيدگي به درخواست‌هاي آنها بي‌توجه‌اند.

نماينده مهمانداران سازمان هواپيمايي کشور در اين همايش با اشاره به حقوق يك‌ميليون‌ تا يك ميليون و 400هزار توماني مهمانداران هواپيمايي گفت: متأسفانه مهمانداري هواپيما در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يك شغل خدماتي معرفي شده است نه يك شغل تخصصي و به همين دليل حقوق مهمانداران در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بسيار كم است.

بنابهمین گزارش،مهمانداران هواپيما در طول زمان دچار بيماري‌هاي مختلف مي‌شوند. آنطور كه يكي از نمايندگان مهمانداران هواپيمايي گفته است تنها يكي از آسيب‌هاي وارد شده به مهمانداران به‌دليل آنكه در معرض اشعه و در ارتفاع فعاليت مي‌كنند اين است كه از آنها خون نمي‌گيرند. آسيب ديگري كه مهمانداران هواپيما متحمل مي‌شوند آسيب ذهني به‌دليل حضور مداوم در معرض فشار هواست.

نمايندگان مهمانداران هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در همايش خود اعلام كردند، سازمان هواپيمايي حتي هزينه ماموريت‌هاي خارجي را به آنها نمي‌دهد و هزينه خورد و خوراك آنها را كه ملزم به پرداخت آنهاست به‌عنوان حقوق ماهانه مهمانداران به آنها پرداخت مي‌كند.

نماينده مهمانداران مي‌گويد: مهمانداران براي احقاق حقوق خود مسير قانوني را در پيش گرفته‌اند اما مسئولان هواپيمايي ج.ا.ا تاكنون حتي به نامه‌هاي ارسال شده براي حل مشكل مهمانداران از دفتر رياست‌جمهوري و مجلس اعتنا نكرده‌اند.

 

 

نامه سرگشاده سینماگران در اعتراض به بیکاری، بی مسکنی،بی بیمه ای ودرآمد زیرخط فقر!

جمعی از سینماگران طی نامه ای سرگشاده اعتراضشان را نسبت به بیکاری، بی مسکنی،بی بیمه ای ودرآمد زیرخط فقرشان،اعلام کردند.

به گزارش 20اردیبهشت مهر،دربخشی ازاین نامه سرگشاده خطاب به حسن روحانی آمده است:

به اطلاع می رسانیم که مشکلات ماقبل قرون وسطایی مثل بیکاری و بی مسکنی و بی بیمه ای و توزیع ناعادلانه منابع عمومی در حوزه فرهنگ و سینما متاسفانه از گذشته ها شروع شده و هم اکنون به اوج خود رسیده و اکثر اهالی سینما را به زیر خط فقر رسانده است به طوری که صدای خرد شدن استخوان های عموم اهالی سینما در لابلای چرخ دنده های زندگی کنونی به وضوح شنیده می شود!

به خوبی می دانید که هنرمندان چه نقش تعیین کننده ای در جهت رشد فکری و فرهنگی هر جامعه ای دارند ولی متاسفانه به دلیل شرایط وحشتناک اقتصادی و انواع و اقسام بی عدالتی ها و بی توجهی ها این قشر مظلوم و افتخارآفرین از حداقل امکانات اولیه زندگی هم محروم است و جالب است که در این شرایط وحشتناک، هیچ مقام و نهاد مسئولی در این مرزو بوم هیچ اقدامی در جهت حل مشکلات سینماگران نجیب کشور از خود نشان نمی دهد ……….

 

 

اعتراض کارگران کارخانه سامان كاشی بروجرد نسبت به عدم پرداخت10ماه حقوق و7ماه حق بیمه!

كارگران کارگران کارخانه سامان كاشی بروجرد،نسبت به پرداخت نشدن 10 ماه حقوق و تمدید نشدن بیمه آنها در هفت ماه گذشته اعتراض دارند و خواستار تعیین تكلیف و رسیدگی مسئولان به مشكلات خود هستند.

به گزارش20اردیبهشت ایرنا،كارخانه سامان كاشی بروجرد تا اواسط سال گذشته با حدود 400 كارگر در زمینه تولید كاشی كف، دیواری و نما فعالیت می كرد كه به دلیل كمبود نقدینگی و ناتوانی در پرداخت حقوق كاركنان خطوط تولید خود را متوقف كرد.

كارگران این واحد تولیدی صنعتی نسبت به پرداخت نشدن 10 ماه حقوق و تمدید نشدن بیمه آنها در هفت ماه گذشته اعتراض دارند و خواستار تعیین تكلیف و رسیدگی مسئولان به مشكلات خود هستند.

كامران فرشید رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی بروجرد روز دوشنبه در این باره گفت: كارخانه سامان كاشی در سال های اخیر با مشكلاتی مواجه شده كه رفع آنها نیازمند اخذ تسهیلات و مدیریت قوی و اصولی كارفرما است.

وی افزود: كارفرما در صورتیكه قادر به حل مشكلات سامان كاشی نیست باید آن را به سرمایه گذاران داخلی یا خارجی واگذار كند تا این مشكلات هرچه سریعتر برطرف شوند.

رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی بروجرد اضافه كرد: كارفرما موظف است دفترچه های بیمه كارگران را با پرداخت حق بیمه به طور مرتب تمدید كند در غیر این صورت كارگران می توانند با ارائه دادخواست پیگیر پرداخت حق بیمه خود از طریق اداره كار شوند.

فرشید افزود: قطعی آب كارخانه سامان كاشی یكی از دلایل تعطیلی این واحد صنعتی بود كه این مشكل با همكاری معاون عمرانی استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد برطرف شد.

 

 

بیمه بیکاری483کارگراخراجی کارخانه نساجی بروجردکماکان پرداخت نمی شود!

رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد گفت: تا کنون 100 پرونده برای بیمه بیکاری کارگران نساجی بروجرد تشکیل شده است و در خرداد ماه اولین بیمه بیکاری کارگران نساجی پرداخت می شود.

به گزارش20اردیبهشت بازتاب بروجرد، قدرت اله سعادتی رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد گفت: امسال قرارداد 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد لغو شده و بعد از پیگیریهای لازم و روند کار برای برقراری بیمه بیکاری هم اکنون بیمه بیکاری این کارگران در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد این کارگران برای دریافت بیمه بیکاری، روزانه حدود 30 نفر در این سازمان تشکیل پرونده می دهند تا بعد از بررسی بیمه بیکاری این افراد پرداخت شود.

به گفته وی تا کنون 100 پرونده بیمه بیکاری برای کارگران نساجی بروجرد تشکیل شده و همه برنامه ریزیهای لازم انجام می شود تا در خرداد ماه کارگران بیمه بیکاری دریافت نمایند.

سعادتی اظهار داشت: طبق نوبت کارگران بعد از مراجعه به اداره کار، به تامین اجتماعی مراجعه کرده و پس از تشکیل پرونده و بررسی سوابق اقدامات لازم برای بیمه بیکاری انجام می شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی بروجرد افزود: تشکیل پرونده و بررسی سوابق هر یک از کارگران زمانبر است اما تلاش می شود تا در صورت بررسی کارها و اعتبارات ، بیمه بیکاری خرداد ماه به آنها پرداخت شود.

 

 

بیکاری80کارگرزاگرس خودرو بروجردبدنبال تعطیلی کارخانه!

ایرنا طی گزارشی بتاریخ 20اردیبهشت از تعطیلی کارخانه زاگرس خودرو بروجرد وبیکاری80کارگرش خبرداد.

برپایه این گزارش، كامران فرشید رئیس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی بروجرد روز دوشنبه گفت: کارخانه زاگرس خودرو بروجرد با 80 کارگر فقط در یك خط تولید فعالیت داشت كه این خط نیز در حال حاضر تعطیل است.

وی افزود: با جذب سرمایه گذار در زاگرس خودرو می توان ضمن افزایش خط تولید، برای 350 تن اشتغالزایی كرد.

 

 

تاخیر در پرداخت حقوق آتش نشانان و کارگران خدماتی شهرداری‌های مناطق 1،3،4،5رشت!

فارس طی گزارشی بتاریخ20اردیبهشت از تاخیر در پرداخت حقوق آتش نشانان و کارگران خدماتی شهرداری‌های مناطق 1،3،4،5رشت،خبرداد.

براساس این گزارش، حقوق آتش نشانان و پاکبانان فضای سبز و کارگران رفت‌وروب شهرداری‌های مناطق 1،3،4،5 تاکنون پرداخت نشده و این موضوع موجب نارضایتی آنها شده است.

 

 

تخلیه شیر دامداران، این بار جلوی درب جهاد کشاورزی اصفهان!

بعد از اینکه هفته گذشته دامداران مشهدی شیرخام خود را در اعتراض به واردات شیرخشک مقابل جهادکشاورزی استان در جوی آب خالی کردند، این بار نوبت به دامداران اصفهانی رسید تا به عدم اجرای مصوبه ۲ سال قبل خرید هرکیلوگرم شیرخام به نرخ ۱۴۴۰ تومان اعتراض کنند.

به گزارش 20اردیبهشت تسنیم، دامداران برای اعتراض به قیمت شیرخام این بار در اصفهان و مقابل درب جهادکشاورزی استان تجمع و برای نشان دادن اعتراض خود اقدام به تخلیه شیرخام جلوی درب این ساختمان کردند. حرکتی که در هفته‌های گذشته نیز برای جلب توجه مسئولان، توسط مشهدی‌ها انجام شده بود.

بنابراین گزارش، قیمت مصوب هرکیلوگرم شیرخام در 3 ماهه اول سال 93، هزار و  440 تومان در نظر گرفته شده بود که اکنون بعد از گذشت نزدیک به 2 سال این نرخ برای دامداران محقق نشده است. در این شرایط، در روزهای اخیر شاهد واردات شیرخام و افت قیمت شیر دامداران در برخی مناطق به نرخ خرید هرکیلوگرم 800 تومان هستیم.

رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان دراین ارتباط گفت: دامداران در این تجمع به دنبال اجرای مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام به قیمت هرکیلوگرم 1440 تومان توسط صنایع لبنی بودند.

وی افزود: آغاز دوباره خرید تضمینی شیرخام، برخورد با کارخانجات، جلوگیری از واردات شیرخشک و بالابردن تعرفه واردات کره از دیگر خواسته‌های دامداران است.

وی یاد آورشد: این سومین هفته است که دامداران برای احقاق حقوق خود تجمع کرده‌اند که هفته قبل  این تجمع مقابل استانداری اصفهان صورت گرفته بود.

وی در خصوص واردت کره گفت: بر اساس آمار گمرک قیمت وارداتی هر کیلوگرم کره 2.6 دلار است که با احتساب هزینه‌های حمل و نقل و بسته بندی هر کیلو گرم از این محصول 12 هزار تومان قیمت خواهد داشت، درحالی که کره  اکنون در بازار 26 هزار تومان به دست مردم می رسد.

بنابراین گزارش در صورتی که بخواهیم مقصری برای این مشکل پیدا کنیم،  پای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت با وجود اجرای قانون انتزاع و واگذاری امور تنظیم بازار در میان است.

وزارت جهاد کشاورزی در نیمه اول سال 93 یعنی حدود 2 سال پیش، نرخ مصوب هرکیلوگرم شیرخام را 1440 تومان اعلام کرد که این نرخ توسط صنایع لبنی مورد قبول قرار نگرفت و خریداری نشد و سازمان حمایت تا به امروز عملکرد قابل دفاعی در نظارت بر اجرای این مصوبه دولت و الزام صنایع لبنی به خرید شیر خام به نرخ مصوب نداشته است.

 

 

تجمع ساکنان مسکن مهر امیداکباتان مقابل استانداری همدان

صبح امروز20اردیبهشت، جمعی از ساکنان مسکن مهر امیداکباتان همدان در اعتراض به مشکلات مساکن مهر امیداکباتان و بی‎توجهی مسؤولان به این مشکلات مقابل استانداری همدان تجمع کردند.

به گزارش20اردیبهشت فارس،این تجمع اعتراض‌آمیز ساعت 8 صبح امروز در مقابل استانداری در راستای اعتراض به مشکلات مسکن مهر امیداکباتان در ساخت و ساز انجام شده و بی‌توجهی مسؤولان به این مشکلات انجام شد.

یکی از ساکنان مسکن مهر امیداکباتان با تأکید بر اینکه این مجتمع مشکلات عدیده‌ای در ساخت و ساز دارد، اظهار کرد: مصالح به کار رفته در ساخت این مساکن به هیچ عنوان کیفیت ندارند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغی که از متقاضیان گرفته شد بیشتر از مبلغی است که اعلام شده بود و در نهایت نیز ساختمان به صورت کامل تحویل داده نشده است، افزود: آسانسور ساختمان‌ها مشکل دارد و حتی چند باری سقوط کرده که نزدیک بود جان چند نفر را بگیرد.

وی با بیان اینکه مسکن مهر امیداکباتان علاوه بر مشکلات ساخت و ساز، مشکلاتی چون نبود مسجد، مدرسه و… را نیز دارد، بیان کرد: دو سال است که موضوع را پیگیری می‌کنیم اما مسؤولان فقط اظهار تأسف کرده‌اند.

این ساکن مسکن مهر بیان کرد: 17 مورد تخلف اساسی در ساخت مسکن مهر وجود دارد و این مسئله مورد تأیید مسکن و شهرسازی نیز قرار گرفته است.

 

دیگر شهروند معترض در ادامه با بیان اینکه واحد خریداری شده بنده 66 متر مربع است، بیان کرد: مقرر بود برای هر متر مربع 350 هزار تومان پرداخت کنم اما در نهایت 700 هزار تومان برای هر متر مربع پرداخت کردم.

وی با بیان اینکه بارها برای شکایت به استانداری، فرمانداری، راه و شهرسازی استان و اداره تعاون مراجعه کردیم اما مسؤولان پاسخگو نبودند، بیان کرد: مسکن مهر امیداکباتان از ایزوگام گرفته تا پی ساختمان، دارای مشکل است.

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر امیداکباتان نیز اظهار کرد: مسکن مهر امید اکباتان مشکلاتی چون پیاده‌راه‌، نبود درمانگاه، مدرسه، سالن ورزشی، کلانتری و.. دارد و هیچ گونه اقدامی نیز صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مهندسان مسکن و شهرسازی نیز عدم کیفیت مصالح به کار رفته در مسکن مهر امیداکباتان را تأیید کرده‌اند، ادامه داد: هواکش حمام و سرویس بهداشتی برخی واحدها مشترک بوده و این خود باعث بروز مشکلاتی شده است.

 

 

حقوق کارگران درایران ساعتی یک دلار!

یک مقایسه دلاری از حقوق‌ها نشان می‌دهد حداقل مزد امسال مشمولان قانون کار ساعتی تنها معادل ۱.۰۷ دلار است و در برخی کشورها شاغلان نسبت به بازار کار ایران تا ۱۰ برابر در ساعت دریافتی دارند.

به گزارش 20اردیبهشت مهر، موضوع حقوق و دستمزد شاغلان و مشمولان قانون کار در ایران یکی از چالش برانگیزترین مسائل در بازار کار است که همواره مباحث فراوانی پیرامون آن مطرح می شود. اغلب کارگران می گویند حقوق دریافتی آنها کفاف هزینه ها را نمی دهد و از این بابت در تنگنا و مضیقه قرار دارند.

از آنسو دولت معتقد است در زمینه حقوق و دستمزد و افزایش های سالیانه نمی تواند عملکرد بهتری داشته باشد و رفتار منصفانه ای در این بخش دارد. با این حال، حداقل مزد مشمولان قانون کار هنوز هم زیر یک میلیون تومان و برای سال ۹۵ به میزان ۸۱۲ هزار تومان در هر ماه است.

این میزان در یکسال گذشته تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر شده در حالی که هزینه های خانوار در طول سالیان اخیر به مراتب رشد بیشتری داشته و در زمان اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها، هزینه های خانوار به شکل افسارگسیخته ای رشد داشته و باعث بروز شکاف عمیقی بین هزینه ها و درآمد خانوار ایرانی و حقوق بگیران شده است.

در عین حال، عدم ترمیم شکاف بین حقوق و دستمزد که حتی قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها نیز وجود داشته باعث شده تا مجموع دریافتی امسال شاغلان مشمول قانون کار نهایتا رقمی بین یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهترین حالت باشد، در حالی که پیش از این از سوی کارگران و همچنین بانک مرکزی میزان هزینه های ماهیانه خانوار ساکن در شهرها رقمی بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد.

برخی می‌گویند ریال می‌گیرند و دلار خرج می‌کنند

برخی گروه های شاغل در جامعه معتقدند ریالی حقوق می گیرند ولی به دلار باید هزینه کنند و این مسئله باعث تشدید کسری درآمدی آنها شده است. کارگران همچنین می گویند به دلیل اینکه میلیون ها نفر امروز حداقل بگیر هستند و ماهیانه ارقامی زیر یک میلیون تومان را دریافت می کنند، از اینرو موضوع شکاف هزینه و درآمد درباره گروه های کم درآمد بسیار جدی تر است و دولت باید با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد در راستای بهبود وضعیت معیشتی گروه های کمتر برخوردار گام بردارد.

با وجود اینکه هزینه های زندگی در کشورهای مختلف متفاوت است، اما نتایج یک بررسی از اوضاع حقوق و دستمزد برخی کشورها با مشمولان قانون کار در ایران نشان می دهد که تفاوت های فراوانی در این بخش وجود دارد. به بیان دیگر، شاید بتوان گفت در برخی کشورهای با درآمد بالاتر هزینه زندگی نیز بیشتر است، اما به صورت کلی کارشناسان بازار کار معتقدند دستمزدهای فعلی در ایران بسیار پایین و غیر واقعی است.

یک جمله معروف در بازار کار ایران در اینباره وجود دارد و آن هم اینکه با ارقام فعلی حقوق و دستمزد حتی نمی توان هزینه های ۱۰ روز اول هر ماه را هم تامین کرد و این مسئله به وجود شکاف عمیق بین هزینه ها و درآمد خانوار تاکید دارد. با این وجود، در برخی از کشورها مانند ایرلند، فرانسه، هلند، نیوزیلند، کانادا و آمریکا؛ حقوق و دستمزدهایی بالا به شاغلان پرداخت می شود و اختلاف فاحشی بین ارقام دریافتی شاغلان در این کشورها با شاغلان ایرانی وجود دارد.

 

 

وضعیت دستمزد ساعتی در برخی کشورها

حداقل دستمزد ساعتی کارگرانی که امسال ماهیانه تنها ۸۱۲ هزار تومان دریافتی دارند، ساعتی ۳۶۹۳ تومان است که اگر آن را با دلار ۳۴۴۶ تومانی بازار آزاد مقایسه کنیم، می توان گفت حداقل بگیران در شرایط فعلی بازار ارز ساعتی ۱.۰۷ دلار حقوق دریافت می کنند، اما این رقم برای شاغلان در کشور انگلیس ساعتی ۱۰.۲۵ دلار است.

همچنین شاغلان در کشور استرالیا ساعتی ۹.۴۵ دلار دریافتی دارند و این میزان برای افراد شاغل در کشور بلژیک ساعتی ۸.۵۷ دلار است. از سویی شاغلان در لوکزامبورگ ساعتی ۹.۲۴ دلار و مکزیکی ها نیز برای هر ساعت کار ۱.۱ دلار دریافت می کنند که البته در مرود این کشور، تفاوت زیادی با اوضاع شاغلان ایرانی وجود ندارد.

در شیلی برای هر ساعت کار ۳ دلار و در ترکیه هم ۳.۲ دلار پرداخت می شود. بنابراین بررسی ها نشان می دهد در برخی کشورها، شاغلان نسبت به افراد فعال در بازار کار ایران در هر ساعت تا ۱۰ برابر بیشتر دریافت می کنند هر چند که ممکن است هزینه های بیشتری نیز برای زندگی داشته باشند.

با روندی که دولت در سال های اخیر و دولت های قبل از آن درباره افزایش سالیانه حقوق و دستمزد نیروی کار داشته اند، نمی توان انتظار داشت حتی در سال ۹۶ هم حداقل دستمزد کارگران به یک میلیون تومان برسد و اگر روال سال های ۹۴ و ۹۵ در افزایش مزد طی شود، احتمالا حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ از مرز یک میلیون تومان در ماه خواهد گذشت که احتمالا تا آن زمان نیز هزینه های ماهیانه هر خانوار شهری از ۵ میلیون تومان عبور کرده است!

مدیری که در ۳ ماه حقوق ۳۰ سال یک کارگر ساده را گرفت!

درحالی با هزار کش‌وقوس حداقل حقوق کارگران در سال۹۵ با ۱۴درصد افزایش به ۸۱۲هزار تومان رسید و دولت اعلام کرد توان افزایش بیش از این را ندارد که بر اساس فیش حقوق منتشر شده ، یک مدیر ارشد بیمه مرکزی در سه ماه، حقوق ۳۰ سال یک کارگر ساده را دریافت می کند.

به گزارش 20اردیبهشت تسنیم، دستمزد کارگران موضوعی است که در دی و بهمن ماه هر سال توجه بیش از 50 درصد جامعه را به خود جلب می کند. تا جایی که در ماه‌های پایانی شورای عالی کار جلسات پُرکاری را به منظور تعیین دستمزد مطلوب پشت سر می گذارد.  هر چند هر ساله نقد‌های فراوانی به عملکرد این شورا درباره تصویب بسته های نارکارآمد مزدی مطرح می شود اما هیچ وقت تصمیمات این شورا مطابق میل کارگران نبوده است.

هر ساله کارگران مطرح می کنند که دولت در تصمیم گیری‌های نهایی شورای عالی کار تاثیرگذاری بیشتر و چندبرابری نسبت به کارگران و کارفرمایان داشته است و با تغییر ترکیب این شورا در سال های گذشته نیز، میزان آراء دولتی ها تقریباً به اندازه حق رای کارگران و کارفرمایان شده است.

در حالی اسفند ماه سال گذشته دستمزد سال 95 کارگران پس از کلی کش و قوس به 812 هزار تومان رسید که دولت با اصرار فراوان بر این موضوع تأکید کرد که شرایط اقتصادی برای پرداخت حقوق بیشتر مهیا نیست و امکان پرداخت حقوق بیشتر از این میزان مقدور نیست. دستمزد کارگران برای سال 95 درحالی با دریافت تمام مزایا به 1 میلیون تومان رسید که انتشار فیش حقوقی چند ده میلیونی مدیران بیمه مرکزی جامعه را در بهت و حیرت فرو برد، تا جایی که واکنش وزیر امور اقتصاد و دارایی را هم به همراه داشت. علی طیب‌نیا دستور بررسی موضوع دریافت حقوق چند ده‌میلیون تومانی توسط برخی مدیران ارشد بیمه مرکزی را صادر کرد تا در صورت اثبات صحت خبر، ضمن اصلاح پرداخت‌ها با تخلفات احتمالی هم برخورد شود.

این فیشهای حقوقی نشان می‌داد تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی 180 میلیون تومان حقوق می‌گیرند و حقوق تنها یک نفر 87 میلیون تومان بود.

وام ضروری 400 میلیون تومانی، وام خودروی مدیران، اضافه‌کاری 4 میلیون تومانی، اضافه‌کاری فوق‌العاده 33 میلیون تومانی و برخی ارقام عجیب و غریب دیگر در این فیش‌های حقوق به چشم می‌خورد.

اما با یک محاسبه سرانگشتی می توان دریافت که حداقل حقوق 30 ساله یک کارگر ساده برابر با دریافت سه ماهه یک مدیر بیمه مرکزی است. این در حالی است که بار اصلی اقتصاد و تحریم های اقتصادی کشور بر دوش کارگرانی است که مظلومانه از کشور دفاع می‌کنند و بیراهه نیست اگر بگوییم کارگران شاهرگ نظام اقتصادی دنیا تلقی می‌شوند.

کارگران را به واسطه کارشان می‌توان شاهرگ نظام‌های اقتصادی دنیا تلقی کرد چرا که در دوره های اخیر کارگران منشا تحولات عظیم و گسترده در تمام ابعاد و در تمام عرصه‌ها به خصوص سیاسی و اقتصادی بودند. با چنین اوصافی چگونه ممکن است حقوق تنها یک نفر از مدیران دولتی 87 میلیون تومان باشد اما کارگران زیر خط بقا روزگار سپری کنند؟!

مگر نه اینکه طبق ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری ، هیچ فردی در دولت نمی‌تواند بیشتر از هفت برابر حداقل حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند! پس اعضای هیأت عامل بیمه مرکزی چگونه می‌توانند ارقامی اینچنین درشت را به جیب خود سرازیر سازند؟ در جامعه ای که کارگران با سختی روزگار می‌گذرانند و از حداقل‌های زندگی محروم هستند، دریافت چنین حقوق‌هایی چیزی جز  بی‌عدالتی در دولت تدبیر معنا دارد؟

 

 

خودکشی یک کارگر در سنندج و علت خودکشی مرد میانسال در میرداماد

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت«بهزاد علیپور» کارگر نانوایی در محل کارش واقع در خیابان طالقانی

به زندگی خود پایان داد.

نامبرده ۳۰ سال سن ودارای فرزندی ۳ ساله میباشد.

به گزارش رسیده، دیروز عصر بهزاد علیپور کارگر نانوایی بربری در سنندج بخاطر مشکلات زندگی خود را در مغازه ی بربری فروشی حلق آویز کرد و متاسفانه فوت کرد. بهزاد انسانی زحمتکش بود که همراه پدر سالهای سال در آن بربری فروشی برای امرار معاش خود زحمت می کشیدند.

علت خودکشی مرد میانسال در میرداماد مشخص شد؛ فقر

وی در یک مسافرخانه در حوالی میدان شوش کار و زندگی می‌کند اما از چندی قبل به دلیل ابتلای به بیماری آب سیاه چشم اذیت شده و توان مالی درمان را نداشته است و به همین دلیل دست به خودکشی زده است

یک مرد میانسال امروز خود را از پل عابر پیاده در خیابان میرداماد تهران حلق آویز کرد

این خبری بود که به طور خلاصه به همراه تصاویری که عابران گرفته بودند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ خودکشی یک مرد شصت و پنج ساله در ساعت پنج بعدازظهر یازدهم اردیبهشت در بلوار میرداماد تهران.

امروز با بررسی محتویات داخل جیب متوفی علاوه بر کارت ملی و کارت عابربانک، تکه کاغذی که علت خودکشی روی آن نوشته شده بود در اختیار بازپرس جنایی قرار گرفت، که در آن نوشته شده است که وی در یک مسافرخانه در حوالی میدان شوش کار و زندگی می‌کند اما از چندی قبل به دلیل ابتلای به بیماری آب سیاه چشم اذیت شده و توان مالی درمان را نداشته است و به همین دلیل دست به خودکشی زده است.

شهرداری تهران تنها چند روز بعد یکی از مجموعه بیلبوردهای «شهروند کوشا» را در همان پل عابر پیاده نصب کرد؛

برگرفته ازسایت اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

 

کشته وزخمی شدن 3کارگر درحادثه سقوط آسانسور!

صبح امروز20اردیبهشت،3کارگر بندبال سقوط آسانسور در ساختمان نیمه کاره واقع در خیابان مطهری، خیابان ترکمنستان، بالاتر از خیابان ملک،کشته وزخمی شدند.

به گزارش 20اردیبهشت پایگاه خبری 125، حسن علیمردانی معاون منطقه شش عملیات در خصوص این حادثه گفت: در یک ساختمان 16 طبقه در حال ساخت 3 نفر از کارگران سوار بر آسانسور بودند که ناگهان آسانسور از طبقه همکف به طبقه منفی چهار سقوط کرد.

وی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی به سرعت جریان برق را قطع کردند و پس از ایمن سازی محل حادثه با بکارگیری تجهیزات ویژه نجات، کارگران که دچار مصدومیت شده بودند را بر روی برانکارد فیکس کرده و به طبقه همکف منتقل کردند.

این افسر آماده تصریح کرد: آتش نشانان کارگران(3 نفر مرد 24، 30 و 55 ساله) را تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند که پس از معاینات اولیه متأسفانه مشخص شد کارگر 24 ساله براثر شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است و دو کارگر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

 

گودبرداري جان يك كارگر را در تهران گرفت

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران گفت: گودبرداري غير اصولي و ناايمن سبب شد يك كارگر 50 ساله بدليل تخريب ديواره ها جان خود را از دست بدهد.

به گزارش20اردیبهشت ایرنا،سيد جلال ملكي عصر دوشنبه افزود: ساعت 14:38 امروز حادثه آوار در محل گودبرداري شده در يافت آباد، بلوار زنديه به سامانه 125 اعلام و ماموران دو ايستگاه آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند.

وي ادامه داد: در قطعه زميني به وسعت 500 متر مربع و به عمق 10 متر در محل گودبرداري شده تعدادي از كارگران روي ديواره هاي ضلع غربي مشغول كار بودند كه به يكباره ديواره محل گودبرداري شده تخريب و دو كارگرمهاجر افغانستانی در زير خاك مدفون شدند.

سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه خاك محل گودبرداري شده بسيار سست بود خاطرنشان كرد: آتش نشانان همزمان با عمليات نجات عمليات مهار ديواره ها را انجام دادند كه در همان لحظات اوليه يكي از كارگران 32 ساله زنده اما مصدوم را از زير آوار نجات دادند.

وي يادآور شد: پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان موفق شده كارگر 50 ساله افغان كه بدليل شدت جراحات وارده فوت كرده بود را از زير پر حجم خاك خارج كنند.

 

 

اعتصاب رانندگان عراقی وتشکیل صف کامیون‌ها در مرز مهران!

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام تصریح کرد: علت توقف کامیون‌های ایرانی پشت مرز مهران در چند روز گذشته به دلیل اعتصاب رانندگان عراقی در آن‌سوی مرز و اختلاف با دولت خود بر سر تعرفه‌ها بود.

به گزارش19اردیبهشت تین نیوز،مهرداد جهانی با اشاره به  دلایل برون مرزی تشکیل صف‌های طولانی پشت مرز مهران در چند روز گذشته اظهار داشت: انتقال کالا از طریق کامیون میان ایران و عراق به‌صورت پشت‌به‌پشت انجام می‌شود و برخلاف ایران، قانونی برای حجم بارگیری برای کامیون‌های عراقی وجود ندارد.

وی افزود: به همین خاطر هر کامیون عراقی به‌طور میانگین سه برابر یک کامیون ایرانی بارگیری می‌کند و دولت عراق در اقدامی جدید به‌جای اخذ تعرفه 100 دلاری از کامیون‌های کشور خود درخواست 300 دلار کرد که منجر به اعتراض و اعتصاب رانندگان عراقی شد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام با بیان اینکه «اعتصاب کامیون‌های عراقی موجب بلاتکلیفی چندروزه کامیون‌های ایرانی شد» گفت: سرانجام دولت عراق علاوه بر بازپس‌گیری ادعای خود مبنی بر دریافت 300 دلار از رانندگان از اخذ 100 دلار اولیه نیز صرف‌نظر کرد و شرایط به روال عادی برگشت.

 

 

ادامه اعتراضات به لایحۀ اصلاحات قانون بازنشستگی در یونان!

همزمان با نشست پارلمان یونان در روز یکشنبه برای بررسی اصلاحات قانون بازنشستگی و مالیات در این کشور، تظاهرات مخالفان به رهبری اتحادیه های کارگری ادامه پیداکرد.

به گفتۀ اتحادیه های کارگری یونان، در این تجمع اعتراضی که در مقابل پارلمان برگزار شد، بیش از ۱۰۰۰۰ نفر شرکت داشته اند.

به گزارش9مه یورونیوز،اعتراض ها به لایحۀ دولت برای اصلاح قانون بازنشستگی و افزایش مالیات ها از سه روز پیش در آتن آغاز شده است.

گریگوری کالومیریس، رئیس اتحادیۀ کارکنان دولتی (اددی) در این باره گفت: «ما سازش نخواهیم کرد، ما رضایت نخواهیم داد، به عقب نخواهیم نشست، ما سیاست های آنها و اجراکنندگان این سیاست ها را سرنگون خواهیم کرد».

در صورت تصویب این لایحه در پارلمان، مستمری بازنشستگان به موجب مطالبات وام دهندگان بین المللی به یونان از جمله صندوق بین المللی پول و اتحادیۀ اروپا کاهش می یابد و مالیات ها نیز افزایش خواهد یافت.

دولت الکسی سیپراس تلاش می کند این لایحه را پیش از نشست وزرای اقتصاد و دارایی یوروگروپ در روز دوشنبه به تصویب نمایندگان مجلس یونان برساند. در این نشست که در بروکسل برگزار می شود قرار است وزرای خارجۀ کشورهای عضو منطقۀ پولی یورو اصلاحات صورت گرفته توسط یونان را مورد ارزیابی قرار دهند.

بیستم اردیبهشت ماه1395

 

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …