چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

نه شرقي نه غربي ، روسيه وچين با آخوند / احسان فتاحی

پشت و پناه جمهوری ولايت فقيه خدانیست بلکه دو کشور کمونیستی روسیه و چین هستند.

گذشت زمانی که شعار میدادند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی!!!!!! اکنون همین جمهوری اسلامی بدون اجازه این دو غول کمونیستی حتی نفس نمیکشد.
روسیه دیگر آن نقش تعیین کننده را ندارد که در زمان اتحاد جماهیر شوروی داشت.و هیچ دور از انتظار نیست که با کمی فشار بیشتر از سوی اتحادیه اروپا پشت ایران را خالی کند.

با این اوصاف خامنه ای میماند و یک ویرانه به نام ایران………
به نظر مي رسد اگرايران به شعار نه شرقي ونه غربي بالاي سردرب وزارت امورخارجه خودعملا پايبند بود وتااين حد به روسيه اتكا نمي كرد ،هرگزچنين خساراتي رامتحمل نمي شدواگرهمراهي بايك قدرت بزرگ لازمه حيات ما درصحنه بين المللي است، ديگر شعارنه شرقي ونه غربي ازاعتبارمعنوي وحقيقي افتاده است . هندوستان درطول 9سال 7نيروگاه اتمي راه اندازي مي كند وايران درچنگال روسيه بعد از17سال نمي تواند نيروگاهي آن هم نيمه كاره ،راه اندازي كند .درتاريخ خواهدامد كه مردم ايران باوجود داشتن درآمدهاي فراوان مانند دلارهاي نفتي ،صادرات گاز،خاك ،سنگ ،فرش،خاويار،پسته ،خرما ،انواع ميوه ،دام زنده ،سنگ آهن ،مس ، خودرو درشديدترين تنگناها قرارداشتند وافغانها تنها باكشت خشخاش ،هلنديها فقط باصادرات گل ،مصريها باپنبه ،كوبائيها باشكر،عربستانيها بانفت وتركيه باكشاورزي اندك و..شرايط بهتري اززندگي ايرانيان داشتند ودرتاريخ نگاشته خواهدشد كه تمام دارايي وسرمايه ملت ايران درحفره هايي چون خيانت ، زدوبند،تباني ،چپاول، دزدي و اصطلاح آبرومند اختلاس آن ،فرو مي رفتند.ملت ايران دردودهه اخير تورم سنگيني راتحمل مي كنند كه كمرشكن ،نابود كننده شرافت ، انسانيت،ايمان ومعرفت است وبا چرخش عقربه هاي ساعت اين گراني نيز حركت مي كندواهنگ وحشتناك آن مانند هيچ كشور ديگري نيست بردوش مي كشيدند
نمايندگان مجلس مادرپرداخت حقوق كارگران،پرستاران وخصوصا معلمان سخت گيري مي كنند ودادن حق وحقوق آنان راعامل اصلي تورم ونقدينگي مي دانند.نگارنده اعتقاد دارد چاپ بدون حساب وكتاب اسكناس دولت پنهان (مفسدان اقتصادي وآقازاده ها)،اختلاسها،زد وبندها ،بذل وبخششها به كشورهاي مختلف و…عامل اصلي تورم است نه پرداخت حق الزحمه مردم ،اما باكمال تاسف آنان صورت مسئله راپاك مي كنند واين عوام فريبي همچنان ادامه دارد.
ایران در منطقه نقش سازنده‌ای ندارد. بسیاری بدبختی‌های منطقه با انقلاب اسلامی آغاز شدند. ایران از ۳۷ سال پیش تا به امروز بودجه کلانی را صرف تشکیل و نیرومند کردن احزاب و گروه‌های اسلامی در منطقه کرده است. این مصداق حرف آیت‌الله خمینی ا‌ست که گفته بود ما به جای نفت انقلاب صادر می‌کنیم.
توافق ایران با غرب بر سرپرونده اتمی‌ جسارت سیاسی بزرگی را در منطقه به ایران بخشیده است. هرچند این پرونده هنوز راه زیادی را باید بپماید تا به انجام برسد، ولی‌ زمام‌داران ایرانی‌ پس از این توافق و احساس پیروزی، خود را همانند روسیه و آمریکا قدرت‌های بزرگی در سوریه می‌بینند. مسٔولیت ایران در چنین برههٔ زمانی‌ این است که به حل مشکلات اقتصادی‌سیاسی داخل کشور و مردم‌اش بپردازد. وضعیت حقوق بشر در ایران بسیار بد و احزاب و گروه‌های اتنیکی آن حتی در خارج از ایران هم تحت فشار قرار دارند. سیاست کنونی ایران در آینده محکوم به شکست است.
مردم باید بر ضد سیاست خارجی دولت اعتراض کننند. نباید گذاشت که سرمایه‌های ملی‌ در جنگ حوثی‌ها و خاندان أسد وحزب شيطان صرف شود. روشن نیست ماندن رژیم دیکتاتوری مثل بشر اسد در سوریه چه سودی به حال مردم ایران خواهد داشت؟ مردم باید نسبت به سرنوشت خود و نسل آینده واکنش نشان دهند و نگذارند مصالح ملّی کشور فدایی اقلیت یک گروه جاه‌طلب و ماجراجو شود.
ایران آشکارتر از پیش به سطوح حضور خود در سوریه و حمایت از رژیم اسد اذعان می‌کند. بین این آشکارسازی و توافق اتمی رابطه‌ معناداری وجود دارد. آیا منطقه آبستن ماجراجویی‌های جدیدی است؟
ورود روسیه به صحنه جنگ داخلی سوریه، هم‌زمان بود با اعلام شکست پنتاگون در توانمندسازی مخالفان میانه‌روی اسد. مداخله روسیه، معادلات قدرت را در سوریه تغییر داد تا آنجا که اسد برای نخستین مرتبه از زمان شروع بحران، پایش را از سوریه بیرون گذاشت.
مقامات جمهوری اسلامی که تا چندی قبل، حمایت‌های خود را در لفاف کمک‌‌های مستشاری و لجستیکی می‌پوشاندند، از افزایش سطح حضور در سوریه خبر می‌دهند. بین این آشکارسازی و توافق اتمی، رابطه‌ای معنادار وجود دارد. جمهوری اسلامی به دنبال اهرم دیگری برای قدرت‌نمایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ می‌تواند علاوه بر عرض اندام در برابر عربستان و ترکیه، با کارت روسیه نیز بازی کند. در سطح داخلی نیز رویکرد ایران در سوریه یا منطقه، موجب اتصال جناح‌های رقیب سیاسی است و نه اسباب چالش: صدور انقلاب، رویای ناتمام نظام جمهوری اسلامی است.
سوریه برای جمهوری اسلامی ارزشی استراتژیک دارد. حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران صراحتا می‌گوید کار ما تضمین استحکام سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی سوریه است. او پنهان نمی‌کند که امنیت ملی سوریه و جمهوری اسلامی به یکدیگر گره خورده‌اند.
زورآزمایی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای بر سر بشار اسد نیست، بحث بر سر خود سوریه به عنوان یک آوردگاه و سهم‌خواهی این و آن است.
ستیز روسیه و ناتو، ستیز شیعه و سنی، قدرت‌طلبی ترکیه، برآمد رادیکال بنیادگرایی سنی، و ستیز با کردها … همه در بحران سوریه ترکیب شده‌اند. آیا خطر این که جنگ داخلی در سوریه به یک جنگ “جهانی” در چارچوبی منطقه‌ای تبدیل شود بالاست؟
جمهوری اسلامی ایران یک پای ثابت این معرکه است. احتمال می‌رود که خبرهای درگیر بودن دولت ایران در ستیز سوریه به خبرهایی چون کشته شدن “مستشاران” سپاه پاسداران در سوریه محدود نماند.
آیا ممکن است در رابطه با ایران، “پرونده سوریه” جای “پرونده اتمی” را بگیرد؛ یعنی موضوع به محور تنشی تبدیل شود که فشارهای سیاسی و اقتصادی تازه‌ای را بر کشور تحمیل کند و در ضمن محملی شود برای قدرت‌گیری بیشتر نظامیان؟
متاسفانه ایران از قدرت خود نه برای بهبود وضعیت مردمش بلکه در راه اهداف سیاسی و صدور انقلابش سو استفاده می‌‌کند.
ایران پس از انقلاب ۱۹۷۹ سر فصل مبارزات سیاسی خود را صدور انقلاب اعلام کرد و جاه‌طلبی سیاسی ایران حاکمان وقت را به بیراهه‌‌ای کشاند که به جای ایجاد رفاه برای ایرانیان مبادرت به ارسال اسلحه و نیرو و صرف میلیارد‌ها دلار در کشور‌های اسلامی می‌‌کرد با این انگیزه که ایران تبدیل به رهبر جهان اسلام شود.
مشکل بزرگ آنجاست که وقتی‌ آتش جنگ زبانه می‌‌کشد نمی‌‌توان آسوده سر راحت به بالین گذاشت زیرا هر لحظه امکان سرایت خطر وجود دارد و این چیزی است که حتی برخی از دولتمردان جمهوری اسلامی مانند هاشمی رفسنجانی عنوان کرده‌اند. بنا بر این ایران وارد قمار بدی شده و بهتر است هر چه زودتر به آن‌ خاتمه دهد. منابع ملی‌ و همچنین پول هایی که در اثر تفاهم هسته‌ای آزاد می‌‌شوند باید صرف رفاه مردم و اموری از قبیل احداث مدارس و بیمارستان شودنه صرف كردن براي بقانظام اسدويامداخله كردن دربحرين ،يمن وسايركشورهاي اسلامي جهت ضربه زدن به آنها
در سوریه نیز نقش مخرب جمهوری اسلامی وروسيه كمونيستي در آغاز بحران سیاسی این کشور انکارشدنی نیست. چهار سال پیش وقتی جنبش موسوم به بهار عربی به سوریه رسید مطالبه مردم چیزی بیش از آزادی انتخابات و آزادی احزاب سیاسی نبود. منتها دیکتاتوری خانواده اسد با حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و به بهانه دخالت خارجی راه سرکوب و قلع و قمع جریانات میانه رو و اصلاح‌طلب را برگزید و در نتیجه جریانات آزادي خواه به حاشیه رانده شدند و رادیکالیسم ولايت فقيه وقتل وخونريزي جایگزین آنان شد.
روسیه در سوریه مسلمانان را مى كشد، اما وقتی از خود، فرزندان، ناموس مان دفاع مى كنيم، ما را به افراطى گری متهم می کنند، درحالى كه دفاع از خود عين اعتدال است”.
اگر واقعا مسلمانيم باید در قبال ظلمی كه به مردم سوريه مي شود به خاطر خداوند خشمگين شويم، اما متاسفانه برخی از مسلمانان از بمباران کودکان، زنان وبيمارستانه ها توسط روس ها استقبال و اظهار خرسندی مى كنند”.
دولت حاکم بر ایران بیش از خود بشار اسد، از رژیم او حمایت می کند.
اين نشان مي دهد اکه عملکرد رژيم ولايت فقيه ربطى به اسلام، مذهب و حق نداشته، بلکه اين رژيم آخوندي به دنبال منافع آخوندي و توسعه طلبى جنايتكارانه خود هستند”.
تلاش سپاه پاسداران برای سربازگیری از بین جوانان روستائی فقیر بلوچ جهت اعزام به سوریه و جنگیدن در کنار بشار اسد حکم تحریم مشارکت در این جنگ را صادر کرد.
زنگي خطر به جوانان ايران واهل سنت!!!
رژيم ولايت فقيه جنايتكاربشريت واسلام ومسلمين بااستفاده ازصداوسيمايي كه تحت نظارت خامنه اي دجال مي باشدوياازطريق سايتها وعوامل پشت پرده ديگربدليل مغزشويي جوانان ناآگاه وهمچنين دادن هزينه هاي جهت بيشترشدن اين جوانان دراين صفوف از جوانان براي اعزام به سوريه پشتيباني واستقبال مي كند.
آنهاجوانان به مکانهاي نامعلوم در سوريه منتقل و با قرار گرفتن در شرايط نامناسب به راحتي هدف حملات ارتش سوريه قرار مي گيرند.
امروز همه شما ازطریق رسانه ها ظلمهایی که به مردم سوریه وارد است را مشاهده نموده اید حتی یک کودک معصوم و بی گناه دست و پاهایش را بسته، کتکش زده ، او را کشته و شرمگاهش را بریده و جسدش کنار دریا انداخته شده است.و تعداد زیادی از مرد و زن پیر و جوان و کودک معصوم مانند حیوان مسموم یکجا کشته و افتاده اند.
وآنچه كه در خبر هااومده افرادی سنی و بلوچ وحتي كوردکه به دو میلیون حقوق و چند میلیون دیه وعده داده شده اند برای کشتن همین مظلومان میروند. وکسانی (دیگر هستند) کهمردم را برای این کار تشویق می کنند.
ای بعضي ازعلما درلباس أهل سنت، به خدا قسم شما پیش خداوند مسئولید، اگراتوبوس ها را از جوانان پر کنند و برای کشتن مردم مظلوم سوریه بفرستند.
هر شخصی از اهل سنت برود (برای کشتن مظلومان) شرکت کند، برای حقوق دو میلیون و پانصد هزار تومان، بداند که خداوند تو را رسوا می کند و نسل تو را از بین می برد. و هر شخصی که به سوریه برود (برای جنگ) ازدواجش باطل است، و اگر در آنجا کشته شود نباید در قبرستان مسلمانان دفن شود.
برای بیان این سخنان من از همه علما تقاضا مندم (که صحبت کنند) ونگذارندكه جوانان توسط رژيم ولايت فقيه دجال به عنوان جنگ عليه دشمن اسلام به سوريه بروند.
رژيم آخوندي خود دشمن اسلام واصحاب وزنان پيامبراسلام مي باشدودرطول ٣٧سال ازحكومت ننگينش جزكشتاروآشوب منطقه وبازي دادن ملتش وچپاول كردن خزانه ملت درآستين اسد وروسيه وحزب خون خوار چيزي به ارمغان نياورده ودركتابهايشان آنچه كه فرموده اندبراي ظهور امام غايبشان درچاه ظلت بايدجهان راپرازآشوب وجنايت كرد باشدكه امام غايب پنهان شده ظهوركندودرجهان خون ريزي وكشتار به وجودآورد.
مردم ایران هم باید بدانند که از این معادله جهانی خارج نیستند. آن‌چه امروز به عنوان دست‌آورد دولت روحانی و سپاه قدس در صحنه دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی می‌بینند، نه تنها بیان‌گر قدرت ایران و یا به قول گروهی «بازگشت آبرو به پاسپورت ایرانی» نیست، بلکه پیروزی طبقه حاکمان ایران در سهم‌خواهی جهانی است. در این پیروزی جایی برای مردم ایران نیست بلکه وقتش که برسد همین حاکمان به خوبی می‌توانند نقش اسد را در ایران بازی کنند.!!
به اميدآزادي منطقه ازچنگال حكومت تروريستي ولايت فقيه وكمونيست هاي همچون روسيه وچين وحزب شيطان وخاندان اسد.

۱۱فروردین ۹۵
روزنامه نگاروفعال حقوق بشردرایران

بابەتی هاوپۆل

قفس، یادداشت چهارم: پیش‌بند “به یاد سپیده فرهان”

مژگان کاوسی تا کنون دو بار بازداشت شده‌ام و هر دو بار در خانه‌ی خودم؛ …