چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

سنندج: ممانعت از ملاقات یک زندانی در زندان

یک زندانی سیاسی کُرد از اهالی عراق که در زندان سنندج به سر می‌برد، از سه ماه پیش از ملاقات با خانواده‌ی خود محروم شده است.

 

بر اسا گزارش ماف نیوز، “عمر کریم شریف” زندانی سیاسی کُرد از اهالی شهرستان سید صادق در منطقه‌ی کُردنشین عراق است که از سه ماه پیش بدون هیچ دلیل موجهی، از حق ملاقات حضوری با خانواده‌ی خود محروم شده است.

 

یکی از اعضای خانواده‌ی این زندانی سیاسی در گفتگوی کوتاهی با ماف نیوز با تایید این خبر گفت: آنها جهت ملاقات با فرزندشان، از سه ماه پیش تاکنون بارها به زندان سنندج مراجعه کرده‌اند اما تنها به آنها اعلام شده “دستور محرومیت از بالا آمده”.

 

خانواده‌ی وی تاکنون چندین بار درخواست انتقال وی به زندانهای عراق را داده‌اند اما با درخواست‌شان مخالفت به عمل آمده است.

 

عمر کریم شریف، متولد سال ۱۹۷۹ می‌باشد که بعد از دستگیری، مدت ۲۱ ماه را نیز در انفرادی به سر برده است.

 

وقتی عمر کەریم در اوایل سال ١٣٧٩ بازداشت شد، قرار شد کە هئیت ویژەای از دو حزب اتحادیە میهنی کُردستان، حزب سوسیالیست کُردستان و اداره‌ی اطلاعات حکومت اسلامی ایران تشکیل و دربارە اتهام وارده به وی تحقیق نمایند.

 

وی ابتدا در دادگاه به اعدام محکوم شده و سپس این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال زندان و تبعید تغییر یافت.

 

اتهام وی ترور “اسماعیل مصطفی” معاون اجرایی اطلاعات مریوان بوده که وی به همراه پسرش در این رابطه دستگیر شده بود. پسرش به جرم معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محکوم و خودش تبرئه شد اما سپس به اتهام “محاربه” در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج توسط فاطمی به اعدام محکوم شد.

 

حکم اعدام این زندانی در تاریخ ۲۹/۱۲.۱۳۹۲ با ۱ درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …