چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

وضعیت اعتصاب کنندگان زندانیان سیاسی اوین رو بە وخامت گذاشتە

بنابه گزارشات رسیده از زندان اوین: وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در بند ۸ زندان اوین رو به وخامت گرایید است.
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » از زندان اوین:با ادامه اعتصاب غذا وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در زندان اوین روبه وخامت میرود . فشار خون زندانی سیاسی امید علی شناس در ششمین روز اعتصاب غذا شدیدا افت کرده است به حدی که امروز فشار خون وی ۸ روی ۵ بوده است و از سردرد و سرگیجه شدیدا رنج می برد.
همچنین زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در سومین روز اعتصاب غذا دچارسرگیجه، افت شدید فشارخون شده و ضربان قلب وی نامنظم شده است و خطر جدی جان او را تهدید می کند. امروز شرایط او به حدی حاد شد که به بهداری اوین منتقل و پس از مدت کوتاهی به بند ۸ بازگردانده شد.
همچنین پوریا ابراهیمی، زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین پس از گذشت سه روز از اعتصاب غذای خود به دلیل افت فشار و تشنج به بهداری زندان منتقل شد. لازم به ذکر است که ابراهیمی از بیماری آسم رنج برده از اسپری استفاده می‌کند.
از طرفی دیگر روز پنجشنبه ۵ آذر ماه زندانی سیاسی محسن شجاع از دستگیر شدگان اخیر در اعتراض به یورش وحشیانه ، ضرب و شتم ، دستگیری و انتقال وی به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد .
آنها اعلام کرده اند تا زمانیکه خانواده های دستگیر شده و حامیان آنها از زندان آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …