چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

هشت عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند

تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه 23مهر 94 به‌نقل از منابع حکومت ایران خبر داد طی 24 ساعت گذشته هشت تن دیگر از نیروهای سپاه پاسداران در حومه حما و لاذقیه کشته شده‌اند.

4 تن از کشته شدگان متعلق به سپاه قدس، تیپ 41 و بسیج بودند و4 تن دیگر از نیروهای وابسته به تیپ افغانی موسوم به فاطمیون بوده‌اند.

روز سه شنبه نیز طبق گزارش منابع خبری جمهوری اسلامی، طی روزهای اخیر سرتیپ “فرشاد حسن اللهی” فرمانده تیپ “صابرین” زیر مجموعه سپاه پاسداران در سوریه کشته شده است.

تیپ “صابرین” از نیروهای زمینی سپاه پاسداران تشکیل شده و از ابتدای سال دوهزار با هدف از بین بردن نیروهای احزاب کُردی تاسیس گردید، اما بعدا عملیات مناطق جنوب شرقی ایران که همسایه پاکستان می باشد به این تیپ واگذار گردید. چون در این مناطق نیز جریانات بلوچ فعالیت علیه حکومت بودند.

از طرفی دیگر همین منابع حکومتی، خبر کشته شدن یک سرتیپ دیگر سپاه به نام “حمید مختار بند” ملقب به “ابوزهرا” فرمانده پیشین “تیپ یکم حضرت حجت اهواز” را در عهده داشت را منتشر کردند. وی نیز از فرماندهان بلند پایه سپاه پاسداران می باشد که برای مشارکت در جنگ داخلی سوریه به این کشور اعزام شده بود.

از طرفی دیگر، تلوزیون المنار وابسته به حزب الله لبنان نیز مراسم تشیع یکی از فرماندهان بلند پایه این گروه به نام “حسن حسین الحاج” را منتشر کرده است و وی نیز در جنگ سوریه کشته شده است.

جای یادآوریست، روز یکشنبه 19 مهر ماه 1394 خورشیدی، یکی دیگر از اعضای بلندپایه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همراه 10 تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران ایران در سوریه کشته شد.

در میان کشته شدگان “علیرضا قنواتی” سرهنگ سپاه پاسداران ایران همراه 8 تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران در گردان “فاطمیون” و 2 عضو دیگر گوردان “زینبیون” در کشور سوریه کشته شدند.

اکنون تعداد زیادی از نیروهای سپاه پاسداران و بسیج زیر نام گروه “محافظان حرم زینب” در سوریه در کنار نیروهای بشار اسد علیه مخالفان این حکومت می جنگند.

قابل ذکر است، چند روز نیز “حسین همدانی” فرد شماره 2 سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در شهر “حلب” سوریه از طرف نیروهای اپوزیسیون حکومت بشار اسد کشته شد.

تا کنون دهها تن از اعضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که تعدادی از آنها در پست فرماندهی بودند در خاک سوریه کشته شدند و در این میان تعدادی از کشته شدگان شهروندان افغانی و پاکستانی می باشند که گفته می شود جمهوری اسلامی برای مشارکت آنها در جنگ سوریه ماهانه هزار دلار به آنان پرداخت می کند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …