دو شاعر ایرانی به زندان و شلاق محکوم شدند

مهدی موسوی و فاطمه اختصاری، از چهره های شاخص شعر «پست مدرن» ایران به تحمل شلاق و حبس طولانی مدت محکوم شدند. اتهام این دو شاعر ایرانی: توهین به مقدسات، نشر تصاویر غیر اخلاقی در اینترنت و روبوسی و دست دادن با نامحرم بوده است.

مهدی موسوی در صفحه اینستاگرام خود خبر داده که او به به ۹ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق و فاطمه اختصاری به ۱۱ سال حبس و ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده. حکم محکومیت این دو شاعر ایرانی را شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر کرده است.

بر اساس حکم بی دادگاه انقلاب، مهدی موسوی به اتهام «توهین به مقدسات» به شش سال و فاطمه اختصاری به همین اتهام به هفت سال حبس محکوم شده. مهدی موسوی همچنین به اتهام «نگهداری گاز اشک‌آور» به سه سال زندان و فاطمه اختصاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «نشر تصاویر غیراخلاقی در اینترنت» به ترتیب به یک سال و نیم و سه سال زندان محکوم شده‌ است. این دو شاعر به اتهام «دست دادن و روبوسی با نامحرم» هر یک به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده اند.

مهدی موسوی در صفحه اینستاگرام خود از حکم دادگاه انقلاب به عنوان «حکم بی‌دادگاه» یاد کرده و گفته در میان اتهامات او «نکات خنده دار»، از جمله نگهداری گاز اشک آور به چشم می خورد.

مهدی موسوی نوشته است: « «صدور چنین احکام ناعادلانه‌ای به جرم شعر گفتن و کتاب چاپ کردن در سرزمینم را تنها لکه ننگی بر شعور انسانی و آزادی بیان می‌دانم و امیدوارم که روزی در این سرزمین عدلی جاری شود که کسی را به جرم شعر گفتن و آزاده بودن به زندان‌های طویل المدت محکوم نکنند.»

مهدی موسوی و فاطمه اختصاری ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۲ بازداشت و تا روز ۲۳ دی همان سال در بند ۲-الف زندان اوین، تحت نظارت سپاه پاسداران، نگهداری شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …