“افشین سهراب زاده” قدمی دیگر به مرگ نزدیک شد

طبق اعلام پزشکین بهداری زندان میناب، جان “افشین سهراب‌زاده” زندانی سیاسی کُرد محبوس در این زندان در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

به گزارش ماف نیوز، افشین شهراب زاده به دلیل ابتلا به بیماری سرطان روده و خونریزی داخلی، در معرض خطر جدی مرگ قرار دارد و تاکنون هیچ اقدام جدی جهت معالحه‌ی بیماری‌اش صورت نگرفته است.

تا کنون اقدام جدی جهت درمان وی صورت نگرفته و در حالی که وضعیت وی توسط پزشکین بهداری زندان حاد گزارش می‌شود، مسئولین زندان با انتقال وی به بیمارستان مخالفت کرده و وی را به باد مسخره می‌گیرند.

هم‌اکنون وضعیت جسمی این زندانی سیاسی کُرد بسیار وخیم بوده و او دچار خونریزی داخلی است اما مسئولان زندان و وزارت اطلاعات مانع انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان و درمان وی هستند.

وی علی‌رغم وضعیت بد جسمی، چندین بار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

افشین سهراب زاده از اهالی شهر کرمانشاه پیشتر نیز از سوی پرسنل این زندان مورد آزار و تهدید شدید قرار گرفته و هم‌اکنون نیز این زندانی سیاسی دچار خونریزی داخلی از ناحیه روده شده است.

این زندانی سیاسی کُرد ۲۴ ساله، پس از گذشت دو سال درخواست مکرر برای درمان، روز دوشنبه ۲ شهریورماه ۱۳۹۴، از زندان میناب جهت معالجه به زندان اوین در تهران منتقل شد. اما پس از دو روز بدون انجام هیچ‌گونه اقدام درمانی و با درخواست دادستانی سنندج، به زندان میناب بازگردانده شد.

افشین سهراب زاده در هفدهم آذر ١٣٨٨ در شهر کامیاران دستگیر و به اتهام همکاری با “کومەلە” در شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج توسط قاضی “مصطفی طیاری” به ٢۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم گردید.

این زندانی تاکنون بارها در اعتراض به شرایط اسفناک این زندان و تبعیدش از زندان مرکزی سنندج به زندان میناب اقدام به خودکشی و اعتصاب غذا کرده است.

شرایط وی به حدی حاد می باشد که هم‌بندیی‌هایش به‌شدت نگران جان او هستند. علیرغم دردهای طاقت فرسا، ماموران وزارت اطلاعات و مسئولین زندان از انتقال وی به بیمارستان ودرمان او ممانعت می کنند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …