اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی 15 روز را پشت سر گذاشت

زندانی سیاسی زندان بیرجند که دهمین سال حبس خود را می گذراند، در اعتراض به انتقال به زندان بیرجند از ۱۵ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد و گفته شده که ۷ روز آن اعتصاب غذای خشک بوده است.

به گزارش خبرگزاریهای حقوق بشری، “محمد امین عبداللهی” زندانی سیاسی زندان بیرجند که دهمین سال حبس خود را می گذراند، در اعتراض به انتقال به زندان بیرجند و جهت بازگشت به زندان طبس و یا زندان های استان کردستان از ۱۵ روز پیش در اعتصاب غذا به سر می برد که ۷ روز از این مدت را در اعتصاب غذای خشک بوده است.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در مرداد ماه سال جاری در اعتراض به وضعیت پرونده و عدم اعطای آزادی مشروط اعتصاب غذا کرده بود.

در آن زمان در حالی با آزادی مشروط این شهروند بوکانی مخالفت شده بود که وی بیش از نیمی از محکومیت حبس خود را سپری کرده و شرایط قانونی آزادی مشروط را دارد.

این شهروند بوکانی به دلیل تبعید به طبس و بعد بیرجند و دوری فوق العاده مسافت طی دوران حبس در این زندان عملا از امکان ملاقات با خانواده نیز محروم بوده است.

محمدامین عبدالهی اهل بوکان، پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با احزاب کرد و نیز تبلیغ علیه نظام، محاکمه و در مجموع به ۱۸سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد، وی پس از گذراندن مدتی در زندان های ارومیه و مهاباد به تبعید به زندان طبس و بعد زندان بیرجند محکوم شد و در حال حاضر مشغول تحمل دهمین سال حبس خود در این زندان است.

امین عبداللهی

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …