سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

فرمانده همانگی سپاه پاسداران در سوریه از کار برکنار شد

«فرمانده هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه» به دلیل شکست پی در پی در عملیات‌های نظامی سپاه در این کشور و فشار «حسین طائب» – رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران- از کار برکنار شد.

به گزارش سایت حکومتی «سحام»، یکی از مهم‌ترین فرماندهان جنگ‌های شهری سپاه پاسداران در سوریه، سردار «حسین همدانی» از فرماندهان اسبق لشگر ۲۷ محمدرسول الله(ص) از سمت «هماهنگ کننده نیروهای سپاه در کشور سوریه» برکنار شد.

«حسین همدانی» که پیش‌تر در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به عنوان مسئول اصلی «بررسی خارجی» مشغول به کار بود، پس از به‌کارگیری تیم بازجویی همسر «سعید امامی» از سوی «حسین طائب» در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، با وی درگیر شد و محل کار خود را ترک کرد.

پس از این اقدام، «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نامبرده را در سوریه به عنوان «هماهنگ کننده» تیپ زینبیون (نیروهای پاکستانی‌)، تیپ فاطمیون (نیروهای افغان)، گروه‌های جهادی عراقی و نیروهای ایرانی در سوریه منصوب کرد.

پس از عملکرد ناموفق و عدم توفیق «حسین همدانی» درعملیات‌های مختلف سپاه پاسداران در سوریه در حوزه «آفند و پدافند»، نامبرده از مقام خود عزل و به تهران عودت داده شد.

«حسین همدانی»، پس از برکناری اکنون در ستاد کل نیروهای مسلح، به عنوان «مسئول تجمیع لجستیک تجهیزات برای سوریه» مشغول به فعالیت است.

لازم به ذکر است که فشارهای «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، از طریق سرلشگر محمد باقری (محمدحسین افشردی) به قاسم سلیمانی، در برکناری آقای همدانی بی تاثیر نبوده است.

تا کنون هیچ منبعی اعلام نکرده است که چه کسی برای جایگزینی حسین همدانی دستنشان شده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …