پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

هر کس کُردستان سوریه را ترک کند، اموالش مصادره می شود

درپی موج گسترده مهاجرت مردم سوریه بخصوص مناطق کردنشین، به خارج ازکشوریکی ازرهبران کرد سوری اعلام کرد: براساس قانونی که در مناطق کردنشین سوریه اجراء خواهد شد، زمین و املاک مهاجرانی که به خارج از سوریه مهاجرت می کنند، مصادره خواهد شد و مهاجران امکان فروش زمین های خود رانخواهند داشت.

عبدالسلام احمد یکی ازرهبران کرد سوری، دراین خصوص به خبرگزاری حکومتی ایران (ایرنا)، گفت: برای جلوگیری ازمهاجرت مردم ناچار ازتصویب قانونی شدیم که براساس آن زمین های مهاجران ازسوریه، مصادره خواهد شد
وی افزود : مهاجرت امروز تبدیل به یک توطئه دیگر برای ازبین بردن سرزمین ما شده است وما روزانه شاهد فروش زمین توسط مردم ومهاجرت به خارج هستیم.
عبدالسلام احمد درادامه می گوید: براساس این قانون کسانی که مهاجرت می کنند، نمی توانند زمین خود را بفروشند و درصورت فروش، این اراضی مصادره خواهد شد.
این مقام کرد سوری تاکید کرد : تخلیه سوریه ازمردم این کشور نشانه توطئه بزرگ دیگری برای ازبین بردن سوریه است، آنها بهتر است به جای کوچاندن مردم برای نجات ازدست تروریست ها دست ازحمایت این گروه ها بردارند و میلیاردها دلار خود را صرف عمران شهرهای سوریه کنند.
گزارش خبرنگار ایرنا از کوبانی حاکی است که بیش از دو سوم این شهر 52 هزار نفری خانه های خود را به قصد کشورهای اروپایی ترک کرده اند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …