چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

جان یک زندانی سیاسی کُرد در خطر است

“علی احمد سلیمان” زندانی سیاسی کُرد اهل شهر سلیمانیه, که توسط دستگاه قزایی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شده است, اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد و جان وی در خطر می باشد.”علی احمد سلیمان” اکنون در بند 9 زندان مرکزی تبریز می باشد, که مختص زندانیان محکوم به “قصاص” می باشد.

به گفته “صالح نیکبخت” وکیل مدافع پرونده وی, این زندانی کُرد به اتهام قعالیت سیاسی و کشتن یک عضو سپاه پاسداران به 5 سال زندان و اعدام محکوم شده است.

از طرفی دیگر “مسعود شمس نژاد” که یکی دیگر از وکلای این شهروند کُرد اهل اقلیم کُردستان_ عراق می باشد به خبرگزاری هرانا گفته است: هیچ یک از اعضای خانواده “علی احمد سلیمان” در ایران نمی باشند و ایشان اکنون به بیماری قلب و عروق مبتلا می باشد و جانش در خطر است.

گفته می شود خانواده فرد کشته شده “علی احمد سلیمان” را بخشیده اند و دستگاه قضایی ایران حکم این زندانی را به 10 سال کاهش داده است, اما وزارت اطلاعات ایران علیه این حکم اعتراض کرده است.

این منبع می افزاید: “علی احمد سلیمان” دچار بیماری ستون فقرات و همچنین چشم وی نیز با مشکل دید روبرو گردیده و اگر اینگونه باشد احتمال دارد بینایی خود را از دست بدهد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …