سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

گزارشگران بدون مرز سانسور اینترنت توسط حکومت ایران محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز تشدید سانسور اینترنت از سوی جمهوری اسلامی را محکوم کرد.


سازمان گزارشگران بدون مرز، درپی دستور اخیر رهبر جمهوری اسلامی”علی خامنەای” مبنی بر “تسریع در راه‌اندازی اینترنت ملی”، آنچه را “تشدید سانسور بر اینترنت” و “مسدودسازی نرم‌افزارهای کاربردی تلفن‌های همراه در ایران” نامیده است، محکوم کرد.

این سازمان در بیانیە خود اشارە کردە کە از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی رئیس جمهور ایران در مرداد ۹۲، “چگونگی کنترل اینترنت در ایران به جدلی جدی در راس حکومت تبدیل شده است، ولی نظارت و کنترل بر اینترنت نسبت به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد محسوس است”.

این سازمان در ادمە افزودە است کە توجیه سانسور بر اینترنت در ایران به بهانه حفاظت از شهروندان و علیه محتواهای غیراخلاقی انجام می‌گیرد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی اسلامی چند روز قبل، در حکمی ماموریت شورای عالی فضای مجازی را به مدت چهار سال تمدید و اعضای آن را منصوب کرد.

خامنەای در حکم خود دستور دادە بود برای “سالم‌سازی و حفظ امنیت همه‌جانبه فضای مجازی کشور و نیز حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه و مقابله مؤثر با نفوذ و دست‌اندازی بیگانگان دراین عرصه” با جدیت تلاش کنند و وی، خواهان تسریع راه‌اندازی “شبکه اینترنت ملی” شده که آن‌را “اولویت” دولت یازدهم نامیده است.

دراین بیانیه تصریح شده از مردادماه ۹۲ که دولت حسن روحانی بر سر کار آمده است، “نزدیک به صد شهروند وب‌نگار بازداشت شده‌اند و بسیاری از آن‌ها به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند کە مسوولیت بیشتر این بازداشت‌ها را بر عهده “اطلاعات سپاه پاسداران ” بودە است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …