چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

یک شهروند بهایی در سنندج بازداشت شد

“ذبیح الله رئوفی” شهروند بهائی اهل سنندج توسط نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت و به محل ستاد خبری وزارت اطلاعات این شهر منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز هفدهم شهریور ماه، ذبیح الله رئوفی شهروند ۶۶ ساله بهائی اهل سنندج در منزل خویش و با مراجعه نیروهای امنیتی بازداشت و به محل ستاد خبری وزارت اطلاعات شهرستان سنندج در استان کردستان منتقل شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر گفته است: ” روز گذشته ساعت ۸ صبح ۴ نفر به منزل ایشان آمدند. پس از تفتیش منزل، کتابها و سی دی ها و جزوات و تصاویر و همه مسائل مربوط به به آئین بهائیت را از منزل ایشان برد ند و خودایشان نیز بازداشت شدند.”

این منبع مطلع درارتباط با دلیل این بازداشت و اتهام انتسابی به اقای رئوفی گفت که ” بهائیان را عموما به اتهاماتی چون اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بازداشت می کنند که بسیار کش دار است و مصادیق بسیاری را می توان به آن نسبت داد.”

این منبع مطلع همچنین و با توجه به رویداد اخیر سنندج در اجبار برای دفن یکی از شهروندان بهائی این شهر در شهرستان قروه گفت که پس از این واقعه ” بهائیان به بسیاری از مکانها چون دادستانی، دفتر امام جمعه و مراکز دیگر مراجعه و مسئله را پیگیری کرده اند. حدس دیگر این است که بازداشت ایشان به دلیل تهدیدی برای جمع کردن آن اعتراضات باشد.”

پیشتر یک شهروند بهائی اهل سنندج چهار روز پس از فوت، با عدم مجوز دفن در شهر محل اقامت، سنندج و با فشار نیروهای امنیتی و برخلاف احکام شرعی آئین بهائیت در شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شهر سنندج به خاک سپرده شد.

ذبیح الله رئوفی، شهروند بهائی اهل سنندج پیشتر و در سال ۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش ماه حبس در شهرستان تویسرکان تبدیل شد و آقای رئوفی دوران این حبس را در آن شهرستان گذراند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …