چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

از اعتصاب میوه فروشان سقز تا اعتصاب رفتگران شهر اشنویه

میوه فروشان بازار میوه فروشی شهر سقز در اعتراض به طرح شهرداری به منظور افزایش تعداد مغازه های تره بار, دست به اعتصاب زده و از فروش میوه و سبزیجات خودداری می کنند.

یکی از مغازه داران معترض بازار میوه فروشی شهر سقز در این رابطه اعلام کرد: ساخت مغازه تازه و افزایش تعداد مغازه ها از طرف شهرداری در بازار میوه و تربار شهر سقز، باعث تضعیف وضعیت کاری آنان و همچنین زیان فراوآنی به اقتصاد مغازه داران دیگر وارد ساخته است.

قابل ذکر است، حدود یک ماه و نیم پیش نیز مغازه داران این بازار علیه طرح شهرداری اعتراض کرده و با فعالیت ماشین آلات شهرداری برای ساخت مغازه بیشتر مخالفت به عمل آورده و به مدت یک روز اعتصاب کردند.

tarehbar

همچنین از طرفی دیگر، مدتی است که رفتگران شهر بعلت نپرداختن چندین ماه حقوق توسط شهرداری دست ازجمع آوری زباله های خانگی کشیده ومردم خودمجبورند نسبت به معدوم نمودن زباله های خوداقدام نمایند.
حقوق این رفتگران زحمتکش توسط خود مردم پرداخت میشود به اینصورت که هردوماه هرخانواده مبلغ 4000 تومان توسط قبضی به مامور شهرداری می پردازد که شهرداری همین حقوق پرداختی توسط مردم را که مبلغ کلانی است نگه داشته وبا آن معامله نموده ویا دربانک نگهداشته و سود آن را بین کارمندان خود تقسیم مینماید و حقوق این کارگران فقیر و زحمتکش را هر چند ماه یکبار وبه مقدار کم می پردازد.
پرداخت حقوق این کارگران به گونه ای است، که این کارگران بسیار در فشار و مضیقه‌ی مالی و ناراضی از وضع موجود هستند و هیچ نهادی نیست که از این قشر زحمتکش حمایت نماید.
گفتنی است، سازمان شهرداری در بیشتر شهرهای کردستان و ایران جزو ادارات ناسالم بوده‌ و رشوه‌گیری و رشوه‌خواری بین کارمندان این سازمان رواج بسیاردارد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …