سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

آزادسازی 11 روستا از اشغال تروریست های داعش توسط نیروی پیشمرگه کُردستان

نیروهای پیشمرگه کُردستان طی عملیاتی وسیع 11 روستا را از اشغال تروریست های داعش پاکسازی کردند.

نیروهای پیشمرگه اقلیم کُردستان بامداد امروز،‌ عملیات گسترده‌ای را به‌ منظور پاکسازی کامل استان کرکوک به‌ ویژه‌ مناطق داقوق و خورماتو، از لوث وجود تروریستان داعش آغاز کردند و تا کنون موفق به‌ آزادسازی دو روستای استراتژیک منطقه‌ شده‌اند.

امروز چهارشنبه‌ (4 شهریور/26 اوت) نیروهای پیشمرگه اقلیم کُردستان عملیات گسترده‌ای را از ساعت 5 بامداد در مناطق جنوب استان کرکوک، به‌ منظور پاکسازی این مناطق از لوث وجود تروریست های داعش، آغاز کردند.

این عملیات از دو محور جنوب غرب داقوق و خورماتو آغاز شده‌ و تا کنون نیروهای پیشمرگه موفق به‌ آزادسازی دو روستای البونجم و زرگه‌ در داقوق شده‌اند.

اخبار و گزارشات رسیده‌ حاکی از این است که‌ تروریست های داعش اقدام به‌ بمب گذاری در این مناطق کرده‌اند و تاکنون در حین خنثی سازی این بمبها که‌ با کمک نیروهای آمریکایی و فرانسوی صورت می گیرد، چند نیروی پیشمرگه مجروح شده‌اند.

نیروی پیشمرگه کُردستان پیشتر نیز طی چندین عملیات اقدام به‌ آزادسازی مناطقی دیگر در جنوب کرکوک از اشغال داعش، کرده‌ است.

همچنین نیروهای پیشمرگهدر حال پیشروی در منطقه دوزخورماتو بوده و تاکنون دوروستای زرگه و تبجی کوچک را از دست تروریست های داعش خارج کرده اند.

به گفته منابع خبری صبح امروز نیروهای پیشمرگه کُردستان به روستاهای جنوبی منطقه دوزخورماتو که در دست تروریست های داعش بودند حمله کرده و پیروزیهای چشمگیری را به ثبت رساندند.

در این حملات دو روستای تبجی کوچک و ابوزرگه به کنترل نیروهای پیشمرگه درآمده و پیشرویها ادامه دارند.

همچنین از سوی دیگر در جنوب استان کرکوک نیز نیروهای پیشمرگه کُردستان و نیروهای ضدترور توانستند پایگاه اصلی تروریست ها در روستای البونجم را به کنترل خود درآورده و پیشرویها به سمت روستای البوسل ادامه دارد.

وستا رسول فرماندهی نیروی پیشمرگه در محور کرکوک گفت : تروریست ها در حال فرار می باشند اما وجود تعداد زیاد بمب های کارگذاشته شده و و تله های انفجاری باعث کندی حرکت نیروهای پیشمرگه بوده و تاکنون بیش از 130 بمب خنثی شده اند.

متاسفانه در این عملیات ها 4 پیشمرگه جانباختند و 13 پیشمرگه دیگر نیز زخمی شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …