پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

ایران از نظر تلفات تصادفات رانندگی ربته دوم جهان را دارد

سازمان پزشکی قانونی رژیم اعلام کرد: طی سالهای ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳، ۹۷ هزار و ۲۷۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ایران از نظر تصادفات رانندگی در بین ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را دارد و تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران دارد.

بر اساس این گزارش، میانگین کشته‌ها در تصادفات رانندگی (دست‌کم ۲۰ هزار کشته در سال) همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث با یک زلزله بزرگ با همین تعداد کشته و زخمی برابری می‌کند. همچنین این تعداد تلفات جاده‌ای کشور در سال با تلفات یک جنگ تمام‌عیار برابری می‌کند و ضرر اقتصادی ناشی از آن روزانه ۳۲ میلیارد تومان است.

در ارتباط با وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای، بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای در ایران را ‘بحرانی’ اعلام کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که اگر ‌چه آمارهای ارائه شده از طرف رژیم کمتر از مقدار حقیقی می‌باشد اما بر اساس گزارشات کارشناسان اداره راهور پلیس راهنمایی و رانندگی همین رژیم در سال ۹۳ نزدیک به ۱۵۶ هزار تصادف در جاده‌های کشور ثبت شده که یک سوم آنها به عوامل ناشی از مشکلات جاده‌ها مربوط بوده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …