چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان اقدامات تروریستی علیه کومەله را محکوم کرد

سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان با انتشار اطلاعیه ای سوء قصد به جان اعضای هردو حزب کومەله انقلابی زحمتکشان کُردستان و کومەله زحمتکشان کُردستان را محکوم کرد.

این سازمان مدافع حقوق بشر در ادامه افزوده “ضمن محکوم و مردود شمردن سوءقصد و اقدامات تروریستی علیه جان انسان ها فارغ از هرگونه داوری و توجیه سیاسی و غیرسیاسی و یا دیگر موقعیت های آن، اقدام به ترور رهبران سیاسی کرد و نیز بمب گذاری تروریستی علیه دفاتر و منازل و پایگاه های حزب کومەله کردستان ایران را به مثابه اقداماتی غیرقابل بخشش و مورد نکوهش، شدیدا محکوم می نماید”.

طی روزهای گذشته یکی از عوامل نفوزی جمهوری سلامی در داخل صفوف کومەله زحمتکشان کُردستان تلاش کرده بود که “رضا کعبی” معاون دبیرکل این حزب را ترور کند که این اقدام نافرجام ماند. همچنین یک روز پس از این اقدام دفتر سیاسی کومەله زحمتکشان کُردستان خبر از کشف چندین بمب کنترل از راه دور در یکی از مقرهای این حزب خبر داده بود.

این دو حزب جمهوری اسلامی را متهم به اقدام برای ترور رهبران و کادرهای خود کرده بودند.

دبیر خانه سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان در پایان ضمن ابراز نگرانی از دور جدید درگیری میان گریلاهای حزب حیات آزاد کُردستان و نیروهای نظامی ایران طرف های درگیر را به ” توقف اقدامات خشونت آمیز” فرا خوانده و از مقامات سیاسی و نظامی دولتی و همچنین رهبران احزاب کردستان خواسته برای حل مساله کُرد در ایران از روش های “مسالمت آمیز، صلح و گفتگو” بهره بگیرند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …