یک فعال کارگری دربند کُرد در شهر سنندج آزاد شد

«ریبوار عبداللهی» فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری عصر روز گذشته سه شنبه ۶ مرداد ماه پس از گذشت نزدیک به ۷۵ روز بازداشت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

بنا به گزارش منابع خبری، این فعال کارگری در روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۴ جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری خود به شعبه ۴ احضار و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
یک منبع کاملا آگاه از وضعیت این فعال کارگری در گفتگویی با کمپین گفت” ریبوار به علت بیماری و عدم تحمل زندان از زندان مرکزی سنندج آزاد شد و مابقی حکم یک سال حبس وی بخشیده شده است”
پیش تر این فعال کارگری در ۱۹ آذر ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران امنیتی اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شده بود و درروز دوشنبه ۸ دی‌ ماه ۱۳۹۳، پس از ۲۰ روز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.
«ریبوار عبداللهی» همچنین در روز جمعه ۲۱ آذر‌ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سنندج به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در پی آن به بیمارستان توحید سنندج منتقل شد.
گفته شده این فعال کارگری پس از ضرب و شتم و وخامت وضعیت جسمانی، توان تکلم نداشته ودر ساعت دو شب ماموران لباس شخصی اطلاعات بدون اتمام سرم او را به قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل کرده بودند.
این فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری در دادگاه اولیه (شعبه یک) از سوی قاضی «سعیدی» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود .
این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان بررسی و مجددا حکم یک سال زندان برای وی ابقاء گرددید.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …