چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

واکنش حزب دمکرات کُردستان_عراق به ادعاهای حسن روحانی

وب‌سایت رسمی پارت دمکرات کردستان_عراق در سرمقاله‌ای نسبت به سخنان حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در سنندج واکنش نشان داد.

وب‌سایت رسمی حزب دمکرات کردستان_عراق در سرمقاله امروز خود تحت عنوان “پیشمرگه از جهان محافظت کرده است” به سخنان حسن روحانی در سنندج که اعلام کرده بود، ایران مانع سقوط اربیل و سایر شهرهای اقلیم کردستان توسط تروریست‌ها شده است، واکنش نشان داد.

در این سرمقاله وب‌سایت رسمی حزب دمکرات نوشته شده است: حقایقی وجود دارد که باید روحانی و مردم سنندج از آن مطلع شوند.

در این سرمقاله آمده است: داعش یک سازمان تروریستی جهانی می‌باشد و اعضای این سازمان از همه کشورها بوده و داعش تهدیدی بر علیه انسانیت و همه جهان است و مقابله با آن وظیفه‌ای همگانی می‌باشد.

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: کردستان در این جنگ هزینه بزرگ انسانی و مادی پرداخته است. پیشمرگه با خون خود از خاک کردستان دفاع کرده و تروریست‌ها را شکست داده است.

یک‌هزار و دویست شهید قهرمان و هفت هزار مصدوم، سندی است که نشان می‌دهد که مردم کردستان مانع پیشروی تروریست‌ها به شهرهای دیگر کردستان شده‌اند. این پیشمرگه بود که با خون و شجاعت خود اسطوره داعش را در هم شکست و نه تنها از کردستان دفاع کرد، بلکه به سپری برای انسانیت مبدل شد، این پیشمرگه بود که مانع حمله مستقیم ترور به جهان و کشورهای همسایه شد.

در پایان این سرمقاله نوشته شده است: اقلیم کردستان سپاس و قدردانی خود را نسبت به همکاری همه پشتیبانان اعلام داشته و ضمن تاثیر همکاری حکومت ایران، اضافه نموده که این نیروی پیشمرگه کردستان بود که در میدان جنگ، خون خود را فدا کردند.

حسن روحانی روز یکشنبه چهارم مردادماه طی سخنرانی در سنندج اعلام کرد: “اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، امروز اربیل و بغداد توسط تروریست‌ها سقوط کرده بود”.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …