پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

تحریم خرید مرغ در شهرهای گوناگون کُردستان و ایران

بعد از گران شدن قیمت مرغ در ایران مردم شهرهای نقده، میاندواب و خوی همزمان با مردم تهران با تشکیل کمپین هایی خرید مرغ را متوقف کردند.

به گزارش شنوباس، بالا رفتن سرسام آور قیمت مرغ در روزهای پایانی سال شوک بزرگی به خانوارهای کم درآمد وارد کرده و هم اکنون بسیاری از طبقات پایین جامعه قادر به خرید مرغ با کیلویی 8 تا 8500 تومان نیستند.

افزایش قیمت مرغ که در چند روز گذشته با انتقادات تندی مواجه شده بود با تشکیل کمپین تحریم در شهرهای نقده، میاندوآب و خوی وارد مرحله جدیدی شده است. مردم شهرهای مذکور به دنبال فراخوان رسانه ها و شبکه های اجتماعی خرید مرغ را متوقف کرده اند.

اعتراض به گرانی قیمت مرغ در وضعیت موجود که هیچ مسئولی زیربار آشفته بازار آن نمی رود پیش بینی می شود به شهرهای دیگر نیز سرایت کرده و موج تحریم خرید مرغ زیانهای فراوانی به دلالان و سودجویان این عرصه وارد کند.

گفته می شود در سال های قبل وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار عید را تنظیم می کرد اما امسال برای اولین بار مسئولیت تنظیم بازار شب عید برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است این وزارتخانه تا کنون نتوانسته به صورت قابل ملاحظه قیمت ها را در بازار کنترل کند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.