زهرا محمدی به پنج سال حبس تعزیری محکوم و پرونده وی به اجرای احکام ارجاع داده شد

انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” اعلام کرد پس از طی کردن مراحل قانونی پرونده زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی در دیوان عالی کشور و رد اعمال ماده ٤٧٧ بار دیگر وی از سوی دادگستری سنندج به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

پس از محکومیت زهرا محمدی به پنج سال حبس تعزیری، پرونده وی به اجرای احکام دادگاه سنندج ارجاع داده شده و وی جهت اجرای حکم احضار شده است.

سال ٩٩، پرونده زهرا محمدی، مدرس زبان کُردی و عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” جهت بازبینی به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد.

بهمن‌ماه ٩٩، حکم ١٠ سال حبس تعزیری زهرا محمدی در شعبه چهارم دادگاە تجدیدنظر سنندج به ریاست قاضی “مصطفی طیاری” به پنج سال حبس تعزیری تغییر پیدا کرد.

زھرا محمدی به اتهام “تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی” از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ١٠ سال حبس محکوم شده بود.

آخرین جلسه دادگاهی زهرا محمدی بیست و هفتم بهمن‌ماه ٩٨ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” برگزار شده بود و روز سه‌شنبه بیست و چهارم تیرماه ٩٩ حکم ١٠ سال حبس به وکیل وی ابلاغ شد.

روز دوشنبه یازدهم آذرماه ٩٨، این عضو انجمن “نوژین” با قرار وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی به شیوه موقت از بازداشت آزاد شده بود.

زهرا محمدی دوم خردادماه ٩٨ توسط مأموران لباس‌شخصیِ وزارت اطلاعات در خانه‌اش بازداشت و تا دهم خردادماه همان سال در مکان نامعلومی در حبس انفرادی به سر برده بود و پس از آن به زندان سنندج انتقال یافت و محل نگهداری او به اطلاع خانواده‌اش رسید. زهرا محمدی متعاقباً، در جریان ملاقاتی با اعضای خانواده‌اش، گفته بود که در مدت هشت روزی که در حبس انفرادی به سر می‌برده زیر فشار قرار گرفته تا وادار به “اعترافات” اجباری شود.

روز چهارشنبه بیست و هفتم شهریورماه ٩٨، این فعال مدنی کُرد بدون اطلاع‌رسانی قبلی به وکلا و خانواده‌اش، برای جلسه‌ی دادرسی به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج منتقل که برگزاری آن جلسه متعاقباً به تعویق افتاد.

انجمن فرهنگی – اجتماعی “نوژین” در واکنش به اتهامات وارده به زهرا محمدی اعلام کرده بود: “زهرا محمدی در حالی برای اعترافات اجباری تحت فشار می‌باشد که وی هیچ وابستگی به حزب یا جریان سیاسی ندارد و تنها جرم وی آموزش زبان کُردی به کودکان می‌باشد.”

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …