پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

جنوب آلمان؛ حمله با سلاح سرد ۱۸ کشته و مجروح به جاگذاشت

مرد مهاجمی در شهر جنوبی وورتسبورگ آلمان در حمله با کارد به رهگذران جان سه نفر را گرفت و شماری را نیز مجروح کرد. تلاش سایر رهگذران برای بازداشتن مهاجم ناموفق ماند. نهایتا با شلیک پلیس به این حمله پایان داده شد.

بعد از ظهر دیروز جمعه ۴ تیر، در حمله فردی با کارد به عابران دستکم سه نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند. این رقم را شبکه استانی تلویزیون سراسری آلمان (آ ار د) اعلام کرده است. برخی منابع دیگر رقم مجروحان را کمتر ذکر کرده‌اند. حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

تلاش سایر رهگذران برای متوقف کردن این مرد ناکام ماند و نهایتا پلیس با شلیک گلوله به پای او توانست مانع از حملات بعدی او شود.
پلیس اعلام کرده است که همه شواهد از یک اقدام فردی حکایت دارند و خطری متوجه اهالی این شهر ۱۲۷ هزار نفری در ایالت جنوبی بایرن آلمان نیست.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند مرد مهاجم را نشان می‌دهند که پا برهنه و با کاردی بلند در حال حمله به رهگذران است و افراد مختلفی می‌کوشند او را از اقدامش بازدارند.

پلیس از مردم خواسته است که برای رعایت حریم شخصی قربانیان از گذاشتن تصاویر صحنه‌های تهاجم امروز در وورتسبورگ در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

در باره انگیزه مرد مهاجم خبری منتشر نشده است. اولین داده‌های پلیس حاکی از این است که او ۲۴ سال دارد، اصلاَ اهل سومالی است و ساکن وورتسبورگ بوده است.

برای بسیاری از مردم وورتسبورگ حمله امروز یادآور حمله تابستان ۵ سال پیش است که در جریان آن یک جوان پناهجوی افغان با تبر و کارد به مسافران قطاری در حومه این شهر حمله‌ورشد تعدادی را مجروح کرد و سپس در حال فرار نیز به رهگذران حمله‌ور شد. او نهایتا به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …