پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

آران تیباش از زندان ارومیە آزاد شد

عبدالمجید (آران) تیباش، زندانی سیاسی که پیشتر از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بود، از آزادی زود هنگام خود مطلع شد و دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

عبدالمجید (آران) تیباش، زندانی سیاسی از زندان ارومیه آزاد شد.

عبدالمجید تیباش روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه از زندان ارومیه به مرخصی اعزام شده بود، با اطلاع از آزادی زودهنگام خود دیگر به زندان باز نخواهد گشت. آزادی این زندانی بنا بر بخشنامه جدید و به مناسبت عید فطر صورت گرفته است.

مجید (آران) تیباش، در تاریخ ۵ دیماه ۱۳۹۷ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران” به ستاد خبری اداره‌ اطلاعات ارومیه احضار و پس از اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شده بود اما پس از ساعاتی مجددا بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات منتقل شد. وی روز پنجشنبه ۲۷ دی‌ماه ۹۷ پس از پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تا پایان دادرسی آزاد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آران تیباش در سال ۱۳۹۸ در شعبه ۳ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجفی برگزار و نهایتا وی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۱ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به ۴ سال حبس تقلیل یافت.

آران تیباش نهایتا در تاریخ ۱۷ تیرماه ۹۸ بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان ارومیه منتقل شد.

عبدالمجید (آران) تیباش فرزند خالد و شهروند ساکن شهرک دیزج مرگور ارومیه است.
لازم به ذکر است که این شهروند در سال ٩١ نیز به علت فعالیت‌های سیاسی از دانشگاه علمی – کاربردی ارومیه اخراج شده و در سال‌های اخیر چند بار دیگر بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته بود.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …