پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

زندان ارومیه؛ آزادی ۶ زندانی سیاسی

شش زندانی سیاسی در زندان ارومیه به نام های مصطفی سبزی، اکبر رشیدی، اصلان شیری، فرشاد تمرزاده، روزگار یوسف ماولوی و رحیم حسن محالی به صورت زودهنگام از این زندان آزاد شدند. اسامی این زندانیان به دنبال صدور بخشنامه عفو در میان درصد ناچیزی از زندانیان سیاسی که شامل این طرح شده بودند، قرار گرفت.

دیروز پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰،شش زندانی سیاسی زندان ارومیه به صورت زودهنگام آزاد شدند.

هویت این زندانیان مصطفی سبزی، اکبر رشیدی، اصلان شیری و فرشاد تمرزاده از بند جوانان زندان ارومیه و روزگار یوسف ماولوی و رحیم حسن محالی از خوابگاه ۱ و ۲ (بند ۳-۴ سابق) زندانی ارومیە احراز شده است.

اسامی این زندانیان به دنبال صدور بخشنامه عفو در میان درصد ناچیزی از زندانیان سیاسی که شامل این طرح شدند قرار گرفته بود.

در این میان مصطفی سبزی پس از آنکه روز جاری با اتمام ایام مرخصی به زندان بازگشته بود، آزاد شد.

مصطفی سبزی در تاریخ ۱۴ خردادماه سال ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتا توسط شعبه یک دادگاه انقلاب از بابت اتهام عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این شهروند در مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است. پیشتر محکومیت وی با اعمال قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به ۱۰ سال زندان کاهش یافته بود.

اکبر رشیدی نیز پیشتر توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ۱۵سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

از زمان اجرایی شدن تدریجی عفو موسوم به “عفو مبعث و عفو ۱۲ فروردین”، طی روزهای اخیر تعدادی از زندانیان سیاسی و امنیتی از زندانها آزاد شدند و درکل قرار است ١٥٠ زندانی سیاسی به مرخصی اعزام و با آزاد شوند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …