چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

زندان ارومیه؛ حکم اعدام ارسلان خودکام به حبس ابد تغییر کرد

حکم اعدام ارسلان خودکام، عضو سابق سپاه پاسداران و زندانی محبوس در زندان ارومیه، به دنبال صدور بخشنامه عفو به حبس ابد تغییر کرد. این حکم امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه، در زندان ارومیه به وی ابلاغ شد. وی پیشتر توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کردستانی” به اعدام محکوم شده بود.

حکم اعدام ارسلان خودکام، عضو سابق سپاه پاسداران و زندانی محبوس در زندان ارومیه به حبس ابد تغییر کرد.

این حکم به دنبال صدور بخشنامه عفو صادر و امروز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰، در زندان ارومیه به وی ابلاغ شده است.

ارسلان خودکام، از اهالی شهر مهاباد، متأهل، ۵۲ ساله و از نیروهای تسلیمی حزب دمکرات است که در دهه ۷۰ شمسی به عضویت سپاه درآمد. و پس از ۱۶ سال عضویت در سپاه به دلیل ارتباط با حزب دمکرات در فروردین ماه سال ۹۷ بازداشت شد.

این عضو سابق سپاه پاسداران توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در اواخر فروردین ماه ۹۷ پس از ۲۶ روز تحمل سلول‌های انفرادی این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان ارومیه منتقل شد. ارسلان خودکام مدعی است در دوران بازداشت تحت شکنجه و بدرفتاری نیروهای سپاه بوده است.

ارسلان خودکام به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای یکی از احزاب اپوزیسیون کردستانی، توسط شعبه ۱ دادسرای نظامی ارومیه به اعدام محکوم و این حکم در مهرماه سال ۹۷، به تائید شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور رسیده و به وکیل تسخیری این زندانی نیز ابلاغ شده بود.

این زندانی از تاریخ ۱ مهرماه ۹۷ از بند عمومی به بند ۱۲ زندانیان سیاسی زندان ارومیه منتقل شده است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …