چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

ظاهر پس و پیش و احمد عبدالله پور از زندان نقده آزاد شدند

دو زندانی سیاسی به نام های ظاهر پس و پیش (جولا) و احمد عبدالله پور، با پایان دوران محکومیتشان از زندان نقده آزاد شدند. آقای عبدالله پور پیشتر توسط دادگاه کیفری پیرانشهر به تحمل پنج ماه حبس تعزیری محکوم و حکم صادره با تسلیم به رأی به سه ماه و ١۵ روز حبس کاهش یافت و ظاهر پس و پیش نیز توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد که در پی تسلیم به رای حکم صادره به ۴۵ روز حبس کاهش پیدا کرد.

دیروز پنج‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، دو زندانی سیاسی به نام های ظاهر پس و پیش (جولا) و احمد عبدالله پور، با پایان دوران محکومیتشان از زندان نقده آزاد شدند.

ظاهر پس ‌و پیش در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مورخ ۱۹ آذرماه سال گذشته، با تودیع قرار وثیقه ٢٠٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۹ دیماه ۹۹، از بابت اتهام تبلیغ علیه رژیم اسلامی ایران توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره با استفاده از تسلیم به رای به ۴۵ روز حبس کاهش پیدا کرد. وی در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان نقده شد.

ظاهر پس و پیش اواخر اسفندماه سال گذشته از زندان نقده به مرخصی اعزام شد و با پایان ایام مرخصی در تاریخ ۱۴ فروردین‌ماه امسال به زندان نقده بازگشت.

احمد عبدالله پور نیز در تاریخ ۱۹ آذرماه سال ٩٧ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت یک ماه، با اتمام مراحل بازجویی به زندان نقده منتقل شد. او پس از یک هفته با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شد.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۹۷، از بابت اتهام همکاری با یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم، در شعبه ١٠٢ دادگاه کیفری پیرانشهر محاکمه و به تحمل پنج ماه حبس تعزیری محکوم و حکم صادره با تسلیم به رأی به سه ماه و ١۵ روز حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی کاهش پیدا کرد.

وی نهایتا در تاریخ ۹ اسفندماه ۹۹، جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان نقده منتقل شد.

ظاهر پس‌ و پیش ٣٢ ساله، اهل روستای چیانه از توابع شهر پیرانشهر و احمد عبدالله‌پور، فرزند عمر اهل شهر پیرانشهر هستند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …