چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

امیر عبداللهی و صلاح الدین افلیده با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شدند

امیر عبداللهی و صلاح الدین افلیده شهروندان بازداشتی اهل سقز و مهاباد امروز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شدند. امیر عبداللهی بهمن‌ماه ۹۹ و صلاح الدین افلیده در اسفندماه ۹۹‌ با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان این شهر منتقل شده بودند.

امروز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، امیر عبداللهی و صلاح الدین افلیده شهروندان بازداشتی اهل سقز و مهاباد از زندان ارومیه آزاد شدند.

آزادی هر یک از این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

امیر عبداللهی پیشتر در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه ارومیه بازداشت و به بازداشتگاه سپاه المهدی در این شهر منتقل شده بود.

وی پس از نگهداری ۳ ماهه در بازداشتگاه المهدی به بند قرنطینه زندان ارومیه و نهایتا در تاریخ ۲۱ بهمن‌ماه به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

اتهام مطروحه علیه این شهروند عضویت در یکی از احزاب کردستانی مخالف رژیم اسلامی ایران عنوان شده است.

امیر عبداللهی، شهروند اهل سقز، ۳۴ ساله و مجرد است. امیر عبداللهی در سال ۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب سقز از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. امیر عبداللهی در جریان اعتراضات زندانیان سقز از زندان گریخته و ۸ ماه بعد بازداشت شد. وی پیش از انتقال به بازداشتگاه سپاه ارومیه، نخست به سقز و سپس به زندان سنندج منتقل شد اما زندان سنندج از تحویل وی خودداری کرده بود.

صلاح الدین افلیده، در تاریخ ۲۵ بهمن ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به یکی از بازداشتگاه های این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ اسفند با پایان مراحل بازجویی به بند سیاسی زندان ارومیه منتقل شده بود.

اتهام مطروحه علیه این شهروند همکاری با یکی از گروه های سلفی عنوان شده است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …