ممنوع الملاقات شدن حیدر قربانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

حیدر قربانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان سنندج، از ملاقات با خانواده محروم شد. اخیرا حکم اعدام حیدر قربانی، در دیوان عالی کشور در قم تأیید و جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران ارسال شد. آقای قربانی توسط دادگاه انقلاب سنندج از بابت اتهام “بغی” به اعدام محکوم و این حکم در بهمن ۹۸ به وی ابلاغ شد.

حیدر قربانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان سنندج، از ملاقات با خانواده محروم شد.

خانواده این زندانی سیاسی جهت ملاقات با وی به زندان مرکزی سنندج مراجعه کردند که مسئولان زندان مانع انجام ملاقات شدند.

پس از ممانعت از ملاقات خانواده حیدر قربانی با وی، رئیس حراست زندان سنندج او را احضار و به وی اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الملاقات خواهد بود.

روز سه شنبه ۲۱ مردادماه، وکیل پرونده آقای حیدر قربانی از ثبت درخواست اعاده دادرسی پرونده موکل خود خبر داده بود.

حکم اعدام حیدر قربانی، زندانی سیاسی زندان مرکزی سنندج در شعبه ٢٧ دیوان عالی کشور در قم تأیید و پرونده جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران ارسال شد.

پیشتر آقای قربانی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام “بغی” محاکمه و به اعدام محکوم شده بود. روز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۹۸ این حکم در زندان سنندج به حیدر قربانی ابلاغ شد.

در تاریخ ۹ مهرماه سال ۱۳۹۵، چند تن از اعضای سپاه پاسداران در روستای تخت زنگی در بخش مرکزی شهرستان کامیاران توسط افراد مسلحی به قتل رسیدند.

در تاریخ ۲۵ مهر ۹۵، حیدر قربانی به همراه دو تن دیگر از اهالی روستاهای منطقه‌ی ژاورود به نام‌های «حسین روحانی» و «حسن قربانی»در این رابطه بازداشت شدند.

اسفندماه همان سال، صدا و سیما، با نشان‌دادن مستندی بە نام «رانندە‌ی مرگ» اقدام بە پخش فیلم اعترافات اجباری تلویزیونی حیدر قربانی کرد. در این مستند که نزدیک به ٢٠ دقیقه است، دستگاه قضایی ـ امنیتی، او را به دست‌داشتن در کشتن چند تن از عوامل امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات متهم کرند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …