بازداشت دو شهروند کرد در بوکان و سنقر و کلیایی

امروز پنجشنبه ۲۳ مردادماه، آمانج حمزه لویی، شهروند اهل شهرستان بوکان توسط نیروهای امنیتی رژیم بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. بازداشت این شهروند بدون ارایه حکم قضایی صورت گرفته است.

بازداشت این شهروند بدون ارائه حکم قضایی و به دلیل “فعالیت‌های مذهبی” او صورت گرفته است با این حال اطلاع دقیقی از اتهامات مطروحه علیه وی در دست نیست.

همچنین امیر بیگوند، شهروند اهل شهرستان سنقر و کلیایی واقع در استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۹ مرداد به پلیس امنیت شهرستان سنقر احضار و به دلیل انتشار مطالبی انتقادی در صفحه شخصی خود مورد بازجویی قرار گرفت. به امیر بیگوند گفته شده در تاریخ ۱ شهریورماه خود را به دادسرای شهرستان سنقر و کلیایی معرفی کند.

دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، امیر بیگوند، شهروند اهل شهرستان سنقر و کلیایی واقع در استان کرمانشاه به پلیس امنیت شهرستان سنقر احضار شد.

وی پس از حضور در دفتر این نهاد امنیتی به دلیل انتشار مطالبی انتقادی در صفحه شخصی خود مورد بازجویی قرار گرفت و به وی گفته شد که باید در تاریخ ۱ شهریور ۹۹ خود را به دادسرای شهرستان سنقر و کلیایی معرفی کند.

گفتنیست چندی پیش امیر بیگوند در صفحه شخصی خود عکسی از روزنامه سال ۱۳۵۸ منتشر کرده بود که در آن آیت‌الله سید محمود طالقانی نسبت به ایجاد مزاحمت برای خانم های بی حجاب اخطار می‌دهد. همچنین امیر بیگوند در مصاحبه با نشریات محلی انتقاداتی را نسبت به مسئولان شهر مطرح کرد و یا در صفحه شخصی‌اش خود نسبت به کشته شدن خانم آسیه پناهی و پویا بختیاری واکنش نشان داد. چند روز پس از آن از اداره اطلاعات با ایشان تماس گرفتند و از او خواستند که این متن‌ها را پاک کند. اما امروز با وجود حذف این مطالب به صورت تلفنی به پلیس امنیت احضار و پس از حضور در آنجا بازجویی شد و گفتند برایش تشکیل پرونده دادند باید به دادسرا برود.”

امیر بیگوند، متولد ۲۴ اردیبهشت ۱۳۷۲، اهل شهرستان سنقر و کلیایی واقع در استان کرمانشاه است.  ایشان مدیر کانال تلگرامی سنقر آنلاین نیوز است.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …