پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

دو خبر نگران کنندە از شیوع ویروس کرونا در سنندج

سه شنبه 20 اسفند 1398

1) مرگ یک شهروند سنندجی در اثر ابتلا به کرونا:  روز سه شنبه یک کارگر شرکت پتروشیمی سنندج، با حال بسیار وخیم از محل کار خود متواری شدە و به حاشیه ی کوه آبیدر می گریزد. کە متاسفانە جسد وی پس از ساعاتی با اطلاع رسانی مردم، پیدا شدە و در خفا و تحت تدابیر امنیتی، دفن می شود. 

2) حضور یک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج و جلوگیری از انتقال آن به واحد قرنطیه ی بیمارستان توحید:  پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای یکی از اساتید دانشگاه کردستان و امتناع همسر نامبردە از انتقال بیمار بە بخش قرنطینەی بیمارستان، منجر بە اعتراض و درگیری کادر درمانی و پرسنل بیمارستان تامین اجتماعی با ریاست و حراست بیمارستان می شود.

متاسفانە ھمسر بیمار نیز کە پزشک و متخصص زنان و زایمان می باشد بە هشدارهای داده شده مبنی بر احتمال آلودگی خود او نیز، بی توجە بودە و نە تنھا خود را قرنطینە ننمودە، بلکه در مطب شخصی اش روزانه ده ها نفر را ویزیت و معاینه می کند!

این اقدام با موجی از اعتراض پزشکان سنندج مواجه شده و تا کنون دانشگاه علوم پزشکی و مراجع قضایی سنندج در این خصوص اقدامی انجام نداده اند.

لازم به اشاره است آمار درز کرده از سوی داشگاه علوم پزشکی این شهر نشان داده که شرایط انتشار ویروس کرونا در سنندج به مرحله ی قرمز رسیده و تمام تشکل های مردمی و اصناف عمومی، خواستار قرنطینه ی این شهر توسط فرماندار شهر هستند.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …