پێنج شه‌ممه‌ 18 نیسان 2024

کشف داروی جدید برای درمان کرونا در تایلند

بە گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیە؛ پزشکان تایلندی توانستند با ترکیب ۲ داروی ضد HIV به نام ” لوپیناویر” و ” ریتوناویر” و یک داروی ضد آنفلوآنزا به نام” اوسلتا میویر” به نتایج مثبتی برای درمان بیماری کرونای جدید دست یابند.

بە گزارش این خبرنگاری، بهیاران تایلندی ترکیبی از این دارو را بر روی یک بیمار زن آزمایش کردند که شرایط وخیمی داشت، پس از ۴۸ ساعت از این تزریق، هیچ اثری از بیماری در وی مشاهده نشد.

پزشکان بیمارستان “راجاویتی” بانکوک اعلام کردند شماری از بیمارھایی کە تحت مراقبت بودند با دریافت این داروی ترکیبی، بهبود یافته‌اند.

دکتر “کریگانسکا آتیپوروانویچ”، پزشک متخصص ریه در دانشگاه راجاویتی به خبرنگاران گفت: این روش قطعی برای درمان ویروس نیست اما تا حدود زیادی حال بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی بە پیرزن ٦٠سالە چینی اھل ووھان اشارە کرد کە ١٠روز پیش بە ویروس مبتلا شدە بود.وی ٢روز پس از دریافت داروی ترکیبی وضعیتش رو بە بھبودی رفتە و آزمایش‌ها نشان داد که وضعیت بیماری از حالت مثبت تست (وجود بیماری) به وضعیت منفی( ضعیف شدن ویروس در بدن) رسیده‌ است.

آتیپوروانویچ افزود:آزمایش به طور کلی نتیجه‌ بخش است، اما همچنان ما باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم تا مشخص شود که آیا این می‌تواند درمان قطعی باشد یا خیر؟

مقامات بهداشت چین پیشتر از آغاز ترکیب داروی درمان ایدز وآنفولانزا برای مقابله با ویروس کرونای جدید خبر داده بودند.

پزشکان تایلندی اعلام کردند که به نظر می‌رسد استفاده از این سه داروی ترکیبی یک درمان مناسب باشد.

در تایلند ۱۹ مورد از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که هشت نفر از این افراد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۱۱ نفر نیز همچنان تحت درمان قرار دارند.

ویروس کرونای جدید هنوز واکسنی ندارد و محققان در چین و سایر کشورهای جهان در حال تحقیق برای ساخت واکسن مخصوص در مورد این نوع از ویروس کرونا و جهش یافته هستند.

برخی کارشناسان بهداشتی تخمین زده‌اند که احتمالا تا کمتر از ۲ ماه دیگر واکسن این ویروس کشف شود.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …