پێنج شه‌ممه‌ 18 نیسان 2024

پمپئو:تحریم ھا بر علیە ایران تا زمان تغییر رفتار این رژیم ادامە دارد

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، در مصاحبه‌ای رادیویی بە نقل از العربیە فارسی؛ با تأكید بر این‌ كه سیاست فشار حداکثری اتخاذ شده از سوی دولت دونالد ترامپ، در قبال ایران، را موفقیت آمیز خواند وی ھمچنین افزود؛ رژیم ایران در بدترین شرایط خود قرار دارد.

پمپئو، اظھارات محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود را درباره فرار از محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم مقرر در برجام که ترامپ ازسال 2018 از آن کنار کشید را «نوعی پرگویی »خواند.

وی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «کمپین فشار حداكثری بر رژیم ایران تا زمان تغییر رفتار آن رژیم ادامه خواهد یافت

وی ھمچنین بە تحریم شرکتھای چینی و شرکتھای موجود در ھنگ کنگ کە با ایران در تعامل بودە و در بخش ھای نفت و پتروشیمی ایران فعالیت داشتەاند اشارە نمودە و ضمن ستودن ان، تسھیل کنندگان فعالیتھای رژیم ایران، ھمچنین کشورھا و شرکتھایی کە با تھرانسر و کار  دارند را تھدید بە تحریم بیشتر از سوی امریکا نمود.

در پی انتشار اظھارات پمپئو در صفحەی توئیتر خود، دفتر كنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریكا (او.اف.ای.سی)،پنجشنبه گذشته اعلام كرد، تحریم‌ها در مورد دو نفر و چهار شركت پتروشیمی و نفتی ایرانی و چینی كه محصولات شركت ملی نفت ایران(ان .ای.او.سی) را صادر كرده اند، اعمال خواهد شد زیرا شرکت ملی نفت ایران، متهم به تأمین مالی سپاه پاسداران و عوامل آنمی‌باشد.

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …