پێنج شه‌ممه‌ 18 نیسان 2024

رژیم ایران بە جای حقوق ماهیانه کارمندان و کارگران به نهادهای دینی پول می پردازد

رژیم ایران نزدیک به صد هزار هیئت مذهبی ثبت‌شده دارد که بودجه اصلی و اساسی خود را از دولت و بیت المال می گیرند.

زاگروس پست:در حالی که مقامات رژیم خود اعتراف می کنند که با کاهش درآمدها و به ویژه در زمینه ارز خارجی، ناچار شده اند شماری از کارمندان را اخراج کنند، در گزارشی که انتشار یافت آمده است که بیش از یکصد هزار نهاد مذهبی در ایران وجود دارد که همگی آنان از بودجه ملت ایران تغذیه می شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رژیم  ایران، هدف از گسترش هیات های مذهبی در کشور را اطاعت از دستورات علی خامنه ای و به هدف گسترش مسائل روز و زندگی اسلامی مسلمانان شیعه دانسته و  گفتە: مسائل روز انقلاب اسلامی باید توسط هیئت‌های مذهبی حل شود.

وی افزود: خامنەای تاکید دارند که این هیا ت ها باید افزایش یابند ،تأکیدات علی خامنه ای به تبلیغ سبک زندگی اسلامی و اهتمام به امر خانواده است .

یکی از برنامه های مهم رژیم ایران تقویت و گسترش هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحان و حمایت گسترده رسانه‌ای از آنها ست که از زمان دولت اول محمود احمدی‌نژاد به این‌سو تشدید شده است.

یکی از اعضای شورای شهر اعلام کرد که دو سال پیش  با تصویب شورا، کمک شهرداری به هر هیئت‌ مذهبی به۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان خلاصه می‌شد که جمع آن به ۷۰۰ میلیون رسید  اما چندی نگذشت که رسانه‌ها از کمک ۸ میلیاردی سخن گفتند. امروز این عدد به بیش از ۵۵ میلیارد می‌رسد. آن هم نه برای ۶ هزار هیئت ثبت شده بلکه تنها برای ۴۵ هیئت. مذهبی در تهران .

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …