تلاش ریس جمهوری امریکا در خاورمیانە جهت مقابله با ایران

به گفتە چند تن از مسئولین آمریکایی و خاورمیانه‌ای، ایالات متحده جهت مقابله با اقدامات توسعه‌طلبانه و اقداماست تروریستی ایران در منطقه خاورمیانه، طرحی محرمانه را برای تشکیل (ناتو عربی) در دست اقدام دارد.

مقامات آمریکایی و یک مسئول دیگر در خاورمیانه از طرح محرمانه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و تلاش او برای تشکیل پیمان سیاسی-امنیتی جدیدی به منظور مقابله با اقدامات توسعه‌طلبانه، ایران در منطقه پرده برداشتند.

به موجب طرح رئیس جمهوری آمریکا  (ناتو عربی)  نسخه‌ای مشابه پیمان آتلانتیک شمالی ناتو خواهد بود و در جهت مقابله با اقدامات “مداخلە جویانه و توسعه طلبانه رژیم ایران” در منطقه تشکیل می‌شود.

ناتو عربی مورد نظر ترامپ متشکل از کشورهای حوزە خلیج فارس، مصر و اردن است و با هدف تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های پدافند موشکی، آموزش نظامی و مبارزه با “تروریسم در منطقە” و از جمله دیگر موضوعات همانند روابط اقتصادی، دیپلماتیک و اقلیمی طرح‌ریزی شده است.

دونالد ترامپ، شامگاه یکشنبه ٣١ تیر ماە در واکنش به سخنان تهدیدآمیز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، گفت، از تهدید ایالات متحده برحذر باش و اگر نه با پیامدهایی مواجه خواهید شد که کمتر کسی در طول تاریخ با آن مواجه شدە است.

ترامپ در پیامی شدید اللحن و به شدت تهدیدآمیز در حساب تویتری خود خطاب به تهدیدهای اخیر حسن روحانی گفت: از تهدید ایالات متحده بر حذر باش در غیر این صورت با عواقبی مواجه خواهی شد که کمتر کسی در طول تاریخ با آن مواجه شده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین افزود: ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های جنون‌آمیزتان در باره خشونت و مرگ را تحمل کنیم ، حواست را جمع کن.

او در ادامه پیام خود تاکید کرد: ما دیگر هرگونه تهدید مجدد علیه ایالات متحده آمریکا را قبول نخواهیم کرد.

پیش از این حسن روحانی، نسبت به استراتژی دونالد ترامپ در مقابله با ایران هشدار داده و ایالات متحده آمریکا را به توطئه‌چینی و تلاش برای سرنگونی رژیم و تجزیه ایران متهم کرد.

رئیس‌جمهوری ایران هرگونه رویارویی احتمالی بین ایران و ایالات متحده آمریکا را مادر جنگ‌ها توصیف کرده و گفت  سخن گفتن با آمریکا را به معنای  تسلیم شدن و پایان دستاوردهای ایران خواهد بود.

قرار است از سرگیری مرحله اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ١٥ مرداد آغاز شود. در این راستا واشنگتن تحریم‌های خود علیه بخش‌های خودروسازی، طلا و بعضی از کالاهای اساسی دیگر را اعمال می‌کند.

در ١٣ ابان ماە آینده نیز تحریم‌های آمریکا وارد فاز جدید و شدیدتری خواهند شد که شامل منع صادرات نفت و گاز ایران و نیز اعمال تحریم‌ها بر شرکت‌هایی خواهد بود که با تهران در این دو زمینه همکاری می‌کنند.

 

بابەتی هاوپۆل

بیان فرج‌اللهی، شهرووند اهل سنندج به شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر احضار شد.

به گفته یک منبع مطلع، این فعال زن به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه …