پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

22مین روز اعتصاب یک زندانی سیاسی کُرد

اعتصاب غذای علیرضا رسولی زندانی سیاسی زندان مهاباد در بیست و دومین روز خود ادامه دارد و وضعیت وی “نگران کننده و خطرناک” توصیف شده است.

به گزارش منابع حقوق بشری، علیرضا رسولی که از یک بیماری جدی که منجر به تحلیل مداوم بافت‌های استخوانی بدن می‌شود رنج می‌برد در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و جلوگیری از اعزام درمانی وی به بیمارستان خارج از زندان، ۲۲ روز قبل دست به اعتصاب غذا زد.

در پی پایان ندادن او به اعتصاب غذا ظهر سه شنبه نوزدهم خرداد ماه و در یازدهمین روز از اعتصاب غذا، مسئولان زندان پس از احضار وی به دفتر رئیس زندان و بازجویی سه ساعته توسط عوامل اداره اطلاعات، او به سلول انفرادی منتقل کردند.

علیرضا رسولی پس از انتقال به سلول انفرادی از خوردن مایعات نیز امتناع کرد و سه روز پیش با افت ناگهانی فشار، به بهداری زندان منتقل شد.

مسئولین زندان مهاباد، ضمن عدم موافقت با خواسته‌های وی، از پذیرش و تحویل وسایل مجاز نظیر پتو و کفش طبی که توسط خانواده برای این زندانی تهیه شده بود خودداری کرده و ریاست زندان تحویل این وسایل را، صراحتا منوط به پایان اعتصاب غذای این زندانی سیاسی کرده است.

یک منبع مطلع در این باره به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت که در صورت ادامه اعتصاب غذای این زندانی و عدم رسیدگی پزشکی و جواب ندادن مسئولان، جان این زندانی در خطر قرار می گیرد.

علیرضا رسولى در دوازده مرداد ١٣٩١ درپى شرکت در تجمعات مسالمت آمیز مختلف بازداشت و به اداره اطلاعات مهاباد و سپس زندان مهاباد منتقل شد، وى در شعبه یک دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملى از طریق اجتماع و تبانى و هوادارى و عضویت در حزب پژاک محاکمه شد، وى از اتهام عضویت در پژاک تبرئه شد و برای سایر اتهامات جمعا به سه سال و نیم حبس تعزیرى محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تأیید شد.

این زندانى سیاسى با قطعى شدن حکم در هفدهم اسفند ٩٢ به زندان ارومیه تبعید شد و در فروردین ماه ٩٣ مجددا به زندان مهاباد منتقل شد.

علیرضا رسولی

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.