پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

مرگ یک دختر دیگر کُرد به دلیل خودکشی

یک دختر جوان کُرد دیگر اهل شهر اشنویه به دلیل خودکشی جانش را از دست داد.

به گزارش “زاگرُس پُست”، یک دختر جوان 17 ساله اهل شهر اشنویه به نام “پریسا پروانه وطن” فرزند عباس به دلیل نامشخص دست به خودکشی زده و جانش را از دست داد.

این درحالیست, که اخبار دیگر حاکی از آن است طی مدت یک ماه گذشته حداقل 5 جوان کُرد که 4 تن از آنان دختر بوده اند دست به خودکشی زده و جانشان را از دست داده اند.

“مریم شهریاری” فرزند رضا 13 ساله یکی دیگر از نونهالان اهل شهر اشنویه بود که 2 هفته پیش به دلیل مشکل خانوادگی دست به خودکشی زد و جانش را از دست داد.

همچنین روز چهارشنبه 20 خرداد ماه یک جوان 19 ساله به نام “هادی حیدری” اهل روستای “گولانه” در شهر دیواندره از طریق آویزان کردن دست به خودکشی زده و جانش را از دست داد.

در همین روز یک دختر 17 ساله به نام “مرضیه احمدی” اهل روستای “قلعه سیاه” شهر سردشت طناب دار برای خود آویزان کرده و جانش را از دست داد.

در شهر مریوان نیز یک دختر به نام “آلان رضاپور” روز جمعه گذشته به دلیل مشکل خانوادگی خودش را آتش زده و جانش را از دست داد.

قابل گفتن است، مشکلات و انحرافات اجتماعی در ایران و بویژه در کُردستان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته و این مسئله در اکثر اوقات باعث می شود که تلفات جانی بسیار شود و بنا به آمارهای حکومتی، در هر روز 11 نفر در ایران به دلیل خودکشی جانشان را از دست می دهند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.