چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

به‌علت ترس از نفوذ ایران ده‌ها قبیله سنی عراق به داعش پیوسته‌اند

گروه “دولت اسلامی” به‌تازگی ویدئویی از نشست قبایل سنی در استان انبار عراق را منتشر کرده که در آن سران ۵۰ قبیله به دلیل ترس از نفود ایران و شبه‌نظامیان شیعه در عراق با ابوبکر البغدادی، رهبر داعش اعلام بیعت می‌کنند.

در کنفرانس “ائتلاف ضدداعش” که به‌تازگی در پاریس برگزار شد، آمریکا و متحدانش اعلام کردند که گروه “دولت اسلامی” را نمی‌توان تنها از طریق “نظامی” شکست داد و باید در عرصه سیاسی نیز با جاذبه‌ی این “گروه تروریستی” برای مردم منطقه، به‌ویژه “پیروان اهل سنت” را مبارزه کرد.

اما برخلاف تلاش‌های بین‌المللی بسیاری از قبایل سنی در عراق و سوریه نسبت به “تبلیغات ضدداعش” بی‌اعتنا بوده و نه تنها از این گروه افراطی پشتیبانی می‌کنند، بلکه آماده همکاری با آنان هستند. پیشتر نیز ناظران سیاسی گفته بودند که بدون حمایت ساکنان منطقه امکان پیشروی “دولت اسلامی” در عراق و سوریه وجود ندارد.

گروه “دولت اسلامی” با انتشار ویدئویی از نشست سران دست‌کم ۵۰ قبیله سنی در استان انبار عراق، مدعی شد که سران این قبایل با ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده مسلمان جهان رهبر گروه “دولت اسلامی” بیعت کرده‌اند. در این ویدئو گفته می‌شود که این نشست در روز شنبه (۳۰ مه) در رمادی برگزار شده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.