پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

ماه گذشته در عراق 3300 نفر قربانی شده اند

بنا به گزارش سازمان ملل متحد ماه گذشته در کشور عراق بیش از هزار تن کشته و دوو برابر این رقم نیز زخمی شده اند.

بر اساس بیانیه ویژه ارسال شده دبیر سازمان ملل متحد در مورد عراق ماه گذشته 1133 نفر کشته شده و از این میزان 665 نفر شهروند غیرنظامی می باشند.

همچنین وی اشاره می کند که 2165 نفر دیگر نیز زخمی شده اند که 1313 تن از آنان شهروند غیر نظامی هستند.

بنا به این بیانیه شهر بغداد طی ماه گذشته بیشتر آمار تلفات را دارا می باشد که در این شهر (343) نفر کشته و (701) نفر نیز زخمی شده اند. بعد از بغداد شهر دیاله دومین استان عراق می باشد که بیشترین آمار تلفات شهروندان غیرنظامی را دارا می باشد و در ماه گذشته در این استان (134) شهروند کشته و (88) نفر نیز زخمی می باشند. در استان صلاح الدین نیز که در رتبه سوم می باشد (24) نفر کشته و (32) نفر دیگر نیز زخمی می باشند و استان نینوا که چهارم استان پر تلفات عراق می باشد (22) کشته و (16) زخمی در آن بجا مانده و شهر کرکوک در رتبه چهارم میزان تلفات ماه مه می باشد و در این استان تنها 6 نفر جانشان را از دست داده اند.

آمار یونامی استان انبار را جدا ساخته که در این استان و طی ماه گذشته (102) نفر کشته و (481) تن دیگر زخمی شده اند و از این میزان (29) نفر از کشته شدگان و (267) نفر از زخمیها در شهر رمادی مرکز استان انبار می باشد و (73) کشته و (214) زخمی نیز در شهر فلوجه در استان انبار بوده اند.

آمارهای یونامی همچنین می افزاید: از این میزان (366) کشته از نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق و میلیشیاهای عراقی می باشند که همسو با نیروهای ارتش عراق علیه گروه داعش می جنگند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.