سێ شه‌ممه‌ 16 نیسان 2024

آمار دیگری از پیشمرگهای جانباخته و زخمی منتشر شد

بعد از آنکه یکی از مسئولین وزارت شهیدان اقلیم کُردستان_عراق چند روز پیش آمار جانباختگان و زخمی های نیروهای پیشمرگه را منتشر کرد، امروز وزارت پیشمرگه آمار جددی از تلفات نیروهای پیشمرگه منتشر کرد.

بنا به آمار وزارت پیشمرگه، از ابتدای جنگ داعش تا امروز هزار و 205 پیشمرگه جانشان را از دست داده اند و 6 هزار 595 پیشمگره زخمی نمی باشند و همچنین 54 پیشمرگه گم شده اند، که تصویر تعدادی از آنان از طرف داعش منتشر شده است که در اسارت به سر می برند.

تا کنون 373 پیشمرگه زخمی جنگ علیه داعش به خارج از کُردستان و به کشورهای امارات، اردن، لبنان، فرانسه، روسیه، چین، تورکیه، ایران و هندوستان منتقل شده اند.

قابل یادآوریست، چند روز پیش “منصور کریم” مشاور وزارت شهیدان در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرده، که آمار شهدای پیشمرگه و نیروهای مدافع خلق در مقابل داعش 2822 شهید می باشد.

این مشاور نوشته خود را با عنوان “وجدانتان قضاوت کند”می گوید: بعد از تحقیق و بررسی های زیا آمار شهدای کُردستان در جنگ علیه داعش جمع آوری کرده ایم و از صحت آن مطمئن باشید که بدین شرح است: اتحادیه میهنی کُردستان 1681 شهید 80 شهید به دلیل انفجار و 1601 شهید در سنگر بوده و از این میزان 711 شهید افسر و فرمانده می باشند.

همچنین در مرود شهدای واحدهای مدافع خلق و واحدهای مدافع زنان، منصور کریم می گوید: شهدای این دو واحد 900 تن می باشد که این میزان شهدای کُردستان سوریه را نیز شامل می شود.

این مشاور همچنین آمار شهدای حزب دمکرات کُردستان_عراق را 211 شهید اعلام کرده که 195 تن از آنان به دلیل انفجار و اعدام توسط داعش جانشان را از دست داده و 16 شهید نیز در سنگر بوده و از این میزان 5 تن از آنان افسر می باشند.

وی می گوید: حزب سوسیالیست 12 شهید، جنش تغییر 6 شهید و از طریق انفجار و 1 شهید نیز افسر می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.