پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

سن اعتیاد در ایران به ١١ سالگی رسیده است

یک مقام سازمان بهزیستی هشدار داده که سن اعتیاد در ایران به ١١ سالگی رسیده و شمار زنان معتاد نیز به دو برابر افزایش یافته است.
مرتضی موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس روز شنبه دوم خرداد گفت که آمارها در مورد شمار معتادان در ایران «نگران‌کننده» است.
بر پایه سخنان این مقام سازمان بهزیستی، روند مصرف مواد مخدر در ایران از مخدرهای سنتی مانند تریاک به سمت مخدرهای صنعتی و روان‌گردان‌ها به سرعت در حال تغییر است. موسوی همچنین گفته که روش‌های مقابله‌ای در برابر آسیب‌هایی چون اعتیاد جواب نمی‌دهد. این در حالی است که علی مؤیدی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران معتقد است مجازات جرائم مواد مخدر باید سخت‌تر شود.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد دست‌کم یک درصد از جمعیت ١٣ میلیونی دانش‌آموزان ایران معتاد هستند. این یک درصد صرفاً شامل دانش‌‌آموزان معتاد می‌شود و شمار دانش‌آموزانی را که به‌صورت تفریحی مواد مخدر مصرف می‌کنند، در بر نمی‌گیرد.
شمار کل معتادان در ایران، به‌طور رسمی یک میلیون و ٣٢٥هزار نفر بر آورد می‌شود. به باور کارشناسان مستقل اما شمار واقعی معتادان در کشور به مراتب بیش‌تر از این آمار است .
همچنین آمارها حاکی از آنست که‌ ١٠ درصد معتادان ایران را زنان تشکیل می‌دهند. این رقم در سال ۸۵، پنج درصد بود و طی چند سال گذشته به بیش از دو برابر رسیده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.