پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

صعود یک تیم کوهنوردی کُردستان به ارتفاعات “بلقیس” + عکس

یکی از تیمهای کوهنوردی کُردستان متشکل از کوهنوردان شهر سقز توانستند با موفقیت به ارتفاعات کوه “بلقیس” صعود کنند.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، تیم کوهنوردی “دالان پر” شهر سقز روز 22 اردیبهشت ماه توانستند با موفقیت به ارتفاعات کوه “بلقیس” برسند و افتخاری دیگر را برای خود و ورزش کوهنوردی کُردستان ثبت کنند.

به گفته مسئول این گروه: گروه کوهنوردی “دالان پر” متشکل از 37 عضو از شهر سقز و طراف آن توانستند به ارتفاعات کوه بلقیس در منطقه تخت سلیمان تکاب صعود کنند.

کوه بلقیس در 8 کیلومتری شمال شرقی تخت سلمان در شهر تکاب 2 قله به ارتفاع 3200 کیلومتر و 3655 کیلومتر دارد و از سلسه کوههای شرق دریاچه ارومیه به شمار می رود.

پیشتر نیز طی روزهای پنجشنبه 10 اردیبهشت تا شنبه 12 ماه, دو گروه کوهنوردی “دوستی” بانه و “دالانپر” سقز به ارتفاعات کوه”شاهو” در استان کرمانشاه صعود کردند.

در این رابطه “ژاله شیرزادی” مسئول گروه اعلام داشت: که 27 تن در این راستا فعالیت کرده و با همراهی یکدیگر به قله شاهو صعود کرده اند.

وی همچنین می گوید: تا کنون مفتخرانه توانسته ام 50 نفر را به طرف ورزش کردن و بویژه ورزش کوهنوردی سوق دهم.

همچنین اعلام کرد، این گروهها از فعالترین گروههای کوهنوردی کُردستان می باشند و 15 سال است که فعالیت می کنند و بجز صعودهای اخیر چندین فعالیت دیگر را نیز انجام داده و 4 بار دیگر نیز به کوههای قندیل نیز صعود کرده اند.

قابل ذکر است، قله شاهو سه هزار و 390 متر ارتفاع دارد و بلندترین قله کرمانشاه محسوب می شود که از استان کُردستان آغاز و بخشی از زنجیره کوههای زاگرُس را تشیکل می دهند و در استان کرمانشاه و در نزدیکی رود سیروان به پایان می رسند و عنوان مهمترین و معروفترین کوه منطقه اورامانات را به خود اختصاص داده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.