دستگیر کردن 5 فعال کُرد در سنندج و مهاباد

طی مدت اخیر یک فعال فرهنگی در شهر سنندج و 4 فعال کُرد دیگر در شهر مهاباد دستگیر شده اند.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ٢٧ اردیبهشت ماه،نیروهای وابسته به اداره اطلاعات شهر سنندج، یک فعال کرد بنام “جلال خدا مرادی” اهل حسن آباد سنندج را بازداشت کردند.
بنا بر این گزارش نیروهای اطلاعاتی در حین بازداشت بدون در دست داشتن حکم جلب اقدام به بازداشت این فعال کُرد کرده‌اند و تمامی وسایل شخصی وی را نیز با خود برده‌اند.
“جلال خدا مرادی” از فعالان مدنی و فرهنگی حسن آباد بشمار می رود، نامبرده متهل و ٣٨ سال سن دارد.

از طرفی دیگر به گزارش منابع حقوق بشر در ایران، “ابراهیم غلامى دانشجوى مهندسى صنایع، مصطفى خدیر کارگر و هیمن فرزند على بازارى، هر سه اهل مهاباد” طى هفته هاى اخیر بازداشت شدند و تاکنون هیچ اطلاعى از وضعیت آنان در دست نیست.
همچنین از وضعیت “سامان حریرى” شهروند مهابادى دیگر نیز که اواخر هفته گذشته، توسط نیروهاى امنیتى بازداشت شد، هنوز خبری در دست نیست.
“سامان حریرى” ٢۶ ساله و ساکن مهاباد، روز پنجشنبه هفته گذشته ٢۴ اردیبهشت، توسط نیروهاى امنیتى بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.

قابل ذکر است، طی مدت اخیر و بعد از تظاهرات اعتراضی شهر مهاباد صدها تن از شهروندان کُرد در شهرهای گوناگون و بویژه در شهر مهاباد دستگیر شدند که تا کنون از سرنوشت تعدادی از آنها هیچ خبری در دسترس نیست.

جلات خدامرادی
عکس “جلال خدامرادی”

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.