چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

شکار غیرمجاز بسیجیان در مریوان ادامه دارد

شماری از شکارچیان سودجو و فرصت‌طلب در کوه‌های اطراف مناطق مرزی مریوان از توابع شهرستان استان سنندج اقدام به شکار غیرقانونی حیوانات و پرندگان می‌کنند.

به گزارش ماف نیوز، از مدتی پیش برخی از افراد سودجو در رشته کوه‌های “هزار میرگه” تا کوه “کانی چرمه” واقع در منطقه‌ی مریوان اقدام به شکار غیرقانونی و بی‌رویه حیوانات کوهی و پرندگان منطقه می‌کنند.

شاهدان عینی و مردم بومی منطقه می‌گویند که خود حکومت ایران این مناطق را محوطه‌ی نظامی اعلام نموده و از تردد افراد غیرنظامی به شدت جلوگیری کرده و افرادی که به مناطق مذکور رفت‌وآمد دارند همگی مسلح و بعضا از اعضای بسیج منطقه بوده و تاکنون چندین بار شهروندان روستاهای منطقه در این باره اعتراض نموده‌‌اند اما هیچ پاسخی از سوی مسئولان داده نشده است.

در هفته‌های اخیر نیز مواردی از شکار غیرقانونی حیوانات کوهی توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو در مناطق “صومای ارومیه” و دشت بِل اشنویه” در استان ارومیه گزارش شده بود.

مناطق کوهستانی زاگرس زیستگاه حیوانات، پرندگان و پستانداران کم‌نظیری است که شکار غیرقانونی و بی‌رویه طبیعت آن را مورد تهدید جدی قرار داده است.

بررسی موارد نقض قانونی:

طبق ماده‌ی ۱۰ قانون منع شکار در ایران، کسانی که مرتکب شکار غیرمجاز شوند به حبس تادیبی از یازده روز تا یک ماه و یا جزای نقدی از یک هزار تا پنج هزار ریال محکوم می‌شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.