چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

کنگره جاش ها (پیشمرگ مسلمان کُرد) در شهر سنندج آغاز شد

نخستین کنگره جاش ها و مزدوران ملقب به (پیشمرگان مسلمان کُرد) امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور “علی لاریجانی” رئیس مجلس جمهوری اسلامی در مسجد قبا در شهر سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرگزاریهای حکومتی ایران، به منظور قدردانی و گرامیداشت یاد مزدورانی که در راه جمهوری اسلامی در کُردستان کشته شده اند، این کنگره برگذار می شود.ش

این کنگره با حضور جاش های (پیشمرگان مسلمان کُرد) از استان های ارومیه، کرمانشاه و کُردستان برگذار می شود و قرار است یک روز به طول بی انجامد.

قرار است در این کنگر بجز علی لاریجانی، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج, نماینده ولی فقیه، استاندار، فرمانده سپاه بیت المقدس و امام جمعه پاوه نیز سخنرانی کنند.

کنگره جاش ها در سنندج در حالی برگذار می شود، که روز گذشته نیز در میدان ظفریه شهر سنندج تندیسی از مزدوران محلی که در راه جمهوری اسلامی کشته شده اند نصب گردید.

سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد که مختص به مزدوران محلی در کُردستان می باشد و از جانب مردم کُردستان به نام “جاش” ملقب گردیده اند پاییز سال 1358 خورشیدی برای مقابله با نیروی پیشمرگ کُردستان که از طرف جمهوری اسلامی محارب و ضد انقلاب نامیده می شوند، تاسیس گردیده است.

این سازمان سال 1361 خورشیدی به سازمان بسیج جمهوری اسلامی پیوسته و تحت نظارت سپاه پاسداران قرار گرفت.

در استان کُردستان 5 هزار و 421 کس در راه جمهوری اسلامی کشته شده اند که از این میزان هزار تن را مزدوران و جاش های سازمان پیشمرگان مسلمان تشکیل می دهند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.